11-12-2015, 18:20
|
| Początkujący | Odmowa zwrotu gotówki
Dzień dobry.
Jestem tu nowy - jestem dlatego, bo mam problem, ale żeby maksymalnie sprawę uprościć wkleję treść pisma, które wręczyłem pracownikowi sklepu MediaExpert.
Oczywiście proszę o radę - co mogę z tym zrobić, co powinienem, a czego nie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Treść pisma z dn. 26.11.2015 roku: Media Expert
47-224 Kędzierzyn-Koźle
ul. Kozielska 42
Na podstawie art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, w związku z kolejną – drugą - nieudaną reklamacją (nr zlecenia 2170397296), odstępuję od umowy i żądam zwrotu gotówki za zakupiony dnia 11.05.2014 roku (nr transakcji: 4645) w sklepie sieci Media Expert przy ul. Kozielska 42, 47-224 Kędzierzyn-Koźle roku, „Expres Ciśnieniowy Siemens TE 506209RW EQ5 Macchiato Plus”, w kwocie 2199,99 PLN.
Expres zakupiłem 11 maja 2014 roku. Po rozpakowaniu przeczytałem instrukcję obsługi i za pomocą dostarczonego wraz z zakupionym urządzeniem „przyrządu pomiarowego”, przystąpiłem do pomiaru twardości wody z sieci wodociągowej, aby co niezbędne, uzyskane w ten sposób dane wprowadzić do tzw. „komputera” urządzenia. Od tej chwili urządzenie przez ponad rok działało niezawodnie.
Niestety – około lipca 2015 roku uszkodzony został "układ do spieniania mleka" – wymagane instrukcją obsługi mleko w trakcie przygotowywania przez urządzenie kawy zamiast się spieniać było "wypluwane" z dyszy na wszystkie strony – zmieniona skutkiem tego konsystencja mleka, a przez to zakłócone proporcje napoju, dyskwalifikowały końcowy produkt.
Aby upewnić się, że usterka ta nie wynika ze sposobu użytkowania, gruntownie wyczyściłem wszystkie dostępne dla użytkownika elementy urządzenia, oraz zaprogramowałem systemowe "odkamienianie" i "czyszczenie" ściśle stosując narzucone przez „instrukcję obsługi” i samo urządzenie - procedury, oraz zalecane przez producenta urządzenia, oryginalne środki chemiczne, czyli: Siemens TZ60001, oraz Siemens TZ60002
Nie odniosło to żadnego skutku, dlatego niezwłocznie uszkodzone urządzenie oddałem w sklepie do naprawy gwarancyjnej. Co ważne – obsługująca mnie ekspedientka bardzo mocno akcentowała idealny wizualny stan urządzenia, co zresztą odnotowała w sporządzonej dokumentacji.
Urządzenie powróciło do mnie po około 3 tygodniach – przez cały ten czas, kupując w restauracjach, codziennie ponosiłem dodatkowe koszty związane ze spożywaniem ulubionej kawy (jestem kawoszem-smakoszem i każdy dzień rozpoczynam od wypicia macchiato).
O naprawie szybko zapomniałem, lecz niestety nie na długo, bowiem już po kilku tygodniach usterka się powtórzyła...
Tym razem o usterce telefonicznie powiadomiłem serwis fabryczny (nr tel. 801 191 534). Po około tygodniu do domu zapukał pracownik techniczny (nr technika: 3100773300), który próbował naprawić uszkodzone urządzenie "na miejscu" m.in. poprzez wymianę na nowe elementy systemu "spieniania mleka" – niestety bez powodzenia. Po kilkudziesięciu minutach ostatecznie zdecydował o zabraniu urządzenia i przekazaniu do naprawy w serwisie fabrycznym.
Kolejne tygodnie bez ekspresu, kolejne, dodatkowe koszty za zakupowaną kawę – w sumie trwało to około trzy tygodnie.
Naprawiony ponownie ekspres przywiózł mi kurier firmy przewozowej. Po rozpakowaniu oniemiałem ! Całe urządzenie było zachlapane brudną wodą po kawie, a wewnątrz rozsypana była zmielona kawa !
Sporządziłem dokumentację fotograficzną i niezwłocznie za pomocą poczty e-mail poinformowałem firmę Siemens Polska (http://www.siemens.com/entry/pl/) i serwis fabryczny (Dane kontaktowe — dział obsługi klienta marki Siemens) o zaistniałej sytuacji, oraz załączyłem zdjęcia. Na domiar złego nie zwrócono mi załączonej uprzednio do urządzenia instrukcji obsługi, karty gwarancyjnej i paragonu, a w zamian dostarczono materiały reklamowe firmy Siemens i Bosch – to już była jawna arogancja i kpina – o braku kompetencji lub wadzie fabrycznej jeszcze wtedy nie wiedziałem...
Warto przy tym podkreślić, że odpowiedzi na złożone zażalenie nie otrzymałem do dziś, a mija już ponad miesiąc !
Nie miałem żadnego innego wyjścia – po wypakowaniu urządzenia użytkowanie rozpocząć musiałem od gruntownego czyszczenia, z systemowym programem "czyszczenia" i "odkamieniania" włącznie – to kolejne ponoszone przeze mnie niemałe koszty (oryginalne środki chemiczne nie należą do grupy rzeczy tanich).
Cieszyłem się ulubioną kawą macchiato kolejne trzy tygodnie – 2 listopada 2015 roku ta sama usterka powtórzyła się kolejny, trzeci już raz !
Ponownie telefonicznie powiadomiłem serwisanta fabrycznego o zaistniałej sytuacji, z tym zastrzeżeniem jednak, że mam już dość i absolutnie nie oczekuję kolejnej naprawy gwarancyjnej, tylko zwrotu pieniędzy. Zgłoszenie i informację przyjęto i zanotowano.
6 listopada odwiedził mnie znany już pracownik techniczny, aby "na miejscu" usunąć usterkę – identyczne metody (wymiana elementów "spieniania mleka") i kolejny raz bez powodzenia. Po kilkudziesięciu minutach serwisant powiadomił mnie, że naprawa "na miejscu" znowu jest niemozliwa. Gdy powtórzyłem, że nie żądam naprawy, a zwrotu gotówki (odnotowane m.in. w protokole nr 2170421477) zostałem poinformowany, że kierownik odpowiedniego działu serwisu fabrycznego (drobne AGD), Pan Mareńda (przepraszam, ale tu mogę nazwisko "przekręcić") wstępnie wyraził już(sic!) zgodę na zwrot pieniędzy, dlatego też niezwłocznie powinienem uszkodzone urządzenie zwrócić do sklepu, tak więc 10 listopada 2015 roku odwiozłem ciągle i nadal uszkodzone urządzenie do sklepu Media Expert przy ul. Kozielska 42 tylko i wyłącznie po to, aby wdrożyć procedurę zwrotu gotówki. Podczas przekazywania szczegółowo opowiedziałem ekspedientce całą historię owego ekspresu, oraz powiadomiłem o dokonanych ustaleniach.
Ekspres został przekazany, a ja w oczekiwaniu na zwrot gotówki ponoszę kolejne koszty – bilans rośnie...
Proszę Państwa.
Dodatkowe koszty, które ponoszę (około 20 złotych dziennie), dla eliminacji których to właśnie konkretne, drogie urządzenie, czyli ekspres ciśnieniowy „Siemens EQ5 Macchiato Plus” zakupiłem, sukcesywnie wzrastają – obecnie w sumie jest to już ponad połowa wartości zakupionego urządzenia ! Ile jeszcze dopłacę ? Czy sklep lub producent poczuwa się do jakiejkolwiek formy zadośćuczynienia ? Niestety nie mam takich informacji.
Nie mam zatem żadnego interesu, przyjemności, ani ochoty korzystać z tak zawodnego urządzenia, które de facto w sumie już ponad 2 miesiące jest w trakcie procedur napraw gwarancyjnych, i dlatego też, jak na wstępie – na podstawie obowiązującego w Polsce prawa odstępuję od umowy i żądam zwrotu gotówki.
Z poważaniem
Na e-mail(?) 10.12.2015 roku otrzymałem informację:
" (...)
Jednocześnie wyjaśniam, że przedmiotowy ekspres był zgłoszony do reklamacji w oparciu o warunki gwarancji zgodnie z formularzem zgłoszenia, następnie sprzęt został przekazany do Serwisu Producenta.
Podkreślam, że tego typu reklamacje rozpatrywane są zgodnie z warunkami gwarancji producenta i to gwarant, a nie sprzedawca decyduje o sposobie zakończenia reklamacji.
Informuję, że po kontakcie z gwarantem otrzymaliśmy informację, że ekspres zostanie naprawiony poprzez odkamienienie toru wodnego.
O terminie odbioru urządzenia zostanie Pan powiadomiony przez obsługę sklepu.
Wobec powyższego żądanie zwrotu gotówki nie zostało uznane za zasadne.
Mam nadzieję, że przedstawione z naszej strony stanowisko spotka się ze zrozumieniem.
Za wszelkie niedogodności towarzyszące sprawie, uprzejmie przepraszam."
Uprzedzając niejako pytania - niczego w sklepie nie wypełniałem - od początku zgłaszałem żądanie zwrotu gotówki, a nie naprawę gwarancyjną, czego moje pismo jest dowodem.
Pozdrawiam.
|
| |
11-12-2015, 18:36
|
| Moderator globalny | RE: Odmowa zwrotu gotówki Cytat:
Napisał/a Maciej K. czego moje pismo jest dowodem. |
Wręcz przeciwnie jasno napisałeś w nim, że poprzednie reklamacje były z tytułu gwarancji co powoduje, że nie poinformowałeś Sprzedawcy o zaistniałej usterce w przeciągu 2 miesięcy od jej wykrycia. Do tego sama naprawa gwarancyjna spowodowała wymianę podzespołów co skutkuje tym, że obecny produkt nie jest już tym samym który został Tobie sprzedany.
Przykro mi to pisać, nic więcej nie ugrasz, tylko to, na co możesz się powołać w warunkach gwarancji.
|
| |
11-12-2015, 18:52
|
| Początkujący | RE: Odmowa zwrotu gotówki
Za pół roku kończy się gwarancja - będą naprawiać co dwa miesiące, a w sierpniu będę już za naprawę musiał płacić i nic z tym nie zrobię ? To nieprawdopodobne...
|
| |
11-12-2015, 19:08
|
| Początkujący | RE: Odmowa zwrotu gotówki
Czy nie powinienem otrzymać gwarancji na wymienione w expresie elementy ? Przecież mogą wstawiać używane, np. po regeneracji.
|
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Wymuszenie zwrotu gotówki (odpowiedzi: 4) Mam szybkie pytanie.
Mianowicie, czy sklep może wymusić na mnie przyjęcie gotówki w ramach reklamacji? Ostatnio popsuł mi się e-book, którego... | § Żądanie zwrotu gotówki. (odpowiedzi: 34) Witam
W jednym z tematów padło następujące pytanie :
" chodzi mi generalnie o termin w jakim sprzedawca ma się ustosunkować do mojej reklamacji.... | § Reklamacja - Nie chce zwrotu gotówki (odpowiedzi: 7) Witajcie.
W jednej z sieci sklepów kupiłem dla córki na "Mikołaja" w promocyjnej cenie zabawkę ( kosztowała 39,99zł) . Po rozpakowaniu okazało... | § Odmowa zwrotu - gotówki za zakupiony towar towar (odpowiedzi: 22) Cztery dni temu zakupiłem towar przez Allegro - odebrałem go osobiście płacąc gotówką jednak chciałem go zwrócić - mam drugi taki sam towar (taki... | § Problem z uzyskaniem zwrotu gotówki (odpowiedzi: 10) Jest to mój pierwszy post więc przede wszystkim chciał bym serdecznie powitać wszystkich forumowiczów.
Mój problem zaczął się wraz z kupnem... | § czy mam prawo żądać zwrotu gotówki??? (odpowiedzi: 1) Witam!!Dn 26.09.08 kupiłam zimowe kozaki za cenę 349zł.Cieszyłam się
bo były takie wygodne eleganckie.Jednakże moja radość trwała
krótko,dopóty... | | |