Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet - Forum Prawne

 

Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Witam, Mam następujący problem, zamówiłem w sklepie internetowym Proline telewizor, wybrałem jako sposób dostawy: odbior osobisty, zapłata również przy odbiorze. Towar który zamówiłem nie był na stanie sklepu z którego sprzęt miałem odebrać. Dodatkowo przed ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
19-12-2015, 18:51  
krzych_w
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Witam,
Mam następujący problem, zamówiłem w sklepie internetowym Proline telewizor, wybrałem jako sposób dostawy: odbior osobisty, zapłata również przy odbiorze. Towar który zamówiłem nie był na stanie sklepu z którego sprzęt miałem odebrać. Dodatkowo przed dostawą do sklepu pracownik poprosił mnie o przedpłatę:
Cytat:
Witam! Z uwagi na to, że towar będzie sprowadzany z magazynu zewnętrznego (problem ze zwrotem), prosilibysmy o przedwpłate w kwocie 10% od końcowej kwoty zakupu (minimum 300zł). Wpłatę może Pan uiscić przelewem, proformę z nr. konta będzie Pan mial w zamówieniu, bądź fizycznie, tutaj na miejscu w sklepie. Pozdrawiam
W regulaminie znajduje się zapis:
Cytat:
Sklep internetowy ProLine.pl umożliwia Klientom:
dokonywanie rezerwacji towarów oferowanych w oddziałach sprzedaży ProLine,
składanie zamówień dotyczących towarów dostępnych w ramach sklepu internetowego i zawierania umów kupna/sprzedaży towarów na odległość
uzyskanie informacji o towarach i usługach dostępnych w sklepie internetowym oraz w oddziałach sprzedaży ProLine.
Byłem przekonany, że skoro towaru nie mają w sklepie i zamawiają go dla mnie to mamy tutaj do czynienia "z zawarciem umowy na odległość".
Jednak po odbiorze na moje pytanie jak wygląda procedura ewentualnego zwrotu, tzn. gdzie mam odesłać towar zostałem poinformowany, że umowę zawarłem w sklepie w momencie opłacenia towaru i Sprzedawca powołał się na regulamin, zakłądam że miał na myśli na ten zapis:
Cytat:
W przypadku dokonania rezerwacji przez sklep internetowy ProLine.pl towaru oferowanego w oddziałach sprzedaży ProLine, umowa kupna/sprzedaży zawierana jest w danym salonie sprzedaży ProLine po osobistej akceptacji oferty przez klienta.
W regulaminie nie znalazłem definicji rezerwacji, przeanaizowałem procedurę zamawiania na ich stronie i nie znalazłem informacji, że przy odbiorze osobistym rezerwuję towar.
Pytanie czy taka definicja powinna się w nim znaleźć? Jeżeli jej nie ma to czy w mojej systuacji umowę zawarliśmy poza lokalem czy też w lokalu.

Nie wiem czy będę zwracał towar, ponieważ to prezent, dla moich rodziców. W tym przypadku bardziej interesuje mnie kwestia prawna oraz ustalenie czy sklep nie oszukuje klientów. Do tej pory zawsze byłem zadowolny z usług tej firmy, jednak ta sytuacja zraziła mnie do nich.

Edycja:
Dodatkowo podaję link do egulaminu sklepu
Regulamin Sklepu Internetowego ProLine :: ProLine.pl Najlepszy Internetowy Sklep Komputerowy Wrocław
krzych_w jest off-line  
19-12-2015, 21:53  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Cytat:
Napisał/a krzych_w Zobacz post
Jeżeli jej nie ma to czy w mojej systuacji umowę zawarliśmy poza lokalem czy też w lokalu.
W lokalu.
 
20-12-2015, 08:43  
krzych_w
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że nawet jeżeli nie ma definicji rezerwacji towaru, to mimo to kupując u nich przez Internet towar tylko zarezerwowałem. Trochę to dla mnie dziwne i mylące ponieważ inne sklepy mające politykę rezerwacji dokłądnie definiują to pojęcie w swoich regulaminach.
krzych_w jest off-line  
20-12-2015, 11:18  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Sam zacytowałeś kluczowy fragment.
 
20-12-2015, 11:39  
krzych_w
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Zakładam że chodzi o ten fargment:
Cytat:
dokonywanie rezerwacji towarów oferowanych w oddziałach sprzedaży ProLine,
Przy czym na chwilę zamówienia tego towaru w sklepie stacjonarnym nie było, został sprowadzony na moje zamówienie, za które musiałem dodatkowo zrobić przedpłatę.
krzych_w jest off-line  
20-12-2015, 11:53  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Nie, o ten:
Cytat:
W przypadku dokonania rezerwacji przez sklep internetowy ProLine.pl towaru oferowanego w oddziałach sprzedaży ProLine, umowa kupna/sprzedaży zawierana jest w danym salonie sprzedaży ProLine po osobistej akceptacji oferty przez klienta.
Cytat:
Napisał/a krzych_w Zobacz post
zamówiłem w sklepie internetowym Proline telewizor, wybrałem jako sposób dostawy: odbior osobisty, zapłata również przy odbiorze
 
20-12-2015, 12:11  
krzych_w
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Dziękuję, tylko, że na początku zdania jest:
Cytat:
W przypadku dokonania rezerwacji przez sklep internetowy ProLine.pltowaru oferowanego w oddziałach sprzedaży ProLine , umowa kupna/sprzedaży zawierana jest w danym salonie sprzedaży ProLine po osobistej akceptacji oferty przez klienta.
Moim zdaniem brakuje jasnej definicji czym jest rezerwacja, tzn. czy można zarezerwować towar którego w sklepie fizycznie nie ma.
krzych_w jest off-line  
20-12-2015, 12:31  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Cytat:
Napisał/a krzych_w Zobacz post
czy można zarezerwować towar którego w sklepie fizycznie nie ma.
A dlaczego nie?
 
20-12-2015, 12:35  
krzych_w
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Dlatego, że regulamin powinien byc jasny i czytelny. W tym brakuje jasnego opisu czym jest rezerwacja inne sklepy wykorzystujące rezerwację mają ją jasno opisaną w regulaminie. Wystarczyłby jasny zapis że obiór osobisty jest równoważny z rezerwacją.
krzych_w jest off-line  
20-12-2015, 12:42  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Nie odnosisz się do #8.
 
20-12-2015, 13:00  
krzych_w
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

W pewnym senise odniosłem się do postu #8, ponieważ napisałem, że z regulaminu powinno jasno wynikać kiedy coś rezerwujemy, a kiedy nie. Sensem tego tematu było pytanie czy taka definicja powinna znaleźć się w regulaminie oraz co w przypadku gdy jej brakuje. Przez jej brak kupując byłem przekonany że zawieram umowę na odległość, ponieważ myślałem że zarezerwować mogę sprzęt który fizycznie znajduje się w sklepie stacjonarnym.
Nie jestem prawnikiem, ale chyba istnieje zasada że sprawy nie opisane w umowach, regulaminach rozsztyga sie na korzyść osoby (jednostki) która umowy nie sporządzała w tym przypadku Konsumenta.
krzych_w jest off-line  
20-12-2015, 13:05  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Cytat:
Napisał/a krzych_w Zobacz post
ale chyba istnieje zasada że sprawy nie opisane w umowach, regulaminach rozsztyga sie na korzyść osoby (jednostki) która umowy nie sporządzała w tym przypadku Konsumenta.
Nie znam takiej zasady.
Dla mnie sprawa jest jasna.
Oczywiście możesz mieć odmienne zdanie i dochodzić swoich racji np. przy pomocy rzecznika konsumentów lub od razu w sądzie.
 
20-12-2015, 23:14  
krzych_w
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

Dziękuję, wysąłłem zapytanie do UOKiK. Jak uzyskam odpowiedź to przedtsawię ją na forum.
krzych_w jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ zwrot towaru zamówionego przez internet - 10 dni kalendarzowych czy 10 dni roboczych? (odpowiedzi: 37) ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów nie mówi czy chodzi o 10 dni kalendarzowych czy roboczych, o którą więc wersję chodzi, i jak można to...
§ Oświadczenie odstąpienia od umowy towaru zamówionego przez Internet (odpowiedzi: 3) Witam Mam proste i szybkie pytanie. Czy do odsyłanego towaru (tzw. zwrotu), który wcześniej zamówiło się przez Internet, jest konieczne dołączenie...
§ RTV EURO AGD - oddanie towaru zamówionego przez internet (odpowiedzi: 9) Witam. We wtorek zarezerwowałem telewizor w sklepie internetowym RTVEUROAGD, zaznaczyłem opcję, że dostarczony ma być do sklepu i zapłacę ratami...
§ Zwrot towaru zamówionego przez internet a koszty PayU (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie. Chciałem się poradzić w sprawie pobierania prowizji przez sprzedawcę za dokonanie płatności za pomocą serwisu PayU, ale od...
§ Nieuczciwi klienci - problem z odbieraniem zamówionego towaru! (odpowiedzi: 7) Witam Prowadzę mały sklep spożywczy, w którym od niedawna można składać zamówienia na niektóre towary przez internet. Klient może zamawiać towary...
§ Rezygnacja z towaru zamówionego przez internet (odpowiedzi: 8) Witam :) Zamówiłem, jako osoba fizyczna, towar w pewnym sklepie internetowym (wartość mniejsza niż 100 zł). Procedura była taka, że wybrałem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:11.