Witam,
Mam następujący problem, zamówiłem w sklepie internetowym Proline telewizor, wybrałem jako sposób dostawy: odbior osobisty, zapłata również przy odbiorze. Towar który zamówiłem nie był na stanie sklepu z którego sprzęt miałem odebrać. Dodatkowo przed dostawą do sklepu pracownik poprosił mnie o przedpłatę:
Cytat:
Witam! Z uwagi na to, że towar będzie sprowadzany z magazynu zewnętrznego (problem ze zwrotem), prosilibysmy o przedwpłate w kwocie 10% od końcowej kwoty zakupu (minimum 300zł). Wpłatę może Pan uiscić przelewem, proformę z nr. konta będzie Pan mial w zamówieniu, bądź fizycznie, tutaj na miejscu w sklepie. Pozdrawiam
|
W regulaminie znajduje się zapis:
Cytat:
Sklep internetowy ProLine.pl umożliwia Klientom:
dokonywanie rezerwacji towarów oferowanych w oddziałach sprzedaży ProLine,
składanie zamówień dotyczących towarów dostępnych w ramach sklepu internetowego i zawierania umów kupna/sprzedaży towarów na odległość
uzyskanie informacji o towarach i usługach dostępnych w sklepie internetowym oraz w oddziałach sprzedaży ProLine.
|
Byłem przekonany, że skoro towaru nie mają w sklepie i zamawiają go dla mnie to mamy tutaj do czynienia "z zawarciem umowy na odległość".
Jednak po odbiorze na moje pytanie jak wygląda procedura ewentualnego zwrotu, tzn. gdzie mam odesłać towar zostałem poinformowany, że umowę zawarłem w sklepie w momencie opłacenia towaru i Sprzedawca powołał się na regulamin, zakłądam że miał na myśli na ten zapis:
Cytat:
W przypadku dokonania rezerwacji przez sklep internetowy ProLine.pl towaru oferowanego w oddziałach sprzedaży ProLine, umowa kupna/sprzedaży zawierana jest w danym salonie sprzedaży ProLine po osobistej akceptacji oferty przez klienta.
|
W regulaminie nie znalazłem definicji rezerwacji, przeanaizowałem procedurę zamawiania na ich stronie i nie znalazłem informacji, że przy odbiorze osobistym rezerwuję towar.
Pytanie czy taka definicja powinna się w nim znaleźć? Jeżeli jej nie ma to czy w mojej systuacji umowę zawarliśmy poza lokalem czy też w lokalu.
Nie wiem czy będę zwracał towar, ponieważ to prezent, dla moich rodziców. W tym przypadku bardziej interesuje mnie kwestia prawna oraz ustalenie czy sklep nie oszukuje klientów. Do tej pory zawsze byłem zadowolny z usług tej firmy, jednak ta sytuacja zraziła mnie do nich.
Edycja:
Dodatkowo podaję link do egulaminu sklepu
Regulamin Sklepu Internetowego ProLine :: ProLine.pl Najlepszy Internetowy Sklep Komputerowy Wrocław