Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia - Forum Prawne

 

Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Witam serdecznie, mam taką prośbę, jak rozwiązać problem z pomyłką sklepu i anulowaniem przez sklep kupionego towaru. Zacznę od początku. Zakupiłem w sklepie Net-s dysk SSD za cenę 67.83 zł dnia 15.12.2015 r. Przelew dotarł ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
27-12-2015, 14:08  
mariuszols
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Witam serdecznie,
mam taką prośbę, jak rozwiązać problem z pomyłką sklepu i anulowaniem przez sklep kupionego towaru.
Zacznę od początku. Zakupiłem w sklepie Net-s dysk SSD za cenę 67.83 zł dnia 15.12.2015 r. Przelew dotarł dzień później i tego samego dnia otrzymałem e-maila że, sklep pieniądze przyjął i zmienił status zamówienia na "w trakcie realizacji".
Jednak dnia 21-12-2015 napisali mi, że transakcja jest anulowana z powodu wyczerpania towaru na magazynie, pieniądze zostaną mi zwrócone, ale gdy wchodzę na link do oferty jest on pod taką samą nazwą, ale już z kwotą 1492.75 zł. Sklep ewidentnie wystawił towar ze złą ceną, a gdy się zorientowali, anulowali zamówienie i na swojej stronie poprawili cenę. Czy mogę domagać się dostarczenia towaru w cenie za jaką go kupiłem? jeśli tak co muszę zrobić? Sklep nie odpowiada na moje e-maile i nie odbiera telefonu.
Pozdrawiam,
Mariusz
mariuszols jest off-line  
27-12-2015, 14:17  
KronX
Przyjaciel forum
 
Posty: 9.166
Domyślnie

Możesz się domagać, ale to nic nie da. Poszukaj na forum, temat kilka razy był dokładnie omówiony.
KronX jest off-line  
27-12-2015, 14:21  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Wybrałeś odbiór osobisty, czy przesyłkę?
Czy dostałeś na email informację o przyjęciu zamówienia do realizacji?
Czy dostałeś potwierdzenie warunków zawarcia umowy sprzedaży?
 
27-12-2015, 14:43  
mariuszols
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

[QUOTE=loco1;3514244]Wybrałeś odbiór osobisty, czy przesyłkę?
Czy dostałeś na email informację o przyjęciu zamówienia do realizacji?
Czy dostałeś potwierdzenie warunków zawarcia umowy sprzedaży?[



Wybralem przesylke kurierska, dostalem maila z informacja ze zamowienie jest w trakcie realizacji, co do ostatniego. Wraz z mailem, w którym informuja mnie o zmianie statusu otrzymałem inforacje tego typu:
***mod***


Zmiany w zamówieniu nr -------- z dnia 2015-12-15 12:23:44

Zmiana statusu zamówienia z: oczekiwanie na przelew na: w trakcie realizacji
Dziękujemy za wpłatę na konto
Zaksięgowana kwota: 82.82
Data zaksięgowania: 2015.12.15
Przewidywany termin wysyłki Państwa zamówienia: 1-3 dni robocze (w przypadku zabawek i książek może ulec wydłużeniu do 5-ciu dni roboczych).
Szczegóły zamówienia (wszystkie podane ceny zawierają podatek VAT):
NUMER KATALOGOWY:
NAZWA TOWARU:
ILOŚĆ:
CENA SZT.:
SUMA:
577443-151214231532
Samsung SemiConductor Dysk SSD Samsung SM951 512GB M.2.PCIe NVMe MZVPV512HDGL
1
67.83
67.83
Koszt logistyki/wysyłki:
1
14.99
14.99
82.82
Stan zamówienia można sprawdzić pod linkiem: ------------
UWAGA!!!
Aktualny status, dane odbiorcy oraz zawartość zamówienia można sprawdzić w panelu użytkownika po zalogowaniu się na stronie sklepu - pozycja obejrzyj swoje zamówienia.
Dziękujemy za założenie zamówienia.
***mod***
Poniższe załączniki dotyczą tylko zamówień złożonych w sprzedaży konsumenckiej

Załącznik nr 1 - obowiązki informacyjne sprzedawcy
Dane identyfikujące firmę:
***mod***
Obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad:
Sprzedawca niniejszym oświadcza, że ciąży na nim ustawowy obowiązek dostarczenia produktu będącego przedmiotem zamówienia bez wad fizycznych lub prawnych.

Tryb reklamacji:
W wypadku gdy towar ma wadę, konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy sprzedaży, wymiany towaru na pozbawiony wad albo jego naprawy.

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania towaru konsumentowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu poprzednim.

Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy, na jego koszt.

Sprzedawca ustosunkuje się do roszczenia konsumenta w terminie 14 dni.


Możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów:
Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodkach mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.

Załącznik nr 2 - Prawo odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy z zamówienia lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy z zamówienia.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas: ***mod*** o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.


Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas - dla państwa zamówienia 0 PLN), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 18.99 PLN.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Załącznik nr 3 - WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

***mod***

– Ja/My ................................. niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:

.................................................. ..............................................
.................................................. ..............................................
.................................................. ..............................................
.................................................. ..............................................

- Data zawarcia umowy: .................................................
- Data odbioru: .................................................
- Numer zamówienia*: .................................................
- Numer dokumentu sprzedaży*: .................................................
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów): .................................................
- Adres konsumenta(-ów): .................................................
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej): .................................................
- Data: .................................................

* - pola nieobowiązkowe
mariuszols jest off-line  
27-12-2015, 15:06  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Cytat:
Napisał/a mariuszols Zobacz post
Czy mogę domagać się dostarczenia towaru w cenie za jaką go kupiłem? jeśli tak co muszę zrobić?
Tak. Poproś o interwencję rzecznika konsumentów, albo pozwij ich.
 
27-12-2015, 15:53  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Zakup ten sam towar w innym sklepie, zadaj zwrotu roznicy w cenie. Wzywajac pisemnie do zaplaty, a pozniej sadownie.
 
27-12-2015, 15:55  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Cytat:
Napisał/a orgazmotron Zobacz post
Zakup ten sam towar w innym sklepie, zadaj zwrotu roznicy w cenie
Jaka będzie ku temu podstawa prawna?
 
27-12-2015, 16:56  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

KC:
Przepis prawny:
Art. 471. Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
 
27-12-2015, 17:19  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

A jaka szkoda została poniesiona?
 
28-12-2015, 14:16  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Niedostarczony towar, którego sprzedawca nie posiada.
 
28-12-2015, 14:18  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Ja pytam poważnie: jaką szkodę poniósł?
 
28-12-2015, 14:21  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Kupujący nie posiada towaru w swoim władaniu, a powinien posiąść lub posiadać.
 
28-12-2015, 14:25  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zmiana ceny towaru i anulowanie zamówienia

Przemyśl to, co piszesz...
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zakup słuchawek i zmiana ich ceny przez sklep internetowy po złożeniu zamówienia (odpowiedzi: 2) Witam W dniu dzisiejszym (03.12.12 11:50) podczas poszukiwania słuchawek natknąłem się na portalu Skąpiec.pl na bardzo atrakcyjną ofertę...
§ zmiana ceny po złożeniu zamówienia (odpowiedzi: 6) Witam, w jednym z salonów meblowych złożyłam zamówienie na kanapę i dwa fotele. Sprzedawca wydrukował potwierdzenie zamówienia z kwotą do...
§ anulowanie zamówienia przed otrzymaniem towaru (odpowiedzi: 3) Witam, w dniu dzisiejszym zamówiłem w sklepie internetowym aparat fot. Zamówienie zostało opłacone. Czy mogę anulować zamówienie i zwrócić się o...
§ Zmiana Ceny Towaru po złożeniu zamówienia - sklep internetowy (odpowiedzi: 2) Witam Zamówiłem kilka rzeczy w sklepie. Przelałem pieniądze. Dostałem potwierdzenie ze sklepu, że zamówienie zostało przyjęte a następnie drugą...
§ Zmiana ceny zamówionego towaru (odpowiedzi: 12) Witam serdecznie,w sierpniu 2009 roku byłam na kontraktacji towaru w polskiej firmie odziezowej,zamówiłam towar wiosenno-letni który mialam odbierac...
§ Zmiana ceny zamówionego towaru (odpowiedzi: 2) Witam Mam następujące pytanie, czy zmiana ceny towaru zamówionego wcześniej jest zgoda z prawem ? Otóż cała sytuacja miała miejsce dzisiejszego...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:35.