Problem z cyfrą plus - Forum Prawne

 

Problem z cyfrą plus

mam problem z cyfrą + mianowicie w maju tego roku zrezygnowałem z ich usług wyśłałem do nich pismo z rezygnacją.Po jakimś czasie zadzwoniła do mnie pani z obsługi klijenta z pytaniem dla czego rezygnuję.Po wyjaśnieniu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Odzyskanie pieniędzy za szkole...
    Witam wszystkich W połowie marca wykupiłem w Fundacji Byłych Żołnierzy Jednostek Specjalnych Grom szkolenie...
  • § Zwrot towaru OLX
    Mam pytanie jeśli sprzedawałem prywatnie towar lecz niestety opis nie zgadzał się (dawno nie uzywane klocki lego i...
  • § Konto bankowe
    Witam, zakładałem kiedyś konto dla młodych w pko, nadal je posiadam i chciałbym póki co je mieć, problem polega...

Odpowiedz
 
21-07-2009, 14:20  
maly5
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie Problem z cyfrą plus

mam problem z cyfrą + mianowicie w maju tego roku zrezygnowałem z ich usług wyśłałem do nich pismo z rezygnacją.Po jakimś czasie zadzwoniła do mnie pani z obsługi klijenta z pytaniem dla czego rezygnuję.Po wyjaśnieniu mojej decyzji pani zaproponowała mi nową umowę tzn najtańszy pakiet za 19 zł plus pakiet hbo za pięć zł czyli 24 zł miesięcznie.Zgodziłem się dla świętego spokoju.W zeszłym miesiącu spóżniłem się z zapłatą abonamentu za co dziś zostałem poinformowany podwyższyli mi abonament do 46 zł.Moje pytanie:czy nazwijmy to "umowa" przez telefon jest wiążąca ? i czy mogę od niej odstąpic ? Dodam jeszcze że niczego nie podpisywałem.
maly5 jest off-line  
21-07-2009, 14:54  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.517
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Skoro nie podpisałeś aneksu, to Twoja umowa jest niezmieniona. W umowie z C+ jest na pewno zapis, że zmiana może nastąpić na piśmie pod rygorem nieważności zatem ustalenia telefoniczne nie mają żadnej mocy.
matti82 jest off-line  
21-07-2009, 16:50  
maly5
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Dziękuję za szybką odpowiedż.Dostałem aneks do umowy w formie regulaminu pismo bez potwierdzenia odbioru i do dnia dzisiejszego nie dostałem niczego do podpisania.Pani na informacji twierdzi że nie mogę się z niczego wycofać poniewarz zgodziłem się na ich usługi podczas rozmowy przez telefon.
maly5 jest off-line  
21-07-2009, 19:51  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.517
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Zobacz do umowy, jakie są postanowienia odnośnie sposobu jej zmiany, a pędziesz pewny na 100%.
matti82 jest off-line  
22-07-2009, 11:31  
maly5
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Tylko że ja nie mam żadnej umowy.Mam aneks do umowy w formie regulaminu i cennika pakietów i nic więcej.
maly5 jest off-line  
22-07-2009, 13:07  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.517
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

??? To jak odbierasz ten C+? Jak zakładałeś C+ to niczego nie podpisywałeś? A regulamin nie jest aneksem. Przysłali Ci go bo pewnie Ciebie obowiązywał inny. Powinno być przy tym pouczenie, że jak Ci się regulamin nie podoba to możesz wypowiedzieć umowę. Jak minął na to termin, to znaczy, że zaakceptowałeś nowy regulamin i np. nowe ceny, itp.
matti82 jest off-line  
22-07-2009, 23:49  
kolombos
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

no właśnie ja napisałem nowy post w tej samej kwestii , tylko że mojemu znajomemu "wcisnęli" 79 , co moge zrobić ?? bo poprosił mnie o pomoc .
kolombos jest off-line  
23-07-2009, 21:11  
olekwarszawa
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Witam,
Jeżeli umowa została przedłużona, i konsultant zadzwonił do Pana z informacją o promocji czytając aneks: czas obowiązywania umowy, okres rabatowy, informacje ogólne o umowie to umowa jest prawnie skuteczna. Podczas rozmowy została nagrana zgoda abonenta i to jest podstawą do przedłużenia umowy. Cyfra+ następnie wysyła do Abonenta informacje pisemną dotyczącą promocji (nie jest to żadna umowa, ani aneks).
W aneksie czytanym przez konsultanta jest informacja (być może nie jest to słowo w słowo) "Dokonanie w okresie objętym rabatem jakiejkolwiek zmiany lub zawieszenie sygnału powoduje utratę rabatu bez możliwości ponownego skorzystania z promocji". Ten zapis widnieje także w regulaminie umowy o abonament, na który zgodziła się każda z osób podpisując umowę.
Reasumując. Podwyżka ceny wynika z utraty rabatu, a umowa obowiązuje przez kolejnych kilka miesięcy (okres minimalny) na który zgodził się abonent przy rozmowie z konsultantem dokonującym przedłużenia umowy.
olekwarszawa jest off-line  
01-07-2010, 19:48  
Jogar
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Mnie tez cyfra + zrobiła w konia. Wysłałam wypowiedzenie umowy i zaczęły się telefony namawiające na przedłużenie. Ponieważ byłam niezdecydowana- słyszałam coraz lepsze oferty i ok tygodnia przed zakończeniem umowy zaproponowano mi multiroom przy pakiecie komfortowym z dodatkiem canal+ lub HBO- czyli za 64,80zł i - to wszystko na 18mcy. Ponowny do mnie tel za kilka dni i w rezultacie 24.06 uprzednio wypytawszy jeszcze czy na pewno kwota 64,80 przez 18mcy i multiroom gratis? Tak- wiec telefonicznie zgodziłam sie na te warunki. Dzisiaj ide do dystrybutora odebrac multi a tam okazuje sie, że to niemozliwe. Telefon do W-wy do cyfry i oni potwierdzają, ze pakiet mam jak chciałam ale multi nie dostane bo on jest tylko do pakietu prestige. Na nic moje nerwy i pan konsultant powiedzial, że pisze reklamacje i na jej rozpatrzenie mają 30dni!!! Wyglada na to, że perfidnie wyłudzono ode mnie zgodę na pakiet, który w ogóle mnie nie interesuje. Zgodziłam się tylko dlatego, że oferowano mi do niego multi-gratis. Skandal. Ale co robic dalej?
Jogar jest off-line  
05-02-2011, 15:25  
iwoneczka59
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Czytajac wypowiedzi osób związanych z cyfra + uważam ,ze to nic w porównaniu ze mną a mianowicie w pażdzierniku roku 2010napisałempodanie o zmniejszenie mi abonamentu z 71,55 na mniejszy. Obsługa w sklepie cyfry+ doradziła mi abym napisał podanie i wysłał faksem oczywiście sam i tak zrobiłem nie zatwierdzono mi tego i dostałem 138,20 póżniej 148,20i w żaden sposób nie mogę się odwołać .Pracownik sklepu doradził mi abym płacił mniejszy abonament za co zostałem ukarany zaległością w pażdzierniku 140 zł wpłaciłem ale to nic nie pomogło bo w styczniu dostałem nastepną wpłate zaległośći 148,20czyli dwa razy za to samo i oczywiscie abonament 138,20 wpłaciłem wszystko 25.01.2011
dzis jest 05.01.2011 i nie włączono mi żadnych kanałów więc ostrzegam wszystkich zainteresowanych aby mieli w dupie cyfre + a właściciela Lwa Rywina prosił bym o wypieprzenie i wymiane personelu w sklepie w Kozienicach na zielona trawę a takze ludzi pracujących w infolini w Warszawie z powazaniem Marek Nowakowski NR Abonamenta 5499740-01
iwoneczka59 jest off-line  
01-04-2011, 14:13  
jupsi
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Witam
mam podobny problem, a mianowicie pare dni temu przedluzylem telefonicznie umowe, jak twierdza umowa przez telefon ma tez moc prawna, z tym sie zgodze. Nie wiem czy tez moge wypowiedziec umowe (jesli tak to w jakim okresie od momentu jej przedluzenia i na podstawie jakich artykułów prawnych) bo jak im pisze zapytania o taka mozliwosc to mowia ze nie ma takiej mozliwosci. jesli jednak jest taka mozliwosc to czy jest wogole podstawa do tego aby ich posądzic o wprowadzanie klienta w blad?
2. rzecz. podpisalem umowe, ale w rozmowie zapewniono mnie ze tego samego dnia bede mogl nabyc w wyznaczonym punkcie dekoder, bo akurat moj sie zepsul. pozniej okazalo sie ze jednak musze czekac na pismo. czy to ze oni nie dotrzymali umowy ja tez moge jej nie dotrzymac i ja rozwiazac?.
napisalem do nich reklamacje w tej sprawie ale oni maja na to 30 dni a po 30 dniach to nawet nie mam o czym marzyc zeby zerwac ewentualnie z nimi umowe jesli nie uwzglednia mi tej reklamacji i nie zrekoompensuja poniesionych strat.
Prosze o pomoc
jupsi jest off-line  
02-04-2011, 15:43  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 418
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

witam
a ja mam takie inne pytanie ale tez dotyczące cyfry plus mianowicie rozwiązano za mną umowę o świadczenie usług i jest naliczona kara 1200 zł lecz z tego co wiem powinna ona zostać nalicza propocjonalnie do końca okresu czy ja mam racje czy ta konsultantka bo kłócę się z nią 2 dzień i mnie zaczyna denerwować,sprawa napewno nie skończy się u niej bo mam ich dość
pozdrawiam
kubus_223 jest off-line  
03-04-2011, 18:45  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 418
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

czy nikt nie zna odpowiedzi na to czy rzeczywiście powinno być naliczone propocjonalnie?
kubus_223 jest off-line  
03-04-2011, 20:54  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.517
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Masz to opisane w umowie lub regulaminie. Na bank powinno być proporcjonalnie.
matti82 jest off-line  
14-07-2011, 12:18  
Pietja1
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Problem z cyfrą plus

Naciągacze.
Tylko takie słowo do nich pasuje."Umowa zawarta przez telefon jest obowiązująca" tak samo jak wszystkie zmiany programów itp. wszystko mogę załatwić przez telefon po to jest weryfikacja dzwoniącego.
ROZWIĄZAĆ UMOWY przez telefon już się nie da!!! Ciekawe co?
Może ktoś się zagapi i uda się go oszwabić!? Ja się nie zagapiłem wysłałem poleconym jak chcieli , jednak nie podpisałem się tylko wpisałem swoje dane na komputerze i co? nie dopełniłem formalności i naliczono mi za kolejny miesiąc już nie 69,80 ale 184,80 bo naliczono mi za pakiet wg normalnych stawek.
To zwykli złodzieje i oszuści których należy omijać szerokim łukiem OSTRZEGAM wszystkich przed CYFRĄ+
Pietja1 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus (odpowiedzi: 35) Dzień dobry. W dniu 10.03.2012 roku zaskoczył mnie wyświetlony na ekranie TV rachunek za abonament w marcu 2012 roku, a właściwie jego wysokość. Po...
§ Problem z Cyfrą + - proszę o pomoc (odpowiedzi: 1) Witam, końcem grudnia podpisałem zamówienie na instalację zestawu do odbioru Cyfry+. Po konsultacji z żoną stwierdziliśmy, że oferta prezentowana...
§ Problem z Cyfrą+ (odpowiedzi: 1) Zawarłem umowę z Cyfrą+ i dostałem dekoder i kartę. Po rozwiązaniu umowy i zdaniu dzierżawionych od Cyfry+ sprzętów okazało się, że nie zgadzają się...
§ Umowa z cyfrą na zagubiony dowód - problem (odpowiedzi: 2) Witam wszystkich i proszę kogoś mądrego o pomoc. Opiszę swoją sytuację: Jakiś czas temu zgubiłem dokumenty fakt ten od razu zgłosiłem w banku który...
§ problem z cyfrą plus (odpowiedzi: 1) witam i pozdrawiam - mam taki problem - przez ok 10 lat byłem klientem cyfry plus umowę rozwiązałem w zeszłym roku. Kilka dni temu otrzymałem z sądu...
§ Problem z Cyfrą + (odpowiedzi: 4) Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum i za wszelkie popełnione błędy dotyczące tego postu z góry przepraszam. Jakiś czas temu mam na myśli...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:05.