Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy - Forum Prawne

 

Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Witam W dniu 09.12.2015r. kupiłem (konsument) żonie na święta (ROWENTA Suszarko-lokówka) w sklepie internetowym Avans. Suszarko-lokówka okazała się uszkodzono - silnik był na tyle slaby że wałek przy minimalnym oporze się zatrzymywał i nie można ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-02-2016, 12:13  
bombola
Początkujący
 
Posty: 27
Domyślnie Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Witam
W dniu 09.12.2015r. kupiłem (konsument) żonie na święta (ROWENTA Suszarko-lokówka) w sklepie internetowym Avans. Suszarko-lokówka okazała się uszkodzono - silnik był na tyle slaby że wałek przy minimalnym oporze się zatrzymywał i nie można było z niej korzystać dla porównania miałem taką samą suszarkę od siostry która pracowała prawidłowo.
W dniu 22.01.2016 złożyłem reklamację (rękojmia) - reklamacja na podstawie ustawy.W dniu 25.01.2016 kurier odebrał przesyłkę. W dniu 30.01.2016 otrzymałem wiadomość(Dzień dobry,
Uprzejmie informujemy, że w celu potwierdzenia występującej wady i stwierdzenia zasadności złożonej reklamacji, przedmiotowy LOKO-SUSZARKA ROWENTA CF 9320 (2 NASADKI) (OBROTOWA) musi zostać poddany dokładnym oględzinom przez Autoryzowany Serwis Producenta.
Następnie jeśli podane usterki zostaną potwierdzone i nie będą wynikiem nieprawidłowej eksploatacji, urządzenie zostanie bezpłatnie naprawione.

W dniu 15.02.2016 wysłałem wiadomość ( związku z upływem 14 dni od odbioru przesyłki i brakiem z państwa strony ustosunkowania się do złożonej reklamacji rozumiem że przyjmują państwo złożoną reklamację ( towar niezgodny z umową) i dlatego proszę o wymianę LOKO-SUSZARKI ROWENTA CF 9320 na NOWĄ WOLNĄ OD WAD.
Dzisi 16.02.2016 o godz 10.02 odpisali mi ( Dzień dobry,
uprzejmie informuję, iż dnia 2016-01-30 poprosiliśmy o wysyłkę do serwisu w celu naprawy.
Jednocześnie pragnę poinformować, iż sam sprzęt pojechał do serwisu kilka dni później oznacza to że nie przekroczyliśmy 14 dni a więc Pana żądanie jest nie zasadne, nie możemy się pozytywnie do tego ustosunkować. ) a następna wiadomość 30 min później (Dzień dobry,
Uprzejmie informuje, iż serwis nie stwierdził usterki.
Uprzejmie informuję, iż został nadany nowy list przewozowy: .Proszę się spodziewać przesyłki w ciągu kilku najbliższych dni roboczych.

I teraz moje pytanie czy mam odbierać tą przesyłkę, termin 14 dni nie został zachowany więc powinni uznać reklamację.
Bardzo proszę o pomoc
bombola jest off-line  
16-02-2016, 12:51  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Cytat:
Napisał/a bombola Zobacz post
złożyłem reklamację (rękojmia)
Jakie wpisałeś dokładnie żądanie?
 
16-02-2016, 13:14  
bombola
Początkujący
 
Posty: 27
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Tak jak pisałem wyżej - wymianę LOKO-SUSZARKI ROWENTA CF 9320 na NOWĄ WOLNĄ OD WAD
bombola jest off-line  
16-02-2016, 13:21  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Cytat:
Napisał/a bombola Zobacz post
termin 14 dni nie został zachowany więc powinni uznać reklamację.
Tak. Sprzedawca nie ustosunkował się w terminie, a ponadto bezprawnie zmienił treść Twojego żądania.
cedwah jest off-line  
16-02-2016, 15:50  
bombola
Początkujący
 
Posty: 27
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Czyli nie odbieram przesyłki i czekam na wymianę na nową.
bombola jest off-line  
17-02-2016, 10:59  
bombola
Początkujący
 
Posty: 27
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Ręce mi opadają dzisiaj dostałem wiadomość
"Dzień dobry,
uprzejmie informuję, iż dnia 2016-01-30 poprosiliśmy o wysyłkę do serwisu w celu naprawy.
Jednocześnie pragnę poinformować, iż sam sprzęt pojechał do serwisu kilka dni później oznacza to że nie przekroczyliśmy 14 dni a więc Pana żądanie jest nie zasadne, nie możemy się pozytywnie do tego ustosunkować.
Również na kolejny dowód przytaczam fakt, iż dostał Pan informację w mailu, który informował o przejeździe kuriera "Następnie urządzenie zostanie poddane weryfikacji pod kątem zgłaszanej usterki.
Jednocześnie informuję, iż na obecnym etapie reklamacji nie możemy się do niej pozytywnie ustosunkować.".
Już w tym dniu został Pan poinformowany co będzie działo się ze sprzętem. "

Pani z działu reklamacji ewidentnie wprowadza mnie w błąd, wydaję mi się że podlegają odpowiedzialności karnej Art. 286.kk j ak Art 107 kw.
Bardzo proszę o informację co mam zrobić za co z góry dziękuję.
bombola jest off-line  
24-02-2016, 18:44  
bombola
Początkujący
 
Posty: 27
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

I co dalej robić. Avans twierdzi że informacja którą otrzymałem od nich przed wysyłką przedmiotu cyt."Następnie urządzenie zostanie poddane weryfikacji pod kątem zgłaszanej usterki.Jednocześnie informuję, iż na obecnym etapie reklamacji nie możemy się do niej pozytywnie ustosunkować." -jest to ustosunkowanie się do zgłaszanej usterki i dlatego termin 14 dni ich nie obowiązuje. Ponad to twierdzą że mają prawo zweryfikować usterkę z serwisem który odpowiedz może dać po miesiącu nawet.
bombola jest off-line  
24-02-2016, 19:35  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Cytat:
Napisał/a bombola Zobacz post
Avans twierdzi że informacja którą otrzymałem od nich przed wysyłką przedmiotu cyt."Następnie urządzenie zostanie poddane weryfikacji pod kątem zgłaszanej usterki.Jednocześnie informuję, iż na obecnym etapie reklamacji nie możemy się do niej pozytywnie ustosunkować.
Wcześniej o takim tekście nie pisałeś.
 
24-02-2016, 23:10  
gość-92
Zbanowany
 
Posty: 6.804
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Przecież napisał 17.02.2016 (post #6), że akurat w tym dniu takiego maila otrzymał.
gość-92 jest off-line  
24-02-2016, 23:18  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Ale 17.02 to nie było przed upływem 14 dni - a oni twierdzą, że:
Cytat:
Napisał/a bombola Zobacz post
Avans twierdzi że informacja którą otrzymałem od nich przed wysyłką przedmiotu cyt."Następnie urządzenie zostanie poddane weryfikacji pod kątem zgłaszanej usterki.Jednocześnie informuję, iż na obecnym etapie reklamacji nie możemy się do niej pozytywnie ustosunkować." - jest to ustosunkowanie się do zgłaszanej usterki i dlatego termin 14 dni ich nie obowiązuje.
Zatem wnioskuję, że tekst z #8 autor otrzymał znacznie wcześniej.
 
25-02-2016, 07:03  
bombola
Początkujący
 
Posty: 27
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Tak. Wiadomość tą otrzymałem dnia 22.01.2016. Kurier paczkę odebrał w dniu 25.01.2016
bombola jest off-line  
25-02-2016, 09:38  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Zacytuj całą tą wiadomość.
 
25-02-2016, 20:40  
bombola
Początkujący
 
Posty: 27
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Dzień dobry,
W związku z reklamacją, proszę o odesłanie produktu kurierem DHL na adres siedziby:
Kurier po odbiór powinien pojawić się 25.01.2016 r. w przedziale godzinowym 9:30-11:30.

Proszę zatem przygotować kompletną przesyłkę do transportu, zapakować łącznie całe wyposażenie i dokumenty.

Następnie urządzenie zostanie poddane weryfikacji pod kątem zgłaszanej usterki.
Jednocześnie informuję, iż na obecnym etapie reklamacji nie możemy się do niej pozytywnie ustosunkować
bombola jest off-line  
25-02-2016, 20:42  
bombola
Początkujący
 
Posty: 27
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Tak jak pisałem kurier odebrał przesyłkę 25.01.2016
Następną wiadomość z dnia 30.01.2016.
Dzień dobry,
Uprzejmie informujemy, że w celu potwierdzenia występującej wady i stwierdzenia zasadności złożonej reklamacji, przedmiotowy LOKO-SUSZARKA ROWENTA CF 9320 (2 NASADKI) (OBROTOWA) musi zostać poddany dokładnym oględzinom przez Autoryzowany Serwis Producenta.

Następnie jeśli podane usterki zostaną potwierdzone i nie będą wynikiem nieprawidłowej eksploatacji, urządzenie zostanie bezpłatnie naprawione.
bombola jest off-line  
25-02-2016, 20:47  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sklep Avans problem z reklamacją na pods. ustawy

Cytat:
Napisał/a bombola Zobacz post
I teraz moje pytanie czy mam odbierać tą przesyłkę, termin 14 dni nie został zachowany
Tak.
Został - przecież uznali ją za niezasadną.
Cytat:
Napisał/a bombola Zobacz post
Jednocześnie informuję, iż na obecnym etapie reklamacji nie możemy się do niej pozytywnie ustosunkować
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sklep avans i moja bezsilność (odpowiedzi: 3) Witam Państwa, Jestem laikiem i nie wiem już co robić oraz gdzie zwrócić się o pomoc. Otóż w październiku 2013r zakupiłam suszarkę w sklepie Avans....
§ sklep AVANS sprzedał mi w systemie ratalnym towar którego nie posiada (odpowiedzi: 3) witam potrzebuję pomocy i podpowiedzi co mam zrobić wczoraj poszłam do sklepu Avans z chęcią zakupu ekspresu do kawy chciałam go wziąć w systemie...
§ Sklep Avans - sprzęt powystawowy (odpowiedzi: 12) Witam, Mam mały dylemat problem co z takim fantem zrobic. Sytuacja: Dziewczyna kupiła laptop w sklepie Avans na raty. Z uwagi na to ze godzina...
§ odpowiedź na reklamację na podstawie ustawy-forma inna niż wybrana (odpowiedzi: 13) Witam, mam pytanie odnośnie odpowiedzi sprzedawcy na reklamację na podstawie ustawy. Towar zarezerwowany przez internet, odebrany osobiście. ...
§ Problem z reklamacją-po odesłaniu sprzętu sklep milczy - co robić ?? (odpowiedzi: 2) Witam wszystkich! :) Jestem nowym użytkownikiem tego forum i mam nadzieje, że mi się spodobaz zawartość jest bardzo interesująca, cenne dane ;) ...
§ Problem z reklamacją wózka z tytułu ustawy (odpowiedzi: 3) Witam W marcu br. kupiłem wózek dziecięcy. W czerwcu zaczęły wypadać tylne kółka z obydwu stron. Najpierw sporadycznie, potem co raz częściej....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:45.