RE: Nieuznana reklamacja mp4
Na podstawie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej z dn.27 lipca 2002r. należy:
- złożyć u sprzedawcy pisemną reklamację (z potwierdzeniem na kopii); sprzedawca w ciągu 14 dni powinien odnieść się do niej merytorycznie;
- ponieważ usterkę wyjawiono, nim minęło 6 miesiecy od daty zakupu, na podstawie ww. ustawy uważa się, że była już w dniu wydania towaru (art.4 ust.1) - należy wspomnieć o tym w reklamacji. Jeżeli z instrukcji sprzętu nie wynika, że można w nim wprowadzać hasła itp. zabezpieczenia, zaś serwis wypowiedział się na ten temat, o tym także należy wspomnieć. Opisać całe zdarzenie, a także wypowiedzieć się co do żądań. Na podstawie ustawy można żądać naprawy towaru lub wymiany na nowy. Jeżeli jest to uciązliwe lub kosztowne, można odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy (art.8 ust.1, ust.4).
Gdyby sprzedawca nie zadośćuczynił swym obowiązkom wynikającym z ustawy, mazna poskarżyć się Rzecznikowi konsumenta - są w miastach i powiatach. Adresy i telefony sa na stronie Federacji Konsumentów.
|