Przedłużenie umowy o internet i telewizję - Forum Prawne

 

Przedłużenie umowy o internet i telewizję

Witam wszystkich. Bardzo bym prosił o radę co mogę zrobić w poniższej sytuacji: Pod koniec listopada zadzwonił przedstawiciel mojego Dostawcy telewizji i internetu. Zaproponował mi przedłużenie umowy na 24 miesiące z dodatkowymi promocjami. Po przedstawieniu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
22-02-2016, 19:22  
kaczorro89
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie Przedłużenie umowy o internet i telewizję

Witam wszystkich.
Bardzo bym prosił o radę co mogę zrobić w poniższej sytuacji:
Pod koniec listopada zadzwonił przedstawiciel mojego Dostawcy telewizji i internetu. Zaproponował mi przedłużenie umowy na 24 miesiące z dodatkowymi promocjami. Po przedstawieniu oferty zapytałem tego przedstawiciela, czy nie będzie problemu z przeniesieniem usług do nowego miejsca zamieszkania. W odpowiedzi poinformował mnie, że jeżeli pod nowym adresem będą dostępne ich usługi to wystarczy udać się do stacjonarnego Biura Obsługi Abonenta i tam dokonam przeniesienia lub zerwę umowę i podpiszę nową. Po takiej odpowiedzi, nie drążyłem bardziej tematu.
Wiedziałem, że w nowym mieszkaniu są dostępne ich usługi i dlatego przy następnej rozmowie (początek grudnia), z tym samym konsultantem, zawarłem umowę na podanych przez niego warunkach (takich samych jak w pierwszej rozmowie).

Pod koniec stycznia udałem do stacjonarnego BOA, żeby zlecić przeniesienie usług. Tam spotkała mnie niemiła niespodzianka. Pani w biurze poinformowała mnie, że przeniesienie wiąże się z dodatkowym kosztem oraz promocje, które otrzymałem przy przedłużaniu umowy nie obejmują terenu gdzie usługi miałby być przeniesione.

Postanowiłem więc zgłosić reklamacje. W piśmie opisałem całą sytuację, stwierdziłem że ich przedstawiciel wprowadził mnie w błąd. W odpowiedzi Dostawca nie uznał reklamacji. Jak stwierdził:
- pracownicy infolinii udzielają wyjaśnień na poruszane przez Abonenta kwestie w zakresie swojej wiedzy i kompetencji,
- po analizie posiadanej dokumentacji i konsultacji z kierownikiem, stwierdzają iż wskazany konsultant nie popełnił błędu - nie podał kwot lecz polecił kontakt z lokalnym BOA gdzie zostałyby udzielone szczegółowe wyjaśnienia (mogę wrzucić całe całe pismo gdyby było potrzebne).

Byłem dzisiaj odsłuchać rozmowy w lokalnym BOA i według mnie konsultant nie udzielił mi wszystkich informacji. Nie poinformował mnie, że promocje będą obowiązywać tylko na obecnym, w czasie podpisywania umowy, miejscu zamieszkania. Konsultant wcale nie polecił mi zasięgnąć dodatkowych informacji w lokalnym BOA tylko stwierdził, że tam mogę się udać w celu przeniesienia usług. Dodatkowo nic nie wspomniał, że może się wiązać się to z jakimiś opłatami.

Proszę bardzo o pomoc i radę, czy dalej odwoływać się od ich odpowiedzi, czy może od razu zgłosić się do Rzecznika Praw Konsumentów - o ile on jest w stanie mi jakoś pomóc?
I czy w ogóle jest jakaś szansa na wygranie z Usługodawcą?
Czy Dostawca na moją prośbę powinien przesłać mi, bądź przegrać nagrania z rozmów?

Dodatkowo zaniepokoił mnie też ich zapisek w odpowiedzi, że:
"Informujemy, że powyższa odpowiedź na reklamację wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego. Abonent ma prawo do dochodzenia dalszych roszczeń w postępowaniu sądowym oraz dodatkowo, w przypadku gdy reklamację składa osoba fizyczna, polubownie w postępowaniu mediacyjnym lub przed sądem konsumenckim zgodnie z art. 109 i 110 ustawy z 16 lipca 2004 r. - prawo telekomunikacyjne"

Pozdrawiam.
kaczorro89 jest off-line  
22-02-2016, 19:44  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Przedłużenie umowy o internet i telewizję

Cytat:
Napisał/a kaczorro89 Zobacz post
Czy Dostawca na moją prośbę powinien przesłać mi, bądź przegrać nagrania z rozmów?
Powinien Ci udostępnić - art.56 ust.6 Dz. U. z 2014 r. poz. 243
 
22-02-2016, 19:48  
kaczorro89
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: Przedłużenie umowy o internet i telewizję

Teoretycznie udostępnił, mogłem odsłuchać u nich w lokalnym biurze obsługi abonenta. Czy mimo tego mogę się domagać przesłania drogą elektroniczną tych nagrań? Bądź skopiować je na płytę CD/DVD?
kaczorro89 jest off-line  
22-02-2016, 19:49  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Przedłużenie umowy o internet i telewizję

Przepisy prawa mówią jedynie o udostępnieniu.
 
22-02-2016, 19:52  
kaczorro89
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: Przedłużenie umowy o internet i telewizję

Czyli znając życie, odsłuchanie u nich w biurze to maks na co mogę liczyć... Dziękuję za odpowiedź.
Pozostaje jeszcze kwestia czy jest sens z nimi dalej walczyć.
kaczorro89 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Przedłużenie umowy z Cyfrowym Polsatem - wyrażenie zgody (odpowiedzi: 3) Mam zamiar przedłużyć umowę z CP i w tym celu chcę aby zadzwonili do mnie z przygotowaną ofertą. Przed wysłaniem formularza muszę wyrazić zgodę na...
§ Automatyczne przedłużenie umowy o internet. (odpowiedzi: 7) Witam. Pisze w imieniu mojej dziewczyny, ma pewien problem. W miesiacach wrzesien-czerwiec mieszka na stancji i ma tam kupiony internet...
§ Przedłużenie umowy na internet... (odpowiedzi: 1) umowa na internet została przedłużona bez mojej wiedzy , czyli przez osobę nie upoważnioną . Mniemam , iż został podrobiony mój podpis .Proszę o...
§ Przedłuż. umowy z orange z tel. przez internet (odpowiedzi: 7) Witam. Mam pewien problem. Otóż właściciel numeru, którego ja jestem użytkownikiem jest poza granicami kraju. W związku z tym, że umowa niedługo...
§ Orange-przedłużenie umowy-odstąpienie od umowy (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie W dużym skrócie postaram sie opisać mój problem A dotyczy on umowy z siecią Orange a dokładniej rozwiązania tej umowy Moja...
§ Przedłużenie umowy z telewizją N (odpowiedzi: 1) Witam, po wielu przejściach z telewizją N i niezadowoleniu ze świadczonych usług, chciałm rozwiązać umowę i mam pytanie. Ponieważ pierwsza umowa...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:55.