Kolejka napraw w serwisie pogwarancyjnym - Forum Prawne

 

Kolejka napraw w serwisie pogwarancyjnym

Pracuję w serwisie pogwarancyjnym sprzętu komputerowego. Ogólne zasady mamy takie, że jako iż jest to serwis przy sklepie komputerowym, naprawy gwarancyjne (jak również wysyłki do producentów) są wykonywane poza kolejnością. Ostatnio trafił mi się klient ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
24-02-2016, 13:39  
endrju2
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie Kolejka napraw w serwisie pogwarancyjnym

Pracuję w serwisie pogwarancyjnym sprzętu komputerowego.
Ogólne zasady mamy takie, że jako iż jest to serwis przy sklepie komputerowym, naprawy gwarancyjne (jak również wysyłki do producentów) są wykonywane poza kolejnością.
Ostatnio trafił mi się klient który przyniósł swój sprzęt do naprawy, został poinformowany ze może to potrwać ok tygodnia (na pokwitowaniu które wystawiamy, automatycznie zaznacza się data przewidywanej naprawy na 2tyg w przód), po tygodniu przyszedł z pretensjami, że on wie, że naprawy gwarancyjne wykonujemy poza kolejnością i przez to on musi czekać dłużej i że za to poda mnie do sądu i wszędzie gdzie się tylko da.
I teraz pytanie, czy jest jakiś przepis odnośnie kolejki napraw?
Czy mam prawo w takim wypadku odmówić mu naprawy (np bojąc się że wymyśli sobie jeszcze jakiś powód) i oddać sprzęt nienaprawiony?
endrju2 jest off-line  
24-02-2016, 13:44  
pochichrana
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Kolejka napraw w serwisie pogwarancyjnym

moim zdaniem to jest bezzasadne roszczenie z jego strony. Jako serwis / sklep ustaliliscie piorytety i macie do tego prawo.
2 mozecie zawsze mu powiedziec, że takie wiaza was umowy z producentem i tego sie trzymacie, wiec jemu nic do tego. Po 3, was obowiazuje termin podany na dokumencie wydanym klientowi, ktory jest swoista umowa miedzy nim a wami i z tego musicie sie wywiazac, a to co zrobicie najpierw to nie jego sprawa.
pochichrana jest off-line  
24-02-2016, 13:46  
endrju2
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Kolejka napraw w serwisie pogwarancyjnym

Tak mi się właśnie wydawało.
A co do drugiego pytania, czy można mu odmówić naprawy? (właśnie w związku z pokwitowaniem/umową)?
endrju2 jest off-line  
24-02-2016, 13:55  
Ares22
Stały bywalec
 
Ares22 na Forum Prawnym
 
Posty: 515
Domyślnie RE: Kolejka napraw w serwisie pogwarancyjnym

A jakie informacje zawarte są w regulamin świadczenia usług przez serwis?
Ares22 jest off-line  
24-02-2016, 13:56  
endrju2
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Kolejka napraw w serwisie pogwarancyjnym

W regulaminie brak jest punktu odnośnie odmowy naprawy.
Z drugiej strony czy jeśli taki punkt by był, miał by moc prawną?
endrju2 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Karta graficzna - nie do końca sprawna pomimo 2 napraw w serwisie! (odpowiedzi: 3) Witam. W sierpniu ubiegłego roku zakupiłem kartę graficzną ASUS Radeon R7 260X OC w sklepie agito.pl. Od samego początku mam z nią problem - karta...
§ Nieudana naprawa produktu w serwisie pogwarancyjnym (odpowiedzi: 4) Witam Jeśli przychodzi do mnie klient z uszkodzoną elektroniką w pewnym urządzeniu które ma z 4-6 lat i to urządzenie jest narażone na warunki...
§ Porysowany telefon po serwisie pogwarancyjnym (odpowiedzi: 4) Hej, Dwa tygodnie temu oddałem swój telefon do naprawy w ramach gwarancji (wymiana płyty głównej, nic związanego z ekranem). Aparat podczas...
§ kolejka do urlopu (odpowiedzi: 5) Witam, chciałbym uzyskać poradę dotyczącą sposobu udzielania urlopu wypoczynkowego, który wydaje mi się dość kontrowersyjny. Czy jest...
§ Długa kolejka wierzycieli. Kto pierwszy? (odpowiedzi: 4) Po zmarłym mężu przyjmuję wraz z nieletnimi dziećmi spadek z dobrodziejstwem inwentarza. Spadek stanowi połowa nieruchomości. Cała nieruchomość...
§ Eurocash kolejka do kasy..... (odpowiedzi: 3) WItam. Jestem klientem w/w hurtowni spożywczej. Zaopatruję się tam tylko raz na jakiś czas i tylko w określone produkty. Większośc klientów to mali...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:14.