Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl - Forum Prawne

 

Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl

Witam poszukuję pomocy oraz odpowiedzi na kilka pytań dotyczącej mojej reklamacji dysku twardego. Mój dysk twardy marki Pssport AV-TV uległ awarii po roku i sześciu miesiącach użytkowania, na szczęście był objęty gwarancją która została uznana ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
15-03-2016, 11:30  
lukbar
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl

Witam poszukuję pomocy oraz odpowiedzi na kilka pytań dotyczącej mojej reklamacji dysku twardego.
Mój dysk twardy marki Pssport AV-TV uległ awarii po roku i sześciu miesiącach użytkowania, na szczęście był objęty gwarancją która została uznana poprzez serwis firmy Passport oraz serwis electro.pl otrzymując następująca informację "Uprzejmie informuję, że formą rozpatrzenia reklamacji będzie zwrot środków na konto bankowe. W związku z powyższym proszę o podanie danych do przelewu."
Niestety przed awarią dysku, dysk zawierał dla mnie ważne i wartościowe pliki. W formularzu reklamacyjnym podawałem że odzyskanie danych z dysku jest dla mnie sprawą priorytetową. Drodzy forumowicze prosił bym was o informacje co w tej sytuacji mogę zrobić jak odzyskać dane z dysku.
Czy mogę się jakoś odwołać do rozpatrzonej reklamacji czy mam prawo do roszczenia sobie ewentualnego zwrotu dysku celem odzyskania danych na własną rękę. Czy w prawie konsumenta znajduje się ustawa na którą mógł bym się powołać w tym przypadku. Czy przysługują mi regulacje prawne, które zapewniają konsumentom preferencyjne traktowanie. Czy w tym przypadku sprzedawca względem ma obowiązki których również mógł bym użyć oraz czy słuszne z mojej strony jest pisanie odwołania do reklamacji czy jest może inny sposób rozwiązania problemu. Chętnie wysłucham każdej pomocy w tej kwestii (również w napisaniu ewentualnego odwołania do decyzji reklamacyjnej) ponieważ do tej pory nie miałem żadnej styczności z prawem konsumenta oraz reklamacji tego typu.
lukbar jest off-line  
15-03-2016, 15:28  
wittka
Stały bywalec
 
Posty: 2.273
Domyślnie RE: Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl

A co na ten temat napisano w warunkach gwarancji?

Dane trzeba było próbować odzyskać przed oddaniem dysku na gwarancję, teraz to już raczej po ptakach.
Serwis może (lecz nie musi) świadczyć takiej usługi.
wittka jest off-line  
15-03-2016, 15:37  
lukbar
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl

Problem w tym że byłem sprawdzić dysk przed wysłaniem na gwarancje i w sklepie z sprzętem komputerowym otrzymałem informację że w dysku prawdopodobnie padł silniczek bo dysk dawał oznaki życia ale go nie czytało. Tak więc istniała szansa naprawy i taką informację również otrzymałem od serwisu electro.pl. Nie można go było oddać do firmy odzyskującej dane ponieważ musieli by go otworzyć a to było by jednoznaczne z utratą gwarancji.

moja korespondencja z electro.pl:

W przypadku kontaktu z Działem Obsługi Klienta prosimy o powoływanie się na ten numer.W ciągu kilku dni roboczych skontaktujemy się z Państwem, w celu omówienia dalszego przebiegu reklamacji. Wyniki prowadzonej sprawy reklamacyjnej możecie Państwo śledzić po zalogowaniu się w panelu MOJE KONTO (tylko dla zarejestrowanych klientów), gdzie pracownicy naszego działu będą aktualizować statusy Państwa reklamacji oraz pozostawiać ważne informacje.

Pozdrawiamy,
Dział Obsługi Klienta Electro.pl
---------------------------------------------------------------------------------------------------
do działu reklamacji electro.pl
Czy do produktu dołączony powinien być arkusz głoszenia co się dzieje z dyskiem?
W jaki sposób będzie przebiegać cała procedura gwarancyjna.
Co z danymi zapisanymi na dysku? nie ukrywam że zależy mi na pozostawieniu danych w takim samym stanie jak przed usterką. Dodatkowo chciałem zgłosić że dysk kilka razy przed powstałą usterką zawiesił się i nie reagował aż do momentu odłączenia go od zasilania.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień dobry,
Uprzejmie informujemy, że w celu potwierdzenia występującej wady i stwierdzenia zasadności złożonej reklamacji, przedmiotowy Dysk WD My Passport AV-TV 1TB WDBHDK0010BBK musi zostać poddany dokładnym oględzinom przez Autoryzowany Serwis Producenta.

Następnie jeśli podane usterki zostaną potwierdzone i nie będą wynikiem nieprawidłowej eksploatacji, urządzenie zostanie bezpłatnie naprawione.

W przypadku odpowiedzi prosimy o zachowanie ciągłości korespondencji.

Pozdrawiam
lukbar jest off-line  
15-03-2016, 15:39  
dexxxterek
Stały bywalec
 
Posty: 982
Domyślnie RE: Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl

No to musisz sobie odpowiedzieć sam - czy ważniejsze są dane czy sam dysk.
dexxxterek jest off-line  
15-03-2016, 15:42  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl

Dane trzeba sobie cały czas archiwizować.
 
15-03-2016, 15:43  
lukbar
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl

inteligentna odpowiedź
lukbar jest off-line  
15-03-2016, 15:45  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl

Cytat:
Napisał/a lukbar Zobacz post
inteligentna odpowiedź
Wiem, że Ci brakowało takiej informacji. Na przyszłośc bierz sobie do serca inteligentne odpowiedzi.
 
15-03-2016, 15:58  
mypetro
Zbanowany
 
Posty: 4.373
Domyślnie RE: Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl

Ludzie dzieła się na takich co robią kopie zapasowe i na takich co będą robić kopie zapasowe
mypetro jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wymiana dysku twardego i po co? (odpowiedzi: 20) Witam. Niedawno synek zalał mi komputer(klawiaturę)W sumie troszkę płynu-ale szybko zareagowałem,odłączyłem baterie,suszarką osuszyłem. Wszystko...
§ Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. (odpowiedzi: 11) Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. Sprzedawca przyjął ode mnie mnie sprzęt i poinformował mnie, że...
§ Reklamacja dysku twardego - dość nietypowa sprawa (odpowiedzi: 8) Witam Zaczynając od początku zaniosłem zepsuty dysk Samsunga do sklepu, tam gdzie go kupiłem. Powiedziano mi że mogę go zanieść do serwisu, wtedy...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam 28.12.2007 r. Zakupiłem dysk twardy na allegro (Seagate ST3250410AS), z karty gwarancyjnej od sprzedawcy wynika, iż gwarancja na dysk kończy...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 39) Witam! Mam problem z reklamacją dysku twardego. Na początku października 2008r na aukcji w Allegro kupiłem dysk twardy. Dysk otrzymałem tylko z...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam! Komputer na gwarancji uległ uszkodzeniu, a konkretnie dysk twardy -BĘDY ZAPISU. System operacyjny oraz MS Office - oryginalny ( nabyte razem z...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:37.