Odstąpienie od umowy z uwagi na "cechy specyficzne dla produktu"
Witajcie
1.5 miesiąca temu kupiłem laptopa DELL XPS w jednym z elektromarketów. Urządzenie kosztowało blisko 10tyś zł, ale kupując urządzenie z górnej półki oczekiwałem najwyższej jakości.
Krótko po wypakowaniu zauważyłem błękitną poświatę w lewym dolnym rogu ekranu. Widoczna szczególnie podczas wyświetlania białych barw, ale na innych również występuje przekłamanie. Usterka jest dość irytująca, a w pracy nie mogę sobie pozwolić na różne barwy w różnych miejscach ekranu. (Na początku myślałem, że to zniknie, ale niestety)
Ponadto kilka dni temu korzystając z laptopa w nocy zauważyłem migotanie ekranu widoczne przy najsłabszym poziomie podświetlenia. Niestety jestem epileptykiem i taka usterka z oczywistych powodów dyskwalifikuje urządzenie.
Jest jeszcze kilka problemów z softwarem, z którymi pewnie bym sobie poradził, ale kupując urządzenie za taka kwotę, nie mam zamiaru tracić czasu na konfigurację, mianowicie: artefakty podczas przewijania pustych arkuszy Excela, Blue Screen Of Dead przynajmniej raz dziennie...
Dzwoniłem na Support DELLa z tym tematem i dostałem informację, że urządzenie posiada ekran IGZO IPS, i odbarwienia w narożnikach oraz migotanie to cechy charakterystyczne dla tego typu paneli i nie podlegają one gwarancji - jednak w opisie produktu nikt nie wspomina o takich cechach, a jak już wspominałem - w moim przypadku wykluczają one urządzenie z użytku.
Jak w takim wypadku będzie wyglądała reklamacja z tytułu rękojmi?
Kiedyś znałem temat reklamacji w ramach niezgodności towaru z umową, ale dzisiaj przeglądając forum dowiedziałem się, że z końcem 2014 roku ustawa uległa zmianie, dlatego będę wdzięczny za krótki tutorial.
Pozdrawiam,
Adam
|