Rękojmia i odstąpienie od umowy - sklep kłamie? - Forum Prawne

 

Rękojmia i odstąpienie od umowy - sklep kłamie?

Witam, dnia 20 kwietnia br. zamówiłem słuchawki firmy Sennheiser o wartosci 765zł w sklepie internetowym OleOle.pl. Dzień później czyli 21 kwietnia je otrzymałem i w ciągu 2 godzin odesłałem z powrotem z formularzem zaznaczajac Rekojmia ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-05-2016, 12:52  
Includes
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Rękojmia i odstąpienie od umowy - sklep kłamie?

Witam, dnia 20 kwietnia br. zamówiłem słuchawki firmy Sennheiser o wartosci 765zł w sklepie internetowym OleOle.pl.

Dzień później czyli 21 kwietnia je otrzymałem i w ciągu 2 godzin odesłałem z powrotem z formularzem zaznaczajac Rekojmia ze względu iż dźwięk w słuchawkach był słabej jakości tak jakby brakowało jakiejś warstwy dźwięku.

Dnia 9 maja otrzymałem od nich maila że reklamacji nie przyznali ze wzgledu iz wada którą wymieniłem w formularzu reklamacyjnym nie potwierdziła wystepowania, a wpisalem tam: "slaba jakosc dzwieku" co faktycznie bylo prawda.

Cytat:
W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że zgłoszone żądanie reklamacyjne nie może być uwzględnione.

Przeprowadzona weryfikacja podanej w zgłoszeniu reklamacyjnym wady towaru nie potwierdziła jej występowania. Reklamowany towar jest zgodny z umową, wolny od wad, za które Sprzedawca ponosi odpowiedzialność. W zaistniałych okolicznościach nie jest możliwe załatwienie reklamacji w oczekiwany sposób.
Po tym mailu napisałem, że problem u mnie wystepowal i testowalem go na laptopie oraz komputerze po czym odpisali:

Cytat:
informuję, iż w trosce o Pana zadowolenie skierowaliśmy do punktu napraw prośbę o przeprowadzenie dodatkowej weryfikacji towaru.
Po 3 dniach czyli dzisiaj 13 maja br. otrzymalem smsa ze produkt zostal odebrany z serwisu producenta i proszą o oczekiwanie na przesylke z towarem, więc wysłałem zapytanie na maila czemu wysyłają mi produkt z powrotem jeśli nic nie zostało naprawione a słuchawki u mnie nie działały, więc dostałem taka informację:

Cytat:
informuję, iż decyzje odnośnie zgłoszeń reklamacyjnych podejmujemy na podstawie opinii sporządzanych przez autoryzowane punkty napraw. W przedmiotowej sprawie przeprowadzone przez serwis testy urządzenia nie wykazały nieprawidłowości w funkcjonowaniu produktu.

Poniżej przekazuje informacje którą otrzymaliśmy z punktu napraw:

Towar sprawny- nie dociśnięty przewód sygnałowy w lewej muszli
Odpisałem na to, że produkt nie był sprawny w chwili kiedy go otrzymałem, więc po dobroci spytałem czy mogę wymienić je na słuchawki innej firmy lub zwrot pieniędzy i na to dostałem taka odpowiedź:

Cytat:
informuję, iż zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od umowy bez wskazania przyczyny w terminie 14-dni od otrzymania towaru. W przedmiotowej sprawie dokonał Pan zgłoszenia reklamacyjnego, natomiast czas na dokonanie odstąpienia od umowy został przekroczony.

Dodatkowo informuję, iż przeprowadzona weryfikacja techniczna reklamowanego towaru nie potwierdziła podanych w zgłoszeniu reklamacyjnym niezgodności towaru z umową. Reklamowany towar jest zgodny z umową, nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju zwykle towar jest używany, oraz jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. W takiej sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona.

W przypadku jakichkolwiek problemów z urządzeniem prosimy o ponowny kontakt.
Sami mi przecież napisali w poprzedniej wiadomości, że:

"Towar sprawny- nie dociśnięty przewód sygnałowy w lewej muszli"

Jakim cudem towar był sprawny kiedy go otrzymałem? Musieli to naprawić w serwisie, a jeśli kabel był niedociśnięty w lewej muszli, więc musieli muszlę otworzyć i kabel poprawić. Jeśli nie było dźwięku w lewej słuchawce, a w powodzie rękojmi wpisałem: słaba jakość dźwięku, a oni mi tego nie przyjęli dodatkowo nie mogę zwrócić słuchawek ponieważ minęło 14 dni od otrzymania produktu, które miałem zaledwie 2 godziny i od tam tej pory ich nie widziałem.

Co robić? Mam komuś zapłacić na tym forum za pomoc? Konto mam na tym forum od 4 lat, a dopiero teraz spotkała mnie pierwszy raz taka niemiła sytuacja.
Includes jest off-line  
15-05-2016, 18:48  
Includes
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Rękojmia i odstąpienie od umowy - sklep kłamie?

Odswiezam, dostalem od nich taka informacje:

Cytat:
Szanowny Kliencie,

informuję, iż sklep internetowy OleOle! podtrzymuje swoje stanowisko.
Co mam teraz robic?
Includes jest off-line  
16-05-2016, 12:31  
Includes
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Rękojmia i odstąpienie od umowy - sklep kłamie?

Odswiezam
Includes jest off-line  
16-05-2016, 13:08  
kalkin
Użytkownik
 
Posty: 225
Domyślnie RE: Rękojmia i odstąpienie od umowy - sklep kłamie?

Cytat:
Napisał/a Includes Zobacz post
"Towar sprawny- nie dociśnięty przewód sygnałowy w lewej muszli"
Słuchawki tej firmy mają odpinane kable ( przynajmniej moje tak mają). Pewnie nie docisnąłeś kabla podczas montażu i dlatego miałeś zniekształcony dźwięk.
kalkin jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Rękojmia ~ Odstąpienie od umowy ? (odpowiedzi: 8) Witam ! Na wstępie uprzedzam że jestem dosyć zielony (mam 16lat) w tych sprawach ale się trochę naczytałem. A więc tak w sobote 12.03.2016 rozsypały...
§ Odstąpienie od umowy - sklep internetowy (odpowiedzi: 1) Witam W dniu 30 czerwca zamówiłem w sklepie internetowym Agito.pl zestaw komputerowy, który otrzymałem 3 lipca. Jestem jednak niezadowolony z...
§ Rękojmia - wady, odstąpienie od umowy sprzedaży (odpowiedzi: 14) Witam serdecznie, Ponad miesiąc temu kupiłem ultrabooka Lenovo na firmę w jednym ze sklepów komputerowych. Po kilku dniach użytkowania okazało się...
§ Odstąpienie od umowy z tytułu rękojmi, prawa sprzedawcy gdy kupujący kłamie? (odpowiedzi: 9) Ponad 2 miesiące temu sprzedaliśmy nasz samochód osobowy. Cena została obniżona ze względu na naprawy blacharsko-lakiernicze, czyli klient został...
§ Rękojmia a odstąpienie od umowy. (odpowiedzi: 11) Czy wysyłając sprzedającemu w jednej paczce uszkodzony towar oraz odstąpienie od umowy mogę liczyć od niego na zwrot kosztów przesyłki, towaru i...
§ Sklep odstąpienie od umowy (odpowiedzi: 7) Witam, Jakis czas temu mialem problem ze sklepem internetowym. Mianowicie kupiłem sprzęt za niską cenę, ale sprzedawca nie chciał go wydać...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:14.