Reklamacja paczki - Poczta Polska
Witam
Dnia 28.06 złożyłem reklamacje dot. doręczenia uszkodzonej paczki przez Pocztę Polską.
Odpowiedz nie została mi udzielona w ciągu 30 dni. Nie dostałem również żadnej innej odpowiedzi związanej np. z przedłużeniem terminu rozpatrywania reklamacji.
Po licznych telefonach, interwencjach wysyłanych do `działu reklamacji` przez konsultanta oraz zainteresowaniem sprawą UKE, Poczta Polska raczyła odpowiedzieć 22.08 (ponad 3 tyg po czasie). Odpowiedź zawierała uznanie reklamacji oraz kwotę wypłaty (ok. 170 zl) - czyli kilkukrotnie mniej niż żądałem (2500 zł), z powodu iż nie było wpisanej wartości przesyłki.
Przesyłka miała wykupioną dodatkową usługę `ubezpieczenia`. Posiadam również dowód wartości przedmiotu.
1. Czy w tym przypadku skoro paczka była ubezpieczona nie przysługuje mi kwota, która jest na dowodzie zakupy ?
2. Czy również w przypadku Poczty Polskiej, obowiązuje ustawa dot. udzielenia odpowiedzi w ciągu 30 dni, w innym wypadku moje żądania muszą być uznane za zasadne - czyli Poczta z powodu przekroczenia czasu na odpowiedź, jest zobowiązana do wypłacenia mi żądanej kwoty 2500 zł?
|