Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy - Forum Prawne

 

Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

Studiuję prawo (ale to nie jest kluczowe), pracuję wakacyjnie w sieciówce odzieżowej, zatem poznałam to od drugiej strony. Konsument uważa, że jest bezkarny i ma wszelkie prawa, bez żadnych obowiązków. Często LPP przesyła nam odzież ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
22-08-2016, 22:50  
oliwia1290
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

Studiuję prawo (ale to nie jest kluczowe), pracuję wakacyjnie w sieciówce odzieżowej, zatem poznałam to od drugiej strony. Konsument uważa, że jest bezkarny i ma wszelkie prawa, bez żadnych obowiązków. Często LPP przesyła nam odzież ze złą ceną na metce, zatem musimy przemetkować wszystko ręcznie metkownicą, ale jesteśmy ludźmi - zdarzają się błędy lub czasami kupujący sami odklejają ceny i potem się kłócą o różnicę w cenie. W internecie znalazłam same rozpatrzenia na korzyść konsumenta. Co jeżeli połowa tego samego modelu ma prawidłową cenę, a druga połowa nie. To czy można obejść przymus sprzedaży rzeczy na korzyść konsumenta? Bo może są to dla niektórych małe pieniądze, np. 30zł róznicy, ale dla marki SINSAY są to ogromne pieniądze, gdyż mamy tanie ubrania, a wiem, że na skutek apelacji do wyroku w sprawie sprzedaży internetowej tv, ale różnica wynosiła ponad 1000zł.
Art.84 § 1 k.c. przewiduje, że w razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć.
"kupujący z łatwością mógł go zauważyć porównując ofertę złożoną przez sprzedawcę z ofertami innych sprzedających, a nawet bez dalszego sprawdzania kierując się jedynie zasadami logiki i doświadczenia życiowego"

Ale w takim razie idzie to w odwrotną stronę. Jeżeli cena w systemie jest niższa niż na metce na korzyść konsumenta, to czy sklep powinien sprzedawać towar po cenie widniejącej na metce, a nie po niższej - jak wskazuje system? Ale z innej strony - możemy to uznać za to, że klient godzi się zapłacić wyższą cenę wraz z podejściem do kasy.

Drugą sprawą jest to, że klienci straszą nas policją, kiedy zostawiają coś w przymierzalni lub na terenie sklepu, ale przecież my nie ponosimy odpowiedzialności za to. Jeżeli coś znajdujemy, to oddajemy ochronie centrum handlowego i z dobrej woli możemy przejrzeć monitoring - co możemy w takiej sytuacji zrobić?

Trzecią jest to, że zwrot - jeżeli istnieje, to tylko z dobrej intencji sklepu. Jeżeli informuję klienta, iż zwrot jest na kartę podarunkową, a on się potem ze mną kłóci, że nie otrzymał takiej informacji (pomimo, że nie musimy udzielać takich informacji, a udzielamy przy każdym zakupie, są kartki z informacjami, z tyłu paragonu także oraz link do regulaminu sklepu) i robi awanturę, bo chce uzyskać gotówkę i straszy mnie UOKIK czy innymi skargami, to co w takiej sytuacji mam robić?

Proszę o pomoc. Mam nadzieję, że jeżeli chodzi o relacje sprzedawca-konsument, my jako sprzedawcy nie jesteśmy postawieni na z góry przegranej pozycji. Po prostu takie sytuacje mnie denerwują i przez to chodzę do pracy zestresowana, bo wiem, że mnie postraszą skargą, czy swoimi prawami konsumenta. Np. ja uważam, że zakup powinien być świadomie dokonany. Ale jeżeli już musimy to zwrócić, a sklep się na to godzi to jest poprawne, ale jeżeli klient przy zakupie z góry mówi, że to jest "do zwrócenia i tak", a potem się kłóci, że chce pieniądze, a nie kartę podarunkową to człowieka po prostu szlag trafia.
oliwia1290 jest off-line  
22-08-2016, 22:53  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

Dz.U. 2014 poz. 915
Cytat:
Art. 5. W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.
2. Nic, bo po co...
3. Nic
 
22-08-2016, 22:55  
oliwia1290
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Dz.U. 2014 poz. 915
Nie ma żadnego odwołania lub wyjątków od tego?
oliwia1290 jest off-line  
22-08-2016, 22:55  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

Nie.

Cytat:
Napisał/a oliwia1290 Zobacz post
czasami kupujący sami odklejają ceny i potem się kłócą o różnicę w cenie
To już zupełnie inna sytuacja.
 
23-08-2016, 08:20  
oliwia1290
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

Czy jest tu ktoś, kto mógłby odpowiedzieć na moje pytania w sposób wyczerpujący, a nie skrótowo?
oliwia1290 jest off-line  
23-08-2016, 10:04  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

A której odpowiedzi nie rozumiesz?
 
23-08-2016, 10:05  
oliwia1290
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

Problem w tym,że niczego nowego się nie dowiedziałam. Miałam nadzieję, że jest coś o czymś nie wiem.
oliwia1290 jest off-line  
23-08-2016, 10:14  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

Zatem ciesz się, że wiesz wszystko
 
23-08-2016, 22:09  
oliwia1290
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Uprawnienia sprzedawcy wobec konsumenta z perspektywy sprzedawcy

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Zatem ciesz się, że wiesz wszystko
Z jednej strony tak (wiem to, a dopiero ukończyłam I rok - jej ),ale z drugiej ...
oliwia1290 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Roszczenia wobec sprzedawcy samochodu używanego, które ma wady (odpowiedzi: 10) Witam serdecznie, Bardzo proszę o pomoc w poniższej sprawie: 16-go grudnia stałem się posiadaczem używanego samochodu; zgodnie z zapewnieniami...
§ Prawo konsumenta do zwrotu towaru, a prawa sprzedawcy (odpowiedzi: 5) Znalazłem taką wykładnię dotyczącą odstąpienia od umowy zawartej na odległość: Teraz przejdę do konkretnego przykładu. Klient odesłał...
§ Odstąpienie od umowy - prawa konsumenta i obowiązki sprzedawcy (odpowiedzi: 12) Witam. Czytam właśnie artykuł dotyczący skutków odstąpienia od umowy i mam problem z jego zrozumieniem. Cały artykuł znajduje się Tutaj W...
§ Regulamin sprzedawcy vs Ustawa o ochronie praw konsumenta... (odpowiedzi: 3) Czy ktoś mógłby potwierdzić moje przypuszczenia dotyczące łamania prawa przez sprzedawcę z allegro. W jego prywatnym regulaminie na stronie o mnie...
§ Roszczenie wobec sprzedawcy na allegro. (odpowiedzi: 8) Witam, sprzedałem na allegro pościel, jako osoba. Pani która ją kupiła po około 2 tygodniach wysłała mi maila: Odstępuję od umowy kupna pościeli,...
§ Praca licencjacka - odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumenta (odpowiedzi: 1) Witam ... otóż przygotowuję się do napisania pracy licencjackiej z prawa a mianowicie na temat Odpowiedzialności sprzedawcy wobec konsumenta...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:21.