Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległość? - Forum Prawne

 

Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległość?

Witam. Mam pytanie, kupiłem wózek dla dziecka w sklepie stacjonarnym, sklep miał tylko na ekspozycji wózek "pokazowy" w innym kolorze niż ja zamawiałem. Wózek nam się spodobał i złożyliśmy zamówienie na sklepie, wybierając z katalogu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
23-08-2016, 11:21  
nepo81
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległość?

Witam.
Mam pytanie, kupiłem wózek dla dziecka w sklepie stacjonarnym, sklep miał tylko na ekspozycji wózek "pokazowy" w innym kolorze niż ja zamawiałem.
Wózek nam się spodobał i złożyliśmy zamówienie na sklepie, wybierając z katalogu kolor i płacąc zaliczkę w całej kwocie.
Wózka zamówionego nie widziałem na oczy wcześniej, tylko na zdjęciu.

Towar został do nas wysłany kurierem z magazynu producenta/dostawcy.
Niestety - wózek źle jeździł, daszek w gondoli był tak ciężki do złożenia, że moja żona musiał używać dwóch rąk do wciśnięcia otwierania z jednej strony, przez co nie była sama w stanie złożyć poprawnie daszka, gondola źle wklikiwała się na ramę.

Jako że nie byliśmy pewni czy może my coś źle robimy, udaliśmy się do innego sklepu w którym był ten sam wózek, na innym sklepie problemy nie występowały, przed upływem 14 dni zawieźliśmy wózek w oryginalnych opakowaniach i złożyliśmy reklamację z wnioskiem o wymianę na nowy wózek.

Sklep odmówił wymiany na nowy, stwierdził że wymieniu kółko, a gondola jest ok.
Generalnie sprzedawcy w tym sklepie to totalne chamy i buraki, z szyderczym uśmiechem wmawiali nam że wózek na ekspozycji i nasz działają tak samo.
Tylko że w wózku na ekspozycji moja żona bez problemy składała daszek w gondoli, dobrze jeździł a gondola zaklikiwała bardzo wyraźnie.

Wózka nie odebraliśmy ze sklepu i napisaliśmy pismo o odstąpieniu od umowy z związku z wadami fabrycznymi i zażądaliśmy zwrotu pieniędzy.
Sklep powołując się na pismo od producenta, który twierdzi że daszek ma być tak naprężony i że z wózkiem wszystko jest ok, odmówił zwrotu pieniędzy, twierdząc dodatkowo na piśmie, że zapoznaliśmy się z wózkiem który kupiliśmy, widzieliśmy i nie wnosiliśmy żadnych zastrzeżeń...?????
Tylko my ten wózek, pierwszy raz na oczy, zobaczyliśmy jak przyjechał kurier z wózkiem.

Sprawa trwa tak długo, że byliśmy zmuszeniu kupić drugi wózek i innym sklepie, bo już urodził nam się synek.

Czy taka forma zakupu podlega pod zakup na odległość i sprzedający musi oddać nam pieniądze?
Robić wniosek do sądu?

Sklep na stronie w regulaminie ma napisane:
§7 ZWROT ZAKUPIONEGO TOWARU - ODSTĄPIENIE OD UMOWY
"7. Produkty nie dostępne od ręki a zamówione dla Klienta bezpośrednio u producenta nie podlegają prawu zwrotu."

Regulamin - Świat Dziecka

Z góry dziękuję za pomocne wpisy.
nepo81 jest off-line  
23-08-2016, 11:33  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Cytat:
Napisał/a nepo81 Zobacz post
Czy taka forma zakupu podlega pod zakup na odległość i sprzedający musi oddać nam pieniądze?
Nie.
 
23-08-2016, 11:39  
nepo81
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Czyli rozumiem że sklep w takiej formie może sprzedawać wadliwy towar, którego klient wcześniej nie ma możliwości zobaczenia na oczy i później śmiać się prosto w oczy i wmawiać że wszystko jest ok?

To gdzie tu jakakolwiek litera prawa?
nepo81 jest off-line  
23-08-2016, 11:42  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Cytat:
Napisał/a nepo81 Zobacz post
To gdzie tu jakakolwiek litera prawa?
Przecież korzystasz z niej - składałeś reklamację.
A ponadto mogłeś obejrzeć konkretny kupowany egzemplarz w sklepie przed zakupem i podjąć decyzję o zakupie.
 
23-08-2016, 12:09  
obser
Stały bywalec
 
Posty: 991
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Poszedłeś na łatwiznę,aby Ci go dostarczyli do domu.Mogłeś poprosić o sprowadzenie do sklepu takiego wózka,sklep by zadzwonił że już mają,pojechałbyś i obejrzał i nie odebrał,ze względu na niedoróbki.
obser jest off-line  
23-08-2016, 12:11  
nepo81
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Nie mogłem, bo go nie było. Sklep ma na stanie na ekspozycji inny kolor, w którym wszystko działa ok.
Nie ma możliwości zamówienia wózka do sklepu, bynajmniej nie została nam taka opcja przedstawiona, tylko wysyłka do mnie do domu.
Złożyłem reklamację z której sprzedawca nie wywiązał się i wmawia mi że wszystko jest ok.
nepo81 jest off-line  
23-08-2016, 12:13  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Cytat:
Napisał/a nepo81 Zobacz post
z której sprzedawca nie wywiązał się
Dlaczego tak twierdzisz?
 
23-08-2016, 12:19  
nepo81
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Nie kumam, czy ja piszę niezrozumiale?
Gondola nadal nie wpina się poprawnie, budka w wózku nadal wymaga użycia siły do zamknięcia o otworzeniu już nie wspominając, ustawiłem ze sprzedawcą wózek obok wózka z ekspozycji, ten na ekspozycji pracuje idealnie, ten mój źle, moja żona w wózku z ekspozycji spokojnie otwiera i zamyka budkę, w tym naszym nie jest wstanie złożyć budki bo tak ciężko chodzi.
Sprzedawca widząc oba obok siebie z głupim uśmieszkiem cwaniaka mówi że jest identycznie i że on nie widzi różnicy, a ewidentnie sprawia trudność mu złożenie budki.
nepo81 jest off-line  
23-08-2016, 12:22  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Cytat:
Napisał/a nepo81 Zobacz post
czy ja piszę niezrozumiale?
Bardzo.
Skoro reklamacja została odrzucona, to skieruj sprawę na drogę postępowania sądowego - o ile jesteś przekonany, że masz racje. Możesz też poprosić o pomoc rzecznika konsumentów.
 
23-08-2016, 12:35  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Ewentualnie skorzystaj z pomocy specjalisty/rzeczoznawcy i wtedy złóżcie ponownie reklamacje jesli opinia będzie dla Was korzystna.
arturoooo jest off-line  
23-08-2016, 12:53  
obser
Stały bywalec
 
Posty: 991
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Swoją drogą to fajnie sobie to w sklepie wymyślili.Nie inwestują w magazyn,handlują prawie wirtualnie,a wywinęli się sianem od sprzedaży na odległość. Ktoś miał łeb na karku.
obser jest off-line  
23-08-2016, 15:06  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

Cytat:
Napisał/a obser Zobacz post
Swoją drogą to fajnie sobie to w sklepie wymyślili.Nie inwestują w magazyn,handlują prawie wirtualnie,a wywinęli się sianem od sprzedaży na odległość. Ktoś miał łeb na karku.
Takie cos funkcjonuje na rynku juz od... okolo 20 lat.
arturoooo jest off-line  
23-08-2016, 15:28  
obser
Stały bywalec
 
Posty: 991
Domyślnie RE: Zakup w sklepie stacjonarnym który wysłał towar od producenta - zakup na odległoś

No,ale kiedyś nie było takich uprawnień konsumenckich szczególnie na umowy na odległość,teraz ta ustawa trochę komplikuje e-handel i dobrze,bo byśmy mieli tylko e-handlowców emerytów,jako działalność poza etatem i bezrobocie jeszcze większe by było.Już coraz więcej osób zastanawia się czy zamówić w Internecie,czy drożej kupić stacjonarnie.Jak jedynym kosztem ma być prawie w całości zwracalna składka zdrowotna to handel konwencjonalny nie ma szans na konkurencję cenową.
obser jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot towaru - zakup w sklepie stacjonarnym (odpowiedzi: 6) Dzień dobry, Kupiłem głośnik bezprzewodowy w sklepie stacjonarnym. Niestety w domu okazało się, że gdy puszczam muzykę w nim przez wifi dźwięk ma...
§ Zakup na firmę w sklepie internetowym a niekompletny towar (odpowiedzi: 3) Dzień dobry, 11 marca kupiłem aparat fotograficzny w sklepie internetowym agito.pl , towar odebrałem osobiście w punkcie we Wrocławiu. W...
§ Sklep internetowy, odbiór w sklepie stacjonarnym, niezgodny opis i uszkodzony towar (odpowiedzi: 1) Witam, w jednym ze sklepów RTV znalazłem telewizor w atrakcyjnej cenie, jednak po telefonach do tego sklepu najpierw dostałem odpowiedź, że...
§ zakup na sklepie internetowym - sprzedawca nie chce wysłać towaru (odpowiedzi: 6) Witam 03.06.2013r dokonałem zakupu scyzroyka w sklepie internetowym w kwocie 235,00zł. Po rozmowie ze sprzedawcą w dniu 05.06.2013 powiedział mi,...
§ Zakup "podróbki" w sklepie stacjonarnym (odpowiedzi: 3) Witam, kupiłem jakieś 2 tygodnie temu antenę do CB radia. Niestety przy jej montażu dowiedziałem się że to podróbka która na dodatek jest niesprawna...
§ zakup w sklepie stacjonarnym bez otrzymania towaru a zwrot towaru (odpowiedzi: 1) Witam Jako osoba fizyczna kupiłam w sklepie stacjonarnym lodówkę. Zapłacilam kartą debetową. Lodówka ma być dostarczona za 5 dni. W międzyczasie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:15.