24-09-2016, 15:50
|
| Gość | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni
A masz potwierdzenie jego przyjęcia?
|
| |
24-09-2016, 19:06
|
| Początkujący | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni
Dostałem to dzisiaj, powiedzieli że nie wydadzą mi na razie oryginału zgłoszenia, do tego pan w BOK powiedział na moje pytanie o odbiór telefonu "że jest jeszcze w ekspertyzie" a przecież już mieli odpowiedź negatywną. Powiedział że dwa razy próbowali dzwonić, i pracownik ze swojego telefonu wysłał sms o godzinie 17.22 "Informuję o odmowie uznania reklamacji z tytułu rękojmi, oryginał pisma może pan odebrać w BOK". Czy mogę coś zrobić w tej sytuacji? Tu jest o moim żądaniu wymiany na towar wolny od wad. Czy wizyta u rzecznika praw konsumenta ma jakikolwiek sens?
|
| |
24-09-2016, 19:19
|
| Gość | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni
#16.
|
| |
24-09-2016, 19:30
|
| Początkujący | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni
Jedyne potwierdzenie to ten pierwszy skan który wrzuciłem, innym na tą chwilę nie dysponuję. Do tego wydaje mi się, że dopiero jak przyszedłem to pismo o odmowie drukowali. Powiedzieli, że mogłem maila podać, to bym dostał odpowiedź. Przepraszam, za nadużywanie pomocy |
| |
24-09-2016, 19:34
|
| Gość | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni Cytat:
Napisał/a Shooter94 Czy mogę coś zrobić w tej sytuacji? |
To, co napisałem w #12.
|
| |
24-09-2016, 19:43
|
| Początkujący | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni
Druga reklamacja? A sąd, to chodzi polubowny sąd konsumencki? Na mojej reklamacji było żądanie wymiany towaru, tylko pytanie co z tym sms'em nieszczęsnym. Czy to jest skuteczne dostarczenie odpowiedzi? Skoro ja nie dostałem nic, i nie odebrałem telefonu, który zgubiłem (zgłoszone praktycznie od razu, i wyrobiona karta sim, tylko kilka godzin byłem offline).
|
| |
24-09-2016, 19:50
|
| Gość | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni Cytat:
Napisał/a Shooter94 Na mojej reklamacji było żądanie wymiany towaru, |
Ale nie masz potwierdzenia, że ją złożyłeś. Cytat:
Napisał/a Shooter94 Czy to jest skuteczne dostarczenie odpowiedzi? |
Tak, o ile został wysłany i mógł dotrzeć do Twojej karty SIM oraz zawierał ustosunkowanie się do reklamacji.
Ale to miałoby znaczenie jedynie w przypadku, gdyby Twoje żądanie reklamacyjne było takie, jak opisuje kc art. 561(5)
|
| |
07-10-2021, 12:01
|
| Początkujący | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni
Nie tworzę nowego tematu.
Dokonałem 'reklamacji z tytułu rękojmi' wadliwego towaru kupionego na odległość, w którym to piśmie zarządałem zwrotu pieniędzy. Reklamacja miała miejsce 60 dni po zakupie, więc po terminie 14 dni od zakupu. W ciagu 14 dni nie otrzymałem odpowiedzi na reklamację. Na kolejne pismo ponaglające również nie otrzymałem odpowiedzi w ciągu 14 dni.
Dopiero po kontakcie mailowym otrzymałem odpowiedź, że urządzenie jest w serwisie i po opinii serwisu Sprzedawca będzie ewentualnie proponował rozwiązanie.
Czy w tym przypadku brak odpowiedzi na powyższe pisma w ustawowym terminie i tłumaczenie się milczeniem Sprzedawcy z powodu leżenia urządzenia w serwisie jest zasadne i nie skutkuje niczym?
|
| |
07-10-2021, 13:05
|
| Przyjaciel forum | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni Cytat:
Czy w tym przypadku brak odpowiedzi na powyższe pisma w ustawowym terminie
|
Ustawowy termin to 30 dni zakładając, że jesteś konsumentem (art. 7a Ustawy o prawach konsumenta). Art. 561[5] kc nie obejmuje żądania odstąpienia od umowy (czy jak to ująłeś zwrotu pieniędzy).
|
| |
07-10-2021, 13:18
|
| Początkujący | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni Cytat:
Napisał/a gryffinian Ustawowy termin to 30 dni zakładając, że jesteś konsumentem (art. 7a Ustawy o prawach konsumenta). Art. 561[5] kc nie obejmuje żądania odstąpienia od umowy (czy jak to ująłeś zwrotu pieniędzy). |
Minęło 40 dni. I żadnej odpowiedzi i decyzji ze strony Sprzedającego.
W piśmie nie powołałem się na art. 561[5] Kodeksu cywilnego. Poza tym termin 30 dni dotyczy tylko tych reklamacji, które nie są uregulowane odrębnymi przepisami. Może to być np. reklamacja usług. Nie dotyczy on więc reklamacji wadliwego produktu z tytułu rękojmi, która uregulowana jest w przepisach kodeksu cywilnego. A więc dla konsumentów reklamujących wadliwą rzecz nadal obowiązuje 14-dniowy termin na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację.
|
| |
08-10-2021, 06:45
|
| Przyjaciel forum | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni
Jeśli jesteś konsumentem to zawsze możesz skorzystać z pomocy Rzecznika Praw Konsumenta. Możesz tez wezwać sprzedawcę do spełnienia żądania. Zakładam, że rękojmia obowiązuje i prawidłowo skorzystałeś z tego prawa (w zakresie terminów). Cytat:
A więc dla konsumentów reklamujących wadliwą rzecz nadal obowiązuje 14-dniowy termin na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację.
|
Przeczytaj ze zrozumieniem oba artykuły, a nie wprowadzaj w błąd.
|
| |
08-10-2021, 22:00
|
| Początkujący | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni Cytat:
Napisał/a gryffinian Zakładam, że rękojmia obowiązuje i prawidłowo skorzystałeś z tego prawa (w zakresie terminów). |
Zamiast zakładać i przewidywać dobrze byłoby czytać ze zrozumieniem posty. Ty w ogóle wiesz na jaki temat odpisujesz i czego post dotyczy?
|
| |
13-10-2021, 12:25
|
| Początkujący | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni Cytat:
Napisał/a gryffinian Przeczytaj ze zrozumieniem oba artykuły, a nie wprowadzaj w błąd. |
Obsługi Allegro, która została zaangażowana w spór napisała:
"Sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. W tej sytuacji termin ten dawno minął."
Tak więc gryffinian jednak to ty wprowadzasz w błąd.
|
| |
14-10-2021, 15:14
|
| Przyjaciel forum | RE: Rękojmia - brak odpowiedzi przez 14 dni Cytat:
Zamiast zakładać i przewidywać dobrze byłoby czytać ze zrozumieniem posty. Ty w ogóle wiesz na jaki temat odpisujesz i czego post dotyczy?
|
Wiem, natomiast nie czytałem pism, które kierowałeś, więc mogę tylko zakładać prawidłowość ich złożenia i treści. Cytat:
Obsługi Allegro, która została zaangażowana w spór napisała:
"Sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. W tej sytuacji termin ten dawno minął."
Tak więc gryffinian jednak to ty wprowadzasz w błąd.
|
No dobrze, skoro jesteś zbyt leniwy, żeby przeczytać ten artykuł to wklejam:
art. 561[5] KC
Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
I pokaż mi gdzie tam jest żądanie odstąpienia od umowy? No, ale cóż jak pracownik portalu jest dla Ciebie "autorytetem" prawa no to droga wolna |
| | | |