Przedsiębiorca wysłał wadliwy towar i nie daje znaku życia... - Forum Prawne

 

Przedsiębiorca wysłał wadliwy towar i nie daje znaku życia...

Witam serdecznie, bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie: Prowadząc niewielką działalność związaną z reklamą dostałam zlecenie od dużej firmy państwowej na wydruk kalendarzy trójdzielnych z logo tejże firmy. Ponieważ nie miałam możliwości wydrukować ich ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
12-12-2016, 09:38  
marmonia
Początkujący
 
Posty: 17
Domyślnie Przedsiębiorca wysłał wadliwy towar i nie daje znaku życia...

Witam serdecznie,
bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie:

Prowadząc niewielką działalność związaną z reklamą dostałam zlecenie od dużej firmy państwowej na wydruk kalendarzy trójdzielnych z logo tejże firmy. Ponieważ nie miałam możliwości wydrukować ich u siebie, zamówiłam je przez internet za pośrednictwem maila w jednej z drukarni spoza mojego miasta.
Przesłałam projekt od mojego klienta, opłaciłam FV za nie z góry.
Po 2 dniach towar był już u mnie, jednak drukarnia zmieniła projekt tzn: kolor napisów na plecach kalendarza, oraz nie zamieściła najważniejszej rzeczy - strony www mojego klienta. Zadzwoniłam, odesłałam towar - Pan powiedział ze przedrukuje plecki a resztę (tzn karty z miesiącami, główkę) przyklei do odpowiednich przedruków.
Po 3 dniach dostałam kalendarze - co prawda plecki były w porządku ale jak klient odebrał ode mnie kalendarze i zaczął pakować je w odpowiednie pudełka aby rozdać swoim oddziałom to kalendarze zaczęły się rozpadać (kartki fruwały po gabinecie niczym śnieg w zamieci), dodatkowo na połowie nakładu na kartkach były rozmazane linie.
Zadzwoniłam więc do drukarni - na każde możliwe nr podane na stronie, ale Pan się zabezpieczył i zablokował mój nr na wszystkie możliwe sposoby i udaje że nie istnieje.
Mój klient wziął te kalendarze i połowę z nich 5h sklejał specjalnym klejem ponieważ miał ważną konferencję i nie mógł dłużej czekać. Ale pozostałe 50% jest nieużyteczne.
Co robić? Jakieś pismo od prawnika? Jak odzyskać pieniądze?
(bo na to że odzyskam klienta już się nie łudzę)

Błagam pomóżcie, nie odpuszczę partaczowi ale nie wiem od czego zacząć...
marmonia jest off-line  
12-12-2016, 09:43  
Agnieszka3M
Ekspert
 
Posty: 23.516
Domyślnie RE: Przedsiębiorca wysłał wadliwy towar i nie daje znaku życia...

od złożenia reklamacji 556 kc i następne
Agnieszka3M jest off-line  
12-12-2016, 10:00  
marmonia
Początkujący
 
Posty: 17
Domyślnie RE: Przedsiębiorca wysłał wadliwy towar i nie daje znaku życia...

Reklamację złożyłam mailowo, z żądaniem zwrotu kwoty - jednak nie dostałam żadnej odpowiedzi. Udało mi się dodzwonić do Żony Pana Drukarza, która zasłania się regulaminem drukarni (poniżej):

5.1. Warunkiem przyjęcia przez Drukarnię reklamacji jest poprawne wypełnienie formularza reklamacyjnego dostępnego w szczegółach danego zamówienia na stronie „zamówienie”, w terminie 14 dni od otrzymania zamówienia przez Klienta.
------zamówienie szło mailem - nie mam dostępu do formularza

5.2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dokładny opis stwierdzonej niezgodności oraz zakres żądania reklamacyjnego.
5.3. Drukarnia zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 4 dni roboczych od momentu jej zgłoszenia liczonych od dnia następnego po dniu zgłoszenia. W terminie tym Drukarnia udzieli odpowiedzi będącej podstawą do dalszego postępowania reklamacyjnego.
5.4. Drukarnia ocenia zasadność Reklamacji na podstawie próbek zarchiwizowanych przez Dział Kontroli Jakości. Gdy jest to niewystarczające, możliwa jest sytuacja, w której Klient zostanie poproszony o odesłanie części bądź całości nakładu zrealizowanego zamówienia.
---------mogę przesłać jedynie 50% nakładu bo druga cześć była ratowana przez mojego klienta
5.5. Maksymalny poziom rekompensaty za reklamowane zlecenie nie może przekroczyć 100% jego wartości.
5.6. Drukarnia dokłada wszelkich starań, aby w jak największym stopniu wiernie odwzorować kolory zawarte w projektach dostarczonych przez Klienta.
5.7. Nieznaczne różnice kolorystyczne przy wykonaniu jednego projektu mogą wynikać z wykorzystania w procesie drukowania różnych drukarek. Nie może być to podstawą zgłoszenia reklamacji, a jeśli takie zostanie zgłoszone, zostanie przez Drukarnie odrzucone. Taka sytuacja może również mieć miejsce przy wznawianiu projektu do druku.
5.8. Brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym nie może być powodem do zgłoszenia reklamacji i jeśli taka zostanie zgłoszona zostanie przez Drukarnie odrzucona ze względu na różnice technologiczne ekranów oraz drukarek.
5.12. Za poprawnie wykonane zlecenie uznaje się takie, w którym odstępstwo od standardów i norm dotyczących procesu druku jest nie większe niż 3 % ilości dostarczonego towaru (zamówienia). Klient akceptuje powyższe i przyjmuje, że w przypadku zgłoszenia reklamacji z powyższych przyczyn Drukarnia nie uwzględni zgłoszonej reklamacji.
5.13. Przy odbiorze przesyłki Klient jest zobowiązany przy Kurierze sprawdzić ją. W razie stwierdzenia szkody związanej z przesyłką kurierską należy sporządzić protokół szkody wspólnie z kurierem, który jest podstawą reklamacji. Brak protokołu szkody jest podstawą do odmowy uwzględnienia reklamacji przez Drukarnię.
--------przy kurierze sprawdziłam pierwsze 5 kalendarzy u góry paczki - pan z drukarni się zabezpieczył i tam właśnie umieścił te które są ok - całe 5 szt - kurier nie mógł siedzieć u mnie cały dzień i sprawdzać każdej kartki
5.15. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialność za skutki zachowań osób trzecich, w szczególności za opóźnienia w przekazywaniu wpłaty przez instytucje finansowe oraz kurierów, przez których realizowana będzie dostawa produktów do Klienta i szkody przez nich spowodowane.
marmonia jest off-line  
15-12-2016, 09:27  
marmonia
Początkujący
 
Posty: 17
Domyślnie RE: Przedsiębiorca wysłał wadliwy towar i nie daje znaku życia...

dziękuję
marmonia jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Pracownik nie daje znaku życia (odpowiedzi: 1) Dobry wieczór. Co robić gdy pracownik nie daje znaku życia? Nie odbiera telefonów, sam też nie dzwoni, nie stawił się w siedzibie firmy. Dodam iż...
§ Spadek gdy jeden z członków rodziny nie daje znaku życia (odpowiedzi: 3) Witam, Moi dziadkowie mieli 5-ro dzieci, z czego jedno opuściło dom rodzinny i od ponad 20lat nie daje znaku życia. Po śmierci dziadka odbyła się...
§ Właściciel lokalu nie daje znaku życia (odpowiedzi: 2) Witam, mam dość spory problem, otóż każdego 10 dnia miesiąca płacę czynsz za wynajem lokalu, wszystko było ok, do 10 grudnia 2014. Właściciel nie...
§ Wadliwy telefon - przedsiębiorca (odpowiedzi: 4) Witam, wiem, że było już sporo tematów odnośnie naprawy/wymiany wadliwego telefonu na nowy, jednak z tego co znalazłem większość dotyczy...
§ Zwrot towaru- zakupy na odległość: przedsiębiorca - przedsiębiorca (odpowiedzi: 1) Witam, Dałam się na ciągnąć firmie "Invest-Lang". Milutka telemarketerka zaoferowała mi publikacje, wypełnione wzory podań i pomoc konsultantów w...
§ Wysłałem pieniądze za przedmiot i sprzedający nie daje znaku życia (odpowiedzi: 1) Witam. Bardzo proszę o poradę mianowicie jakiś czas temu otrzymałem przez internet propozycje korzystnego zakupu zwierzaka (wąż). Sprzedający podał...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:42.