Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów - Forum Prawne

 

Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów

Dzień dobry. Mam wielki problem z telefonem zakupionym 3 miesiące temu .Podczas ładowania baterii pękł mi wyświetlacz .Złożyłam reklamacje w sklepie o naprawę, po dwóch dniach dostałam odpowiedz, iż reklamacja jest odrzucona z powodu uszkodzenia ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § zerwanie umowy
    Witam.Kupiłam auto, gość co nim jeżdził na codzień bardzo zachwalał. Właściciel auta to jego żona. Mówił...
  • § Sprzedałem towar na allegro do...
    Witam, mam pytanie sprzedałem pewien sprzęt na allegro, później sprzedający dzwonił do mnie bo dodałem gratis o...
  • § Odrzucona reklamacja obuwia
    Witam wszystkich forumowiczów. Zdaję sobie sprawę, iż tematów podobnego typu było sporo. Z początku...

Odpowiedz
 
11-01-2017, 19:46  
alegro126
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów

Dzień dobry.
Mam wielki problem z telefonem zakupionym 3 miesiące temu .Podczas ładowania baterii pękł mi wyświetlacz .Złożyłam reklamacje w sklepie o naprawę, po dwóch dniach dostałam odpowiedz, iż reklamacja jest
odrzucona z powodu uszkodzenia mechanicznego. Poprosiłam żeby mi to pokazali na piśmie, na jakiej podstawie. Sprzedawca stwierdził, że takiego pisma nie posiadają ponieważ reklamacja rozpatrzona została na zasadzie zdjęcia wysłanego do serwisu. Zostałam poproszona o przyjście za jakiś czas. Po 18 dniach poszłam powtórnie lecz uzyskałam informacje, że takiego pisma dalej nie posiadają .Tak więc złożyłam rękojmie do sklepu, że nie wywiązali się w ciągu 14 dni z rozpatrzeniem tej sprawy . Prosząc o wymianę telefonu na nowy. Sklep zatwierdził rękojmie. Po upływie tygodnia dostaje sms'a, że roszczenie zostało oddalone z powodu uszkodzenia mechanicznego.Oficjalne pismo zostanie wysłane za pośrednictwem poczty. Następnego dnia dzwonią do mnie i mnie straszą że mam na odebranie telefonu 48 godz bo jak nie odbiorę to będą naliczane odsetki za każdy dzień zwłoki. Nie wiem co mam naprawdę dalej robić i czy te odsetki mogą mi naliczać.Bardzo proszę o szybkie odpisanie.Serdecznie dziękuje.
alegro126 jest off-line  
11-01-2017, 20:04  
aruszaba
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów

Nie mogą naliczyć żabnych odsetek za to, że trzymają telefon. Reklamacje rozpatrzyli sami, bez serwisu bo im na koszty wyski szkoda. Tak myślę.
aruszaba jest off-line  
11-01-2017, 21:07  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 15.192
Domyślnie RE: Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów

Cytat:
.Złożyłam reklamacje w sklepie o naprawę, po dwóch dniach dostałam odpowiedz, iż reklamacja jest odrzucona z powodu uszkodzenia mechanicznego.
Więc ustosunkowali się do reklamacji. Nie musieli tego robić na piśmie.

Proponuję zdobyć opinię potwierdzającą wadę, złożyć reklamację ponownie z rękojmi, pisemnie za pokwitowaniem, żądając jednocześnie zwrotu za opinię.
gryffinian jest off-line  
20-01-2017, 13:08  
alegro126
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów

Dziękuje za odpowiedź.
Wystąpił nowy problem, który polega na tym iż telefon wrócił z serwisu w gorszym stanie niż został oddany do sklepu. Odmówiłam przyjęcia telefonu oraz poprosiłam o przywrócenia stanu telefonu sprzed wizyty w serwisie. Co robić, gdy telefon wróci w takim stanie, który nie odpowiada stanu jaki dostał sklep.
alegro126 jest off-line  
20-01-2017, 13:20  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 15.192
Domyślnie RE: Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów

Zażądać naprawienia szkody na piśmie, określając termin, który dajesz im na naprawę.
gryffinian jest off-line  
20-01-2017, 13:42  
Kleks112
Użytkownik
 
Posty: 36
Domyślnie RE: Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów

Cytat:
Napisał/a alegro126
Dzień dobry.
Mam wielki problem z telefonem zakupionym 3 miesiące temu .Podczas ładowania baterii pękł mi wyświetlacz .Złożyłam reklamacje w sklepie o naprawę, po dwóch dniach dostałam odpowiedz, iż reklamacja jest
odrzucona z powodu uszkodzenia mechanicznego. Poprosiłam żeby mi to pokazali na piśmie, na jakiej podstawie. Sprzedawca stwierdził, że takiego pisma nie posiadają ponieważ reklamacja rozpatrzona została na zasadzie zdjęcia wysłanego do serwisu. Zostałam poproszona o przyjście za jakiś czas. Po 18 dniach poszłam powtórnie lecz uzyskałam informacje, że takiego pisma dalej nie posiadają .Tak więc złożyłam rękojmie do sklepu, że nie wywiązali się w ciągu 14 dni z rozpatrzeniem tej sprawy . Prosząc o wymianę telefonu na nowy. Sklep zatwierdził rękojmie. Po upływie tygodnia dostaje sms'a, że roszczenie zostało oddalone z powodu uszkodzenia mechanicznego.Oficjalne pismo zostanie wysłane za pośrednictwem poczty. Następnego dnia dzwonią do mnie i mnie straszą że mam na odebranie telefonu 48 godz bo jak nie odbiorę to będą naliczane odsetki za każdy dzień zwłoki. Nie wiem co mam naprawdę dalej robić i czy te odsetki mogą mi naliczać.Bardzo proszę o szybkie odpisanie.Serdecznie dziękuje.
Chwila, to rękojmia czy gwarancja? I czy była to sprzedaż konsumencka?
Kleks112 jest off-line  
21-01-2017, 17:30  
alegro126
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów

Cytat:
Napisał/a gryffinian
Zażądać naprawienia szkody na piśmie, określając termin, który dajesz im na naprawę.
Złożone zostało takie pismo, jedynie co nie zostało określone to tylko termin.
alegro126 jest off-line  
21-01-2017, 21:33  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 15.192
Domyślnie RE: Problem z uznaniem gwarancji, rękojma, brak szczegółów

Zatem proponuję ustalić z nimi jakiś termin lub go narzucić. Nie chcę być sugestywny, bo nie wiem ile taka naprawa może im zająć, ale moim zdaniem 14 dni to maksimum na przywrócenie stanu sprzed wizyty w serwisie.
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Problem z uznaniem reklamacji (odpowiedzi: 12) Witam! Okazało się, że kurtka, którą kupiłam na wyprzedaży w sklepie internetowym, ma brzydką plamę. Właściciel sklepu nie chce mi zwrócić za nią...
§ Problem z telefonem - brak gwarancji (odpowiedzi: 7) Witam, Po tym jak zgubiłam swój stary telefon, kupiłam nokie c2 03 w Play. Jednak po jakimś czasie pojawił się problem z wyświetlaczem. Telefon...
§ Problemy z uznaniem gwarancji ramy rowerowej (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie. Jest to mój pierwszy post na tym forum, ale mam nadzieję, że dopełnię wszystkich oczekiwanych informacji. Sprawa wygląda...
§ Szczególne warunki gwarancji - telefon komórkowy (odpowiedzi: 7) Dzień dobry, chciałabym się dowiedzieć czy warunek gwarancji mojego telefonu komórkowego jest zgodny z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży...
§ Utrata gwarancji na telefon - szczególny przypadek (nie do usunięcia) (odpowiedzi: 4) Witam, ponad rok temu kupiłem telefon Nokia N95 8GB od sklepu gsm-phone (z siedzibą w Zabrzu) poprzez Allegro. Sprzedający w opisie aukcji podał, że...
§ Problem z uznaniem gwarancji (odpowiedzi: 5) Witam. Mam problem ze sprzedawcą, który nie chce mi uwzględnić gwarancję. Opiszę całą sytuację jak najbardziej szczegółowo. Jakieś półtora roku temu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:39.