Reklamacja na podstawie rękojmi - Forum Prawne

 

Reklamacja na podstawie rękojmi

Witam serdecznie. 19.12.2016r zakupiłam w sieci RTV Euro AGD tablet. Do 12.02.2017r. działał bez najmniejszych problemów, jednak właśnie 12.02 wyświetlacz zrobił się czarny i przestał reagować. Działały przyciski głośniej- ciszej, tablet reagował wibracją na podłączenie- ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-02-2017, 20:47  
sweete
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Reklamacja na podstawie rękojmi

Witam serdecznie.

19.12.2016r zakupiłam w sieci RTV Euro AGD tablet. Do 12.02.2017r. działał bez najmniejszych problemów, jednak właśnie 12.02 wyświetlacz zrobił się czarny i przestał reagować. Działały przyciski głośniej- ciszej, tablet reagował wibracją na podłączenie- rozłączenie ładowarki. Wcześniej z wyświetlaczem nic niepokojącego się nie działo.Następnego dnia zawiozłam tablet do sklepu na reklamację na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową z żądaniem wymiany na nowy, z odmową naprawy. Ogólnie w sklepie nie robiono żadnych problemów, po dwóch dniach tablet dotarł do serwisu, a dzisiaj otrzymałam informację smsem.
- " Reklamowany towar został odebrany z autoryzowanego serwisu producenta. Prosimy o oczekiwanie na zaproszenie do sklepu w celu zakończenia reklamacji".

Zastanawiam się co mogę zrobić jeśli Producent uzna reklamację za niezasadną i odmówi wymiany sprzętu? Lub po prostu uzna, że wymiana się nie opłaca i zgodzi się na naprawę?

Sprzęt działał prawidłowo przez niecałe dwa miesiące.Nie mam ochoty biegać co i rusz po serwisach.

Bardzo proszę o poradę, czym mogę się w takim przypadku posłużyć aby wyegzekwować należną wymianę.
sweete jest off-line  
16-02-2017, 21:31  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi

Cytat:
Napisał/a sweete Zobacz post
Zastanawiam się co mogę zrobić jeśli Producent uzna reklamację za niezasadną i odmówi wymiany sprzętu?
Możesz odebrać nienaprawiony sprzęt.

Cytat:
Napisał/a sweete Zobacz post
Lub po prostu uzna, że wymiana się nie opłaca i zgodzi się na naprawę?
Ma do tego prawo.

Cytat:
Napisał/a sweete Zobacz post
Nie mam ochoty biegać co i rusz po serwisach.
W zasadzie serwisu/sklepu nie obchodzi to na co masz ochotę.

Cytat:
Napisał/a sweete Zobacz post
czym mogę się w takim przypadku posłużyć aby wyegzekwować należną wymianę.
Niczym.

Najpierw dokładnie ale to bardzo dokładnie zapoznaj się z kompedium wiedzy:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...acje/rekojmia/
arturoooo jest off-line  
16-02-2017, 21:56  
sweete
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi

Czyli teoretycznie mam jakieś prawa a praktycznie muszę liczyć na łaskę bądź niełaskę sprzedawcy?
A jeśli zgodzę się na naprawę gwarancyjną, czy jedna reklamacja nie wyklucza drugiej?

Czytałam na różnych forach, że serwisanci potrafią "zalać" sprzęt aby reklamacji na podstawie gwarancji nie uznać. Czy mogę się jakoś ustrzec przed takimi działaniami?
sweete jest off-line  
17-02-2017, 08:33  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.619
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi

Cytat:
Napisał/a sweete Zobacz post
Czyli teoretycznie mam jakieś prawa a praktycznie muszę liczyć na łaskę bądź niełaskę sprzedawcy?
Coś w tym stylu.

AUCHAN zrobił coś takiego: reklamację z tytułu rękojmi odrzucił z automatu ale w ramach dobrych stosunków z klientem odesłał telefon do firmowego serwisu (Manta). Zaś firmowy serwis Manta wydał decyzję, że jest uszkodzone mechanicznie gniazdo ładowania (w sytuacji kiedy bateria była w polowie naladowania a tel sie wylaczyl po prostu). Jednak kupujacy nie moze tego wykazac (50% baterii - wiec jak padniete gniazdo ladowania?).

Jaki z tego wniosek?

Cytat:
Napisał/a sweete Zobacz post
Czy mogę się jakoś ustrzec przed takimi działaniami?
W zasadzie nie.

Wystarczy, że podczas ekspertyzy w serwisie wyjdzie, ze niby masz uszkodzone mechanicznie gniazdo ladowania. I w zasadzie poległaś.

Dlatego... jeśli chodzi o telefony/tablety moim zdaniem nie warto kupować sprzętu powyzej 200-300zł.
arturoooo jest off-line  
17-02-2017, 08:53  
sweete
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi

Jednak tutaj gniazdo ładowania nie jest problemem, to akurat działa perfect. Po prostu wyświetlacz przestał działać, zrobił się czarny i tyle. Tablet od pierwszego dnia ma założoną folię ochronną i jest w etui. Nigdy nie zaliczył żadnego upadku.Na formularzu reklamacyjnym jest opisany jako w bardzo dobrym stanie. A taką a nie inną formę reklamacji wybrałam ponieważ zakupiony towar powinien być sprawny i umożliwiać bezawaryjne z niego korzystanie, a nie bieganie z nim po serwisach.
sweete jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot pieniędzy na podstawie rękojmi (odpowiedzi: 2) Witam. Otóż kupiłem laptopa, był już w serwisie trzy razy i za każdym razem wymieniali coś innego, teraz trafiła się usterka głośnego wentylatora....
§ Żądanie naprawy samochodu na podstawie rękojmi (odpowiedzi: 6) Witam, Dwa miesiące temu sprzedałem samochód, który wcześniej zakupiłem z zagranicy przez pośrednika. Auto było uszkodzone, po stłuczce. Jak to...
§ Reklamacja z tytułu Rękojmi (odpowiedzi: 5) Witam serdecznie Prowadzę działalność gospodarczą i zakupiłem Smartfona na firmę(FV), który okazał się wadliwy. Wysłałem go do producenta (gwarancja...
§ reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 4) Witam, 'a' kupił od 'b' samochód osobowy, 'a' jest laikiem więc otworzył maskę, zgrał "pawiana", że wszystko działa, kupił auto. Przyjechał do domu,...
§ Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi (odpowiedzi: 22) Witam, W styczniu 2011 podczas przedluzania umowy na uslugi telekomunikacyjne w ORANGE zakupilam telefon SAMSUNG Galaxy S+. W niedlugim czasie po...
§ Wymiana telefonu na podstawie rękojmi (odpowiedzi: 12) Witam We wrześniu 2010 zakupiłem telefon marki LG w ramach przedłużenia umowy abonamentowej i wykorzystywałem go na potrzeby firmy. Telefon po...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:07.