Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawiać. - Forum Prawne

 

Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawiać. 2

Tak, teoretycznie się ustosunkował, lecz odnosiłem się do tego, że tak jak napisałeś zrobił to nieprawidłowo na dzień dzisiejszy. Czyli jeśli naprawią konsolę (w co raczej wątpię) to mogę żądać nowej rzeczy, lecz czy wtedy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-03-2017, 19:32  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Tak, teoretycznie się ustosunkował, lecz odnosiłem się do tego, że tak jak napisałeś zrobił to nieprawidłowo na dzień dzisiejszy.

Czyli jeśli naprawią konsolę (w co raczej wątpię) to mogę żądać nowej rzeczy, lecz czy wtedy w tym przypadku oni mają obowiązek wydać mi nową rzecz?
DyndaS jest off-line  
13-03-2017, 19:35  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Nie maja prawa zmienić bez uzasadnienia Twojej decyzji o wyborze sposobu doprowadzenia konsoli do stanu zgodności z umową.
cedwah jest off-line  
13-03-2017, 19:41  
BS82
Użytkownik
 
Posty: 107
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Jako kropkę nad i wrzucam link do strony UOKiK (może jeszcze się przyda):

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...acje/rekojmia/
BS82 jest off-line  
13-03-2017, 19:42  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

No to już ostatnie pytanie. Czyli mają na to 14 dni od otrzymania rzeczy czy dłużej?

No bo na dzień dzisiejszy tak jak powiedziałeś sprzedawca nie powołał się na nadmierne koszty.



Edit

Dzięki @BS82. Zapoznam się z tym krok po kroku.
DyndaS jest off-line  
04-04-2017, 16:47  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Sprzedawca otrzymał produkt, lecz minęło grubo ponad 14 dni i brak jakiejkolwiek odpowiedzi.
DyndaS jest off-line  
04-04-2017, 18:56  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Rozumiem, że w tym przypadku sprzedawca jest zobowiązany wysłać mi nowy produkt zgodnie z moim żądaniem? Nie wiem jak traktować to co napisał mi przed wysyłką.
DyndaS jest off-line  
05-04-2017, 10:09  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Cytat:
Informuję, że Sprzedawca ustosunkował się do Pana reklamacji z tytułu rękojmi. Nie zgłasza Pan wady istotnej produktu. Zgodnie z treścią art. 556 KC: sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca w pierwszej kolejności zobowiązał się do naprawy urządzenia. Rękojmia nie mówi w jakim czasie musi tego dokonać Sprzedawca.
Teraz to już nie ogarniam co się dzieje
DyndaS jest off-line  
05-04-2017, 22:34  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Czyli niestety muszę sobie radzić sam. Szkoda, że nikt nie chce rozwiać moich niepewności.
DyndaS jest off-line  
05-04-2017, 22:45  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.618
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Cytat:
Napisał/a DyndaS Zobacz post
muszę sobie radzić sam.
Wystarczy, ze przeczytasz podobne/identyczne wątki które są dostępne na forum.
arturoooo jest off-line  
05-04-2017, 22:56  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Przejrzałem kilka stron wstecz i nie dostrzegłem nic akurat tego typu.
DyndaS jest off-line  
07-04-2017, 09:59  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Ustosunkował się (sam go cytowałeś w #1 - ostatni cytat) ale jego decyzja jest nieprawidłowa i jeśli naprawi masz prawo żądać nowej rzeczy.
Sprzedawca nie powołując się na nadmierne koszty pomimo moich żądań właśnie mnie poinformował, że naprawił konsolę i że zostanie mi wysłana.
DyndaS jest off-line  
07-04-2017, 10:51  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Cytat:
Sprzedawca ustosunkował się iż naprawi urządzenie czyli jeżeli sprzedawca poinformował, że naprawi urządzenie tzn., że koszty naprawy są mniejsze niż koszty wymiany. Dziękuję.
Informuję, że reklamacja zostaje zamknięta.
Sprzedawca stwierdził, że zamyka reklamację, więc totalnie się wypiął na sprawę.

Jestem niemal pewien, że o ile naprawiono pada, to tak konsola będzie dalej strasznie głośno chodzić lub po prostu dostanę refrubish.
DyndaS jest off-line  
10-04-2017, 08:29  
DyndaS
Użytkownik
 
Posty: 111
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

Tak jak myślałem... nawet pada nie naprawili... Wysłałem im konsolę zapakowaną w karton, a oni odesłali mi w zwykłej foli przez co zwykłe opakowanie doszło całe powgniatane.

Czyli teraz znowu reklamować i liczyć, że może naprawią, a może nie...


Edit.

Czytam jeszcze notatkę serwisową i nie zostało zrobione totalnie nic. Po prostu konsola została odesłana i tyle.
DyndaS jest off-line  
20-08-2019, 04:46  
Bytheway
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie

I jaki finał sprawy? Udało się zrealizować żądania?
Bytheway jest off-line  
27-08-2019, 09:02  
ania11_05
Użytkownik
 
Posty: 72
Domyślnie RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia

KUPIŁAM WÓZEK OD HURTOWNI W RAMACH PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W CELU DALSZEJ ODSPRZEDAŻY.Sprzedałam dla klienta detalicznego, który wózek już dwa razy reklamował i był naprawiany i teraz kolejna usterka i reklamacja przez kupującego z żadaniem wymiany na nowy lub zwrot pieniędzy.Ja proponuje mu kolejną nieodpłatną naprawę,a kupujący nie zgadza sie chce pieniędzy lub nowy wózek.Jak mam postąpić
ania11_05 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ [Sprzedawca] Rękojmia, żądanie wymiany towaru na nowy (odpowiedzi: 1) Witam, jestem sprzedawcą. Klient zakupił u mnie miesiąc temu monitor komputerowy który uległ awarii. W formularzu reklamacyjnym klient domaga się...
§ Rękojmia za wady fizyczne - żądanie wymiany, koniec terminu (odpowiedzi: 32) Witam serdecznie, oddałem na podstawie Rękojmi za wady fizyczne laptopa marki DELL (cena rynkowa ok. 3500 zł). Oddałem go przed upływem roku od...
§ Reklamacja butów z tytułu rękojmi - chciałem wymiany, sklep chce naprawiać (odpowiedzi: 8) Tak więc zakupione sandały po 2 tygodniach zwyczajnie się rozpadły - poszły sznurki/nici mocujące elementy górne do podeszwy. Odesłałem do sklepu z...
§ Buty do reklamacji - sprzedawca nie chce oddać pieniędzy tylko chce naprawiać (odpowiedzi: 14) TAK ZAPOZNAŁEM SIĘ Z PORADNIKIEM. Oddałem buty do reklamacji. Podałem że chcę wymianę na nowe lub zwrot pieniędzy. Podałem numer telefonu do...
§ Towar niezgodny z umową żądanie wymiany na nowy sprzedawca chce naprawić (odpowiedzi: 1) Dzień dobry, chciałabym zapytać czy sprzedawca może zmienić formę "doprowadzenia towaru do zgodności z umową"? Oto pokrótce moja historia:...
§ Żądanie wymiany na nowy - sprzedawca naprawił towar (odpowiedzi: 51) Najpierw chciałbym przywitać się z wszystkimi użytkownikami forum, gdyż jest to mój pierwszy post tutaj (choć od dłuższego czasu jestem biernym...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:37.