13-03-2017, 19:32
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia
Tak, teoretycznie się ustosunkował, lecz odnosiłem się do tego, że tak jak napisałeś zrobił to nieprawidłowo na dzień dzisiejszy.
Czyli jeśli naprawią konsolę (w co raczej wątpię) to mogę żądać nowej rzeczy, lecz czy wtedy w tym przypadku oni mają obowiązek wydać mi nową rzecz?
|
| |
13-03-2017, 19:35
|
| Moderator | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia
Nie maja prawa zmienić bez uzasadnienia Twojej decyzji o wyborze sposobu doprowadzenia konsoli do stanu zgodności z umową.
|
| |
13-03-2017, 19:42
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia
No to już ostatnie pytanie. Czyli mają na to 14 dni od otrzymania rzeczy czy dłużej?
No bo na dzień dzisiejszy tak jak powiedziałeś sprzedawca nie powołał się na nadmierne koszty.
Edit
Dzięki @BS82. Zapoznam się z tym krok po kroku.
|
| |
04-04-2017, 16:47
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia
Sprzedawca otrzymał produkt, lecz minęło grubo ponad 14 dni i brak jakiejkolwiek odpowiedzi.
|
| |
04-04-2017, 18:56
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia
Rozumiem, że w tym przypadku sprzedawca jest zobowiązany wysłać mi nowy produkt zgodnie z moim żądaniem? Nie wiem jak traktować to co napisał mi przed wysyłką.
|
| |
05-04-2017, 10:09
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia Cytat:
Informuję, że Sprzedawca ustosunkował się do Pana reklamacji z tytułu rękojmi. Nie zgłasza Pan wady istotnej produktu. Zgodnie z treścią art. 556 KC: sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca w pierwszej kolejności zobowiązał się do naprawy urządzenia. Rękojmia nie mówi w jakim czasie musi tego dokonać Sprzedawca.
|
Teraz to już nie ogarniam co się dzieje
|
| |
05-04-2017, 22:34
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia
Czyli niestety muszę sobie radzić sam. Szkoda, że nikt nie chce rozwiać moich niepewności.
|
| |
05-04-2017, 22:45
|
| Zbanowany | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia Cytat:
Napisał/a DyndaS muszę sobie radzić sam. |
Wystarczy, ze przeczytasz podobne/identyczne wątki które są dostępne na forum.
|
| |
05-04-2017, 22:56
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia
Przejrzałem kilka stron wstecz i nie dostrzegłem nic akurat tego typu.
|
| |
07-04-2017, 09:59
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia Cytat:
Napisał/a cedwah Ustosunkował się (sam go cytowałeś w #1 - ostatni cytat) ale jego decyzja jest nieprawidłowa i jeśli naprawi masz prawo żądać nowej rzeczy. |
Sprzedawca nie powołując się na nadmierne koszty pomimo moich żądań właśnie mnie poinformował, że naprawił konsolę i że zostanie mi wysłana.
|
| |
07-04-2017, 10:51
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia Cytat:
Sprzedawca ustosunkował się iż naprawi urządzenie czyli jeżeli sprzedawca poinformował, że naprawi urządzenie tzn., że koszty naprawy są mniejsze niż koszty wymiany. Dziękuję.
Informuję, że reklamacja zostaje zamknięta.
|
Sprzedawca stwierdził, że zamyka reklamację, więc totalnie się wypiął na sprawę.
Jestem niemal pewien, że o ile naprawiono pada, to tak konsola będzie dalej strasznie głośno chodzić lub po prostu dostanę refrubish.
|
| |
10-04-2017, 08:29
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia
Tak jak myślałem... nawet pada nie naprawili... Wysłałem im konsolę zapakowaną w karton, a oni odesłali mi w zwykłej foli przez co zwykłe opakowanie doszło całe powgniatane.
Czyli teraz znowu reklamować i liczyć, że może naprawią, a może nie...
Edit.
Czytam jeszcze notatkę serwisową i nie zostało zrobione totalnie nic. Po prostu konsola została odesłana i tyle.
|
| |
20-08-2019, 04:46
|
| Początkujący |
I jaki finał sprawy? Udało się zrealizować żądania?
|
| |
27-08-2019, 09:02
|
| Użytkownik | RE: Rękojmia - żądanie wymiany na produkt nowy art. 561 KC - sprzedawca chce naprawia
KUPIŁAM WÓZEK OD HURTOWNI W RAMACH PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W CELU DALSZEJ ODSPRZEDAŻY.Sprzedałam dla klienta detalicznego, który wózek już dwa razy reklamował i był naprawiany i teraz kolejna usterka i reklamacja przez kupującego z żadaniem wymiany na nowy lub zwrot pieniędzy.Ja proponuje mu kolejną nieodpłatną naprawę,a kupujący nie zgadza sie chce pieniędzy lub nowy wózek.Jak mam postąpić
|
| | | |