Druga reklamacja z tytułu rękojmi - laptop - wada istotna?
Witam.
W marcu br. kupiłem w Saturnie laptopa jako towar z ekspozycji, jest to model Lenovo Z51-70 80K601BTPB (informacja istotna). Już na początku zauważyłem szczególną wadę - nie działało podświetlenie klawiatury (które w owym modelu być powinno (co również sygnalizuje dedykowana ikonka na spacji)). Po dwóch miesiącach użytkowania padła płyta główna, przez co zmuszony byłem oddać sprzęt na reklamację w ramach rękojmi, zażądałem zwrotu gotówki bądź wymiany sprzętu na nowy. Koniec końców nie zgodzono się na owe warunki i naprawiono sprzęt (wymieniając płytę główną). W dniu wczorajszym odebrałem laptopa, okazało się jednak, że podświetlenie klawiatury nie działa nadal. Fakt ten zgłosiłem chwilę po odebraniu sprzętu, pracownik POK zobowiązał się oddzwonić gdy uzyska informację z serwisu Lenovo. Informację uzyskał na drugi dzień, telefonicznie odczytał mi maila, w którym to Lenovo informuje, iż laptop ten podświetlenia nie posiada, ponieważ puszczone były dwie serie, jedna z a druga bez podświetlenia. Problem w tym, że poszperałem w sieci i wygląda na to, że pierwsza seria (ta bez podświetlenia) to Z50-70, ja natomiast posiadam Z51-70. Pytanie brzmi: Czy zanosić sprzęt po raz drugi na reklamację z tytułu rękojmi i czy mam jakieś szanse na zwrot gotówki? (Nie ukrywam, że po kilku miesiącach użytkowania jestem rozczarowany jakością sprzętu, przez co na rękę byłoby mi odstąpienie od umowy). Dodam, że oryginalnego pudełka nie posiadam, jak i papierów, w których to widniałaby szczegółowa specyfikacja sprzętu (opieram się na internetowych specyfikacjach (jednak na stronie producenta oraz sklepu w którym sprzęt zakupiłem brak jakichkolwiek informacji na temat tego akurat modelu).
Ps. Czy w przypadku skutecznego odstąpienia od umowy w przypadku laptopa, którego kupowałem wraz z telewizorem na raty, otrzymałbym gotówkę od razu?
Pozdrawiam!
|