Druga reklamacja z tytułu rękojmi - laptop - wada istotna? - Forum Prawne

 

Druga reklamacja z tytułu rękojmi - laptop - wada istotna?

Witam. W marcu br. kupiłem w Saturnie laptopa jako towar z ekspozycji, jest to model Lenovo Z51-70 80K601BTPB (informacja istotna). Już na początku zauważyłem szczególną wadę - nie działało podświetlenie klawiatury (które w owym modelu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
23-06-2017, 17:57  
PanNumizmatyk
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Druga reklamacja z tytułu rękojmi - laptop - wada istotna?

Witam.
W marcu br. kupiłem w Saturnie laptopa jako towar z ekspozycji, jest to model Lenovo Z51-70 80K601BTPB (informacja istotna). Już na początku zauważyłem szczególną wadę - nie działało podświetlenie klawiatury (które w owym modelu być powinno (co również sygnalizuje dedykowana ikonka na spacji)). Po dwóch miesiącach użytkowania padła płyta główna, przez co zmuszony byłem oddać sprzęt na reklamację w ramach rękojmi, zażądałem zwrotu gotówki bądź wymiany sprzętu na nowy. Koniec końców nie zgodzono się na owe warunki i naprawiono sprzęt (wymieniając płytę główną). W dniu wczorajszym odebrałem laptopa, okazało się jednak, że podświetlenie klawiatury nie działa nadal. Fakt ten zgłosiłem chwilę po odebraniu sprzętu, pracownik POK zobowiązał się oddzwonić gdy uzyska informację z serwisu Lenovo. Informację uzyskał na drugi dzień, telefonicznie odczytał mi maila, w którym to Lenovo informuje, iż laptop ten podświetlenia nie posiada, ponieważ puszczone były dwie serie, jedna z a druga bez podświetlenia. Problem w tym, że poszperałem w sieci i wygląda na to, że pierwsza seria (ta bez podświetlenia) to Z50-70, ja natomiast posiadam Z51-70. Pytanie brzmi: Czy zanosić sprzęt po raz drugi na reklamację z tytułu rękojmi i czy mam jakieś szanse na zwrot gotówki? (Nie ukrywam, że po kilku miesiącach użytkowania jestem rozczarowany jakością sprzętu, przez co na rękę byłoby mi odstąpienie od umowy). Dodam, że oryginalnego pudełka nie posiadam, jak i papierów, w których to widniałaby szczegółowa specyfikacja sprzętu (opieram się na internetowych specyfikacjach (jednak na stronie producenta oraz sklepu w którym sprzęt zakupiłem brak jakichkolwiek informacji na temat tego akurat modelu).

Ps. Czy w przypadku skutecznego odstąpienia od umowy w przypadku laptopa, którego kupowałem wraz z telewizorem na raty, otrzymałbym gotówkę od razu?

Pozdrawiam!
PanNumizmatyk jest off-line  
23-06-2017, 21:38  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: Druga reklamacja z tytułu rękojmi - laptop - wada istotna?

Cytat:
Napisał/a PanNumizmatyk Zobacz post
Czy zanosić sprzęt po raz drugi na reklamację z tytułu rękojmi
jeśli zależy Ci na podświetleniu to tak
Cytat:
Napisał/a PanNumizmatyk Zobacz post
czy mam jakieś szanse na zwrot gotówki?
na tym etapie nie, bo to nie jest wada istotna. Jeśli się pojawi wada istotna, będziesz mógł bezwarunkowo odstąpić od umowy.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja z tytułu Rękojmi (odpowiedzi: 3) Witam Mam pytanie. Złożyłem reklamacje z tytułu rękojmi (wymiana towaru na wolny od wad) u sprzedawcy w jednej z sieci ze sprzetem rtv...
§ Reklamacja z tytuły rękojmi. (odpowiedzi: 6) Witam, cały problem jest opisany w dokumencie poniżej, troszkę jestem w kropce bo nie wiem jak dalej odpowiedzieć na to pismo ze strony sklepu a z...
§ Przegrzewający się laptop, a reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 25) Witajcie, czy podwyższone temperatury podzespołów w laptopie (oraz nagrzewanie obudowy do takiego stopnia, że utrudnia to normalną pracę) to...
§ reklamacja z tytułu rękojmi - wada niepotwierdzona przez serwis (odpowiedzi: 13) Witam, Chciałabym się poradzić w sprawie reklamacji telefonu - smatrfona, który od dnia zakupu posiadał wadę tj. nierównomierne rozjaśnianie się i...
§ reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 4) Witam, 'a' kupił od 'b' samochód osobowy, 'a' jest laikiem więc otworzył maskę, zgrał "pawiana", że wszystko działa, kupił auto. Przyjechał do domu,...
§ Reklamacja z tytułu rękojmi. Uszkodzony laptop. (odpowiedzi: 10) Witam, Zapoznałem się z z poradnikiem konsumenta mam jednak pytania i wątpliwości. Sprawa dotyczy notebooka który został zakupiony 3 tygodnie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:16.