Rękojmia i opinia serwisowa - Forum Prawne

 

Rękojmia i opinia serwisowa

Witam. W grudniu 2016 zakupiłem przez internet szczoteczkę do zębów za 400zł. Ostatnio przestała działać to odesłałem ją do sprzedawcy reklamując ją z tytułu rękojmi, w odpowiedzi otrzymałem informację że sklep tylko pośredniczy w przekazaniu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


Odpowiedz
 
18-10-2017, 19:26  
trzyk
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Rękojmia i opinia serwisowa

Witam.
W grudniu 2016 zakupiłem przez internet szczoteczkę do zębów za 400zł. Ostatnio przestała działać to odesłałem ją do sprzedawcy reklamując ją z tytułu rękojmi, w odpowiedzi otrzymałem informację że sklep tylko pośredniczy w przekazaniu towaru do serwisu. Po paru dniach otrzymałem paczkę ze szczoteczką i notatką serwisową, informującą o braku możliwości wykonania naprawy gwarancyjnej, z powodu wady która powstała w wyniki złej konserwacji urządzenia, co w efekcie spowodowało defekt. Jakie kroki mogę teraz podjąć w stosunku do sprzedawcy? Sprawa od początku była dziwna, sprzedawca na początku żądał dołączenia paragonu, którego już nie miałem, powoływał się przy tym na jakieś dziwne przepisy o ochronie danych osobowych potwierdzające jego zdanie, następnie żądał podbitej karty gwarancyjnej, której też nigdy nie otrzymałem. Jak już go uświadomiłem, że żaden z tych dokumentów nie jest potrzebny do złożenia reklamacji, wystarczy potwierdzenie wpłaty i ewentualne maile które posiadałem, usłyszałem że mam odesłać towar bezpośrednio do serwisu, ale koniecznie w oryginalnym opakowaniu, bo mieli przypadek kiedy klientka odesłała szczoteczkę na serwis w opakowaniu pochodzącym z czeskiej dystrybucji, a ich sklep prowadzi sprzedaż towaru tylko i wyłącznie z Polskiej dystrybucji, oczywiście na moim opakowaniu są same czeskie napisy... . Powiedziałem że opakowanie się zniszczyło w tym czasie i również nie jest wymagane do złożenia reklamacji i odesłałem. Wiem że sytuacja jest błaha, bo chodzi o szczoteczkę, ale za którą zapłaciłem 400zł! Proszę o poradę co jeszcze mogę zrobić w tej sytuacji.
trzyk jest off-line  
18-10-2017, 19:40  
altafox
Stały bywalec
 
altafox na Forum Prawnym
 
Posty: 1.283
Domyślnie RE: Rękojmia i opinia serwisowa

Należy zobowiązać sprzedawce do rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi. Sprzedawca a nie gwarant lub producent odpowiada bezpośrednio z tytułu rękojmi. Należy powołać się na przepisy z KC, art. 556 i nast.. Ustawodawca nie wymaga paragonu ani oryginalnego opakowania, by w sposób prawidłowy zareklamować towar z rękojmi. Wystarczy uwiarygodnić, iż doszło do zawarcia umowy sprzedaży np. potwierdzenie transakcji allegro, potwierdzenie przelewu itd.
altafox jest off-line  
18-10-2017, 20:23  
trzyk
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Rękojmia i opinia serwisowa

Zobowiązałem sprzedawcę do rozpatrzenia reklamacji i w odpowiedzi dostałem pismo z serwisu sugerujące moją winę
trzyk jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ opinia prawna, opinia doradcy finansowego? (odpowiedzi: 11) Witam, mam pytanie, nie wiem czy to odpowiedni dział, w razie pomyłki proszę o przekierowanie. Taka sytuacja: Znajomy chce zainwestować...
§ Długa naprawa serwisowa (odpowiedzi: 3) Witam Telefon kupiłem w styczniu 2014r. w lipcu się zepsuł i zaczęły się problemy. Dnia 31/07/2014 była składana reklamacja na telefon komórkowy...
§ Dokumentacja serwisowa (odpowiedzi: 6) Witam. To mój pierwszy post dlatego prosze o wyrozumiałość. Pracuje w swoim zawodzie juz 15 lat w tej samej firmie branży motoroyzacyjnej. Przez...
§ źle wykonana usługa serwisowa (odpowiedzi: 2) Witam. Na początku szybko opisze problem. Uszkodziłem panel dotykowy w telefonie S3. Telefon działał, jednak wyglądało to nieestetycznie. ...
§ Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu (odpowiedzi: 11) Witam wszystkich. We wrześniu 2012, pomogłem mojej znajomej kupić na aukcji allegro laptopa firmy ASUS. Laptop uległ awarii nie spowodowanej...
§ Naprawa serwisowa (odpowiedzi: 10) przepraszam jeżeli poruszam po raz kolejny podobny temat, proszę o jakieś porady. otóż zakupiłem laptopa, który wylądował 3 raz w serwisie, za...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:05.