samochód z komisu-reklamacja-różne odcienie lakieru-wada ukryta?
witam
Wspólnie z Rzecznikiem Praw Konsumentów napisałam pismo do komisu z reklamacją dotyczącą mojego samochodu. Chcę je wysłać do komisu, mam jednak wątpliwości czy jest jakaś szansa na załatwienie tej sprawy pozytywnie dla mnie. Czy różne odcienie lakieru na samochodzie mogą być potraktowane jako wada ukryta i czy z tego powodu mogę domagać się opłacenia malowania mi przez komis całego auta?
Dla przybliżenia sprawy prezentuję treść pisma, które mam wysłać do komisu:
Składam reklamację dotyczącą samochodu osobowego (używanego) marki Fiat Punto (numer nadwozia ....., rok produkcji ...... numer umowy sprzedawcy samochodu i komisu ......, numer rejestracyjny ......) zakupionego 15.10.2008r. (zgodnie z fakturą VAT nr ......) z żądaniem obniżenia kwoty wartości wynikającej z faktury z uwagi na ukrytą wadę w postaci kilku odcieni koloru lakieru występujących na powierzchni całego nadwozia- o kwotę 3500zł.
Uzasadnienie
- W dniu 15.10.2008r. dokonałam zakupu samochodu jw. (zgodnie z fakturą VAT nr ....). Nie otrzymałam na tę okoliczność umowy kupna samochodu.
- W momencie zawarcia umowy uzyskałam ustną informację ze strony komisu, że samochód nie posiada wad ukrytych (świadkowie obecni przy zakupie)
- W związku z zapewnieniami komisanta jw. podjęłam decyzję o zakupie samochodu.
- 17.08.2009r. doszło do zarysowania samochodu w części: przednie drzwi pasażera oraz przednie prawe nadkole.
- Udałam się do lakiernika celem usunięcia usterki.
- Po dokonaniu wstępnych czynności polegających na wypolerowaniu i przygotowaniu do lakierowania miejsca zarysowania zostałam poinformowana przez lakiernika, że samochód posiada kilka odcieni koloru lakieru (prawie każdy element nadwozia posiada inny odcień lakieru). Nie jest do odczytania numer lakieru z uwagi na brak tabliczki znamionowej zawierającej tę informację i jak się okazało samochód mógł mieć stłuczkę ponieważ całe tylne drzwi bagażnika były wymieniane.
- Według opinii sprzedawców w zakładach mieszania lakierów w..... oraz kilku sklepów w ........ nie jest możliwy dobór właściwego lakieru, aby kolor samochodu był jednolity w swoim odcieniu. Po pierwsze ze względu na fakt różnych odcieni koloru na elementach nadwozia, po drugie ponieważ odcień koloru przednich drzwi od pasażera nie odpowiada żadnemu odcieniowi tego koloru z katalogów (być może kolor był wykonany we własnym zakresie). Rozwiązaniem jest zatem malowanie całego samochodu.
- Dla potwierdzenia opinii lakiernika, który wcześniej przekazał mi te informacje, udałam się także do innego zakładu w ....... Tam teza została potwierdzona i w opinii lakiernika koszt malowania samochodu wyniesie ok. 3500zł.
Mając powyższe na względzie jestem zmuszona wstrzymać się od zakończenia usunięcia usterki poprzez polakierowanie do czasu zajęcia stanowiska- wobec wyżej skierowanego do Pana żądania.
Jednocześnie informuję, że po uprzednim telefonicznym skontaktowaniu się ze mną mogę udostępnić samochód celem dokonania oględzin przez Pana w tym zakresie.
Mój numer telefonu: .................
Oczekuję odpowiedzi w ciągu 14 dni od daty otrzymania niniejszego pisma.
W przypadku odmowy lub braku odpowiedzi zlecę wykonanie opinii przez rzeczoznawcę a następnie skieruję sprawę na drogę postępowania sądowego.
Do wiadomości:
1.............., Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Taka jest treść pisma. Proszę o opinię czy taka sytuacja ma realną szansę na pozytywne rozwiązanie czy jest z góry skazana na niepowodzenie. Rzecznik Praw Konsumenta pomógł mi napisać pismo, ale nie odpowiedział mi na pytanie jakie mam szanse na uznanie tej reklamacji.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
|