InPost - nierzetelny kurier - odrzucone roszczenia - Forum Prawne

 

InPost - nierzetelny kurier - odrzucone roszczenia

Witam, Tytułem wstępu. Od prawie 2 miesięcy mam do czynienia z czystą złośliwością kuriera InPost. Nie dostarcza przesyłek twierdząc że nikogo nie ma w domu. Nie ma na niego "bata". Wszystkie reklamacje kończą się tym ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-01-2018, 18:51  
plorenc
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie InPost - nierzetelny kurier - odrzucone roszczenia

Witam,

Tytułem wstępu.
Od prawie 2 miesięcy mam do czynienia z czystą złośliwością kuriera InPost. Nie dostarcza przesyłek twierdząc że nikogo nie ma w domu. Nie ma na niego "bata". Wszystkie reklamacje kończą się tym samym - że przekazano sprawę wyżej. Jednakże przy ostatniej paczce było co najmniej 5 interwencji telefonicznych, paczka miała już wrócić do nadawcy i tylko dzięki kolejnym interwencjom udało się paczkę w końcu odebrać w sortowni paczek. Kurier nie odbiera telefonu, nie odpisuje na wiadomości SMS. Sam nie powiadamia o próbie podjęcia dostarczenia tylko odnotowuje że nikogo nie zastał w domu. Tymczasem w domu przebywaja wszyscy domownicy. Ja pracuję zdalnie z domu. Żona jest na macierzyńskim. Po prostu "pełna chata".
Paczek było kilka. Interwencji już nie zliczę. Tych spisanych i wysłanych przez stronę WWW ok. 4.

Ostatnia sprawa.
W końcu, z uwagi na poświęcony czas, rażące zachowanie kuriera, konieczność "wzięcia sprawy w swoje ręce" i ustrzelenia paczki gdy ta wróciła do sortowni złożyłem reklamację w której opisałęm całą sytuację z bierzącą paczką i ogólnie problemy z kurierem, przedstawiłem swoje argumenty (brak kontaktu z kurierem, możliwość sprawdzenia bilingu kuriera, możliwość dostarczenia dodatkowych dowodów), obiecałem że sprawy nie odpusczę i domagałem się odszkodowania w wysokości 100 zł, co oczywiście przekracza dopuszczalne odszkodowanie z tytułu niewłaściwie wykonanej usługi tego typu (nie ubezpieczonej).
Odpowiedź jaką otrzymałem jest następująca:

"Pragniemy poinformować , że zgodnie z art. 88 ust. 4 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo
pocztowe (Dz. U. 2012 poz. 1529) Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej nie
będącej usługą powszechną przysługuje odszkodowanie:
1) za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki pocztowej nie będącej przesyłką z korespondencją
w wysokości nie wyższej niż zwykła wartość utraconych lub uszkodzonych rzeczy,
2) za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki pocztowej z zadeklarowaną wartością – w wysokości żądanej
przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki,
3) za utratę przesyłki z korespondencją – w wysokości dziesięciokrotności opłaty za usługę nie niżej jednak

niż pięćdziesięciokrotność opłaty za traktowanie przesyłki listowej jako poleconej, określonej w cenniku usług
powszechnych,
4) za opóźnienie w doręczeniu przesyłki pocztowej w stosunku do gwarantowanego terminu doręczenia –
w wysokości nie przekraczającej dwukrotności opłaty za usługę – chyba, że postanowienia regulaminu
świadczenia usługi pocztowej w zakresie wysokości odszkodowania są korzystniejsze.
Mając na uwadze błędy w doręczeniu przesyłki przysługuje zwrot za jej nadanie, ale stronie umowy
czyli płatnikowi usługi.
W związku z powyższym dział reklamacji podjął decyzję o odrzuceniu Państwa roszczeń finansowych.
Pragniemy nadmienić ,że opisane zdarzenie w toku postępowania reklamacyjnego zostało
przekazane osobom nadzorującą pracę kuriera."


Moje pytania;
1) Czy wg. Was mam jakieś szanse w wyższej instancji? Czy jest sens się odwoływać a jeśli tak to do kogo?
2) Czy są jakieś instytucje / firmy, które chętnie przejmują takie sprawy (za prowizję)
3) Kto jest płatnikiem takiej usługi? To ja płaciłem za przesyłkę nadawcy. Czy żeby domagać się roszczeń finansowych muszę otrzymać zrzeczenie się roszczeń nadawcy na moją osobę?
4) Wszelkie inne rady (w tym jak skutecznie rozwiązać problem z takim kurierem) mile widziane.
plorenc jest off-line  
13-01-2018, 23:18  
rafcio_100
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: InPost - nierzetelny kurier - odrzucone roszczenia

Właściwie nic nie wniosę do dyskusji, ale mam ten sam problem z ww. firmą kurierską. Złożyłem reklamację i czekam na odpowiedź, paczka już ponad miesiąc nie dotarła do odbiorcy i tłumaczenie, że nie zastano go w domu. Kontaktowałem się z firmą, do której nadałem paczkę i to niemożliwe, ponieważ w godzinach 8-16 ciągle ktoś jest na firmie. Ostatni raz, jak skorzystałem z usług firmy InPost, przynajmniej przy wysyłaniu paczek.
rafcio_100 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ INPOST reklamacja odrzucona kurier podpisal paczke za klienta i zgineła (odpowiedzi: 13) Witam serdecznie proszę o pomoc bo dla mnie sprawa jest oczywista, nadałem towar o wartości hurtowej około 900zł, klient czekał na paczke nadano...
§ Kurier inPost problem z odbiorem przesyłki (odpowiedzi: 5) Witam! W piątek sprzedałem na Allegro monitor do komputera jako osoba prywatna. Kupujący zapłacił i wybrał jako sposób dostawy kuriera inpost (był...
§ Problem z L4 odrzucone (odpowiedzi: 3) Witam Mam problem z L4. 03.08.2015 dostałem od lekarza l4 do 31.08.2015. Jestem po wypadku i 31.08.2015 dostałem znów do końca września a teraz do...
§ nierzetelny kurier irlandia-polska (odpowiedzi: 6) witam mam problem z kurierem ,wyslalam paczke z irlandii do polski 9 grudnia do tej pory nie mam wiadomosci dzisiaj dzwonilam moje polaczenie zostalo...
§ Odrzucone odwołanie (odpowiedzi: 1) Proszę o udzielenie mi pomocy w następującej sprawie. Dnia 20 stycznia 2014roku zakupiłam buty marki Converse, z racji tego ze była zima zaczełam...
§ Roszczenia uzupełniające po przedawnieniu roszczenia o wydanie rzeczy (odpowiedzi: 2) Wcześniej poczytałem nieco n/t ochrony własności, a teraz do rzeczy: Jestem posiadaczem ruchomości, której właścicielem jest inna osoba. O fakcie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:29.