Reklamacja z tytułu rękojmi - Forum Prawne

 

Reklamacja z tytułu rękojmi

Witam, dwa tygodnie temu zamówiłem przez stronę Media Expert telefon i kupiłem go na paragon w sklepie stacjonarnym. Był fabrycznie zapakowany, a opakowanie zafoliowane. Tego samego dnia po włączeniu telefonu w domu okazało się, że ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
24-01-2018, 11:06  
bjs
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Reklamacja z tytułu rękojmi

Witam, dwa tygodnie temu zamówiłem przez stronę Media Expert telefon i kupiłem go na paragon w sklepie stacjonarnym. Był fabrycznie zapakowany, a opakowanie zafoliowane. Tego samego dnia po włączeniu telefonu w domu okazało się, że przy próbie przełączenia aparatu z tylnego na przedni wyskakuje błąd i aplikacja się wyłącza i wraca do menu. Ewidentna wada fizyczna. Następnego dnia po zakupie i zarazem stwierdzeniu tej niezgodności z umową (bo nie działa aparat w telefonie), złożyłem reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany telefonu na nowy bez wad.

A teraz już do rzeczy. Dzień przed upływem 14 dniowego terminu na ustosunkowanie się do mojego żądania, otrzymałem na maila pismo następującej treści:
Cytat:
Działając w imieniu Sprzedawcy, w nawiązaniu do reklamacji numer XXX informuję, że urządzenie zostało przekazane do autoryzowanego serwisu producenta, w celu przeprowadzenia ekspertyzy technicznej.
Jeśli zgłaszana wada zostanie potwierdzona i nie wynika z nieprawidłowej eksploatacji, na podstawie art. 560 Kodeksu Cywilnego zawiadamiam o nieuwzględnieniu wniesionego żądania oraz proponuję bezpłatną naprawę urządzenia.
O terminie odbioru sprzętu poinformuje obsługa naszego salonu sprzedaży.
Moim zdaniem, sprzedawca nie ustosunkował się do mojego żądania. Jasno nie potwierdził lub zaprzeczył jego zasadności. Dodatkowo powołuje się na art. 560 KC, który nijak ma się do mojego żądania wymiany telefonu na nowy.

Czy w związku z otrzymaniem takiej odpowiedzi, mogę w związku z Art. 561[5] (uchybienie przez sprzedawcę terminowi do ustosunkowania się do żądania kupującego) uznać, że moje żądanie wymiany zostało potwierdzone i wyznaczyć sprzedawcy czas na wydanie mi telefonu bez wad? Nie wchodzi dla mnie w grę naprawa, tylko i wyłącznie wymiana lub zwrot pieniędzy. Co jest najlepszym rozwiązaniem aby do tego doprowadzić?

Proszę o opinię w tej sprawie.
bjs jest off-line  
24-01-2018, 11:15  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja z tytułu rękojmi

Cytat:
Napisał/a bjs Zobacz post
Czy w związku z otrzymaniem takiej odpowiedzi, mogę w związku z Art. 561[5] (uchybienie przez sprzedawcę terminowi do ustosunkowania się do żądania kupującego) uznać, że moje żądanie wymiany zostało potwierdzone i wyznaczyć sprzedawcy czas na wydanie mi telefonu bez wad?
Tak.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 45) Witam, Chciałbym zasięgnąć Waszej porady w mojej sprawie i jak powinienem doprowadzić do jej rozstrzygnięcia - na chwilę obecną jest kilka...
§ Reklamacja z tytułu Rękojmi (odpowiedzi: 3) Witam Mam pytanie. Złożyłem reklamacje z tytułu rękojmi (wymiana towaru na wolny od wad) u sprzedawcy w jednej z sieci ze sprzetem rtv...
§ reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 2) witam złożyliśmy reklamację z tytułu rękojmi do salonu brw- sprawa dotyczyła narożnika zakupionego 13 miesięcy wcześniej. Naszym żadaniem był zwrot...
§ Reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 4) Witam mam pytanie. W lombardzie zakupił klient Projektor w dniu 12.06.2015 . Po kilku dniach wysłał pismo że wypalają się piksele i chcę oddać...
§ Reklamacja z tytuły rękojmi. (odpowiedzi: 16) a) status stron - os. fizyczna - sprzedawałem towar b) podstawy reklamacji - reklamacja na podstawie ustawy jako Towar niezgodny z umową d)...
§ reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 4) Witam, 'a' kupił od 'b' samochód osobowy, 'a' jest laikiem więc otworzył maskę, zgrał "pawiana", że wszystko działa, kupił auto. Przyjechał do domu,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:18.