Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl - Forum Prawne

 

Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl 2

a co i napisales i na jaki adres ze dali sobie spokoj, mnie tez nekaja tymi wiadomosciami........



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Zamknięty temat
 
29-08-2010, 13:12  
spongebob1216
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

a co i napisales i na jaki adres ze dali sobie spokoj, mnie tez nekaja tymi wiadomosciami.....
spongebob1216 jest off-line  
30-08-2010, 07:53  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.508
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

Nawet jeśli mają JAKIEŚ dane i adres IP to na "umowie" NIE mają ani mojego podpisu ani dowodu na to, że to ja siedziałem przed komputerem i wpisywałem te dane. Skoro nie są w stanie mi tego udowodnić, to sądzę, że nie wyciągną ode mnie pieniędzy. Co więcej ich praktyka to nic innego jak zastraszanie i nękanie zamiast kulturalnego "przypomnienia".

Ponadto można w ramach odpowiedzi na ich żądanie zebrać dowody na to, jak mało klarownie zaznaczyli, że "została zawarta wiążąca umowa" oraz powiadomić, że BEZPŁATNY 10-DNIOWY OKRES PRÓBNY nie może być powiązany z umową, która niesie ze sobą koszty. Taka praktyka to działanie na szkodę konsumenta.

A po trzecie znam osobę, która raz im zapłaciła a potem ich ignorowała - jak do tej pory nie dostała żadnego pozwu ani nic.
gryffinian jest off-line  
30-08-2010, 08:24  
Użytkownik
Gość
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

Chcą zastraszyć i wyłudzić pieniądze, moja 8 letnia kuzynka chciała The Sims 2 pobrać przez pobieraczka i podała prawdziwe dane Simsów nie pobrała bo powiedziała mi że to nie możliwe, posiedziałem 2 godz i mi też się nie udało to tak jakbym założył fundusz emerytalny a potwierdzenie wpłaty pisał na papierze toaletowym, pieniądze to byłyby dla odmiany papierki po cukierkach oczywiście nikt z jej rodziców nawet nie pomyślał o zapłacie, żądać pieniądze od dziecka ? takie dzieci nawet nie mogą podpisywać żadnych umów.
 
30-08-2010, 08:26  
Użytkownik
Gość
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

a ich adres to znalazłem na takim forum internetowym chyba wykop.pl albo coś takiego
 
30-08-2010, 08:36  
TSG
Przyjaciel forum
 
TSG na Forum Prawnym
 
Posty: 3.559
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

Cytat:
Napisał/a dawciofaust Zobacz post
moja 8 letnia kuzynka chciała The Sims 2 pobrać przez pobieraczka (...) posiedziałem 2 godz i mi też się nie udało
Dobrze, że się nie udało pobrać Przypomina mi się taka z jednej strony śmieszna a z drugiej tragiczna sytuacja kiedy to matka przyjechała odwiedzić małoletnią córkę w szpitalu i gdzieś "zniknęły" na dłuższy czas - okazało się, że razem palą w toalecie papierosy
TSG jest off-line  
30-08-2010, 18:56  
Użytkownik
Gość
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

anty lol
 
20-09-2010, 21:10  
Frt
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

O ile moga zwiekszyc sie realne koszty przy czekaniu na jakies wezwanie, komornika, czy inne glupoty? Chodzi mi o ewentualne odsetki, koszty postepowania?


Jezeli podalbym falszywe dane to nie mogliby nic zrobic?
Frt jest off-line  
21-09-2010, 14:06  
Użytkownik
Gość
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

nic ci się nie stanie to po prostu zastraszanie w celu wyłudzenia
 
27-09-2010, 09:19  
malina80
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

Szanowna Pani xxxxxx,

Dnia 07.09.2010 z komputera o adresie IP xxxxxxxxxxxxx zamówiła Pani na stronie Pobieraczek.pl naszą usługę i do dnia dzisiejszego jeszcze nie została ona należycie opłacona.

Z uwagi na to, że poprzez rejestrację na stronie zawarła Pani z nami umowę o świadczenie usług Usenet na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204), doręczamy Pani niniejsze wezwanie do zapłaty.

Jednocześnie informujemy, iż dalszy brak uiszczenia należnej kwoty spowoduje poważne konsekwencje prawne. Następstwem wszczęcia przez nas przeciwko Pani stosownych czynności prawnych mających na celu wyegzekwowanie należności wraz z ustawowymi odsetkami za każdy dzień opóźnienia - będą dodatkowe koszty postępowania windykacyjnego, sądowego a następnie komorniczego.

W stosunku do osób uchylających się od terminowej zapłaty możliwe są następujące kroki prawne:
- przekazanie sprawy profesjonalnej firmie windykacyjnej,
- przekazanie sprawy profesjonalnej kancelarii prawnej,
- postępowanie sądowe,
- komornicza egzekucja należności,
- Wpis do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, który wiązać się może m.in. z odmową udzielenia kredytu lub leasingu a nawet całkowitą utratą wiarygodności w kontaktach handlowych.

W związku z tym wzywamy Panią do dobrowolnej zapłaty należnej kwoty w wysokości 94,80 PLN w ciągu 5 dni od dnia otrzymania niniejszej wiadomości. Istnieją dwa sposoby opłacenia należności:

1. Poprzez usługę Dotpay dostępną pod następującym adresem: https://ssl.dotpay.pl/?pid=CY12NK198...R4R48HRUHYK9EZ
Prosimy postępować zgodnie z instrukcją wyświetlaną na ekranie oraz podanie adresu email użytego przy rejestracji w serwisie Pobieraczek.pl.

2. Poprzez przelew bankowy na następujące dane:
Nazwa odbiorcy: Eller Service S.C.
Numer rachunku: 36 1600 1303 0004 1002 2832 0150
Tytuł przelewu: Pobieraczek5 - monicabella@interia.pl
Gotowy blankiet wpłaty możecie Państwo wygenerować pod adresem http://www.pobieraczek.pl/przelew.ph...QDQtR1FQ%3D%3D

W razie pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta pod adresem bok@pobieraczek.pl

Z poważaniem,
Zespół Pobieraczek.pl
Ja nic z tej stronki nie pobrałam zalogowałam się na tej stronce żeby szybciej pobrać muzyka,a i tak nic się nie udało.Czy ktoś z Was już miał doczynienia z takim mailem,jeśli ktoś może to praoszę o pomoc w tej sprawie co robić dalej.Pozdrawiam.
malina80 jest off-line  
27-09-2010, 14:00  
Użytkownik
Gość
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

ja dostałem z 30 takich wezwań do zapłaty i na każde odpisałem w tak zawiły sposób że ich pseudo adwokaci sobie odpuścili
 
28-09-2010, 15:49  
Dawfil
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

Dzwoniłem do biura praw konsumenta - pod bezpłatny nr 800-800-008. Powiedzieli mi bym napisal do nich rezygnacje z usługi. Oznajmiłem mu ze to i tak nic nie dziala bo te same pogróżki mi przysyłają. On odpowiedział ze Sąd się już nimi zajął, pogróżki mam usuwać i nie przejmować się. Więc wszystkim radze OLAĆ TO!! Dla pewności zadzwoncie pod ten numer (często jest zajęty) i dla własnego spokoju porozmawiac.
Dawfil jest off-line  
29-09-2010, 04:27  
jarzebina22
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

Cytat:
Napisał/a morob Zobacz post
Przytaczam tu notatkę prasową Rzecznika Praw Konsumenta, powinno to wszystkich uspokoić, wszystko wyjaśnić.

URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej


KOSZTOWNE POBIERANIE
Pobieranie gier, filmów, programów „prawie za darmo” – w rzeczywistości może nas słono kosztować. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, aby przed skorzystaniem z usług portali internetowych dokładnie zapoznać się z regulaminem
[Warszawa, 28 lipca 2009 r.] Blisko 16 milionów polskich internautów, z których każdy spędza w sieci 44 godziny miesięcznie, generuje 3 tysiące odsłon różnych stron (Gemius, 2009). Spędzając tyle czasu w internecie, często korzystamy z usług wielu portali oferujących pobieranie plików z muzyką czy programów komputerowych. Niektóre z nich są darmowe, za inne musimy zapłacić. UOKiK przypomina, że w każdym przypadku powinniśmy upewnić się, czy usługa rzeczywiście nic nie kosztuje i dokładnie zapoznać się z umową bądź regulaminem.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływają skargi konsumentów na portal pobieraczek.pl, który zachęcał do pobierania plików za darmo. Aby to zrobić, użytkownik musiał zarejestrować się, akceptując regulamin usługi. Wielu konsumentów nie zdawało sobie jednak sprawy z tego, że w tym momencie automatycznie zawierali umowę zobowiązującą do zapłacenia określonej kwoty. Prezes Urzędu wszczęła w tej sprawie postępowanie wyjaśniające, w trakcie którego sprawdzi, czy konsumenci, którzy chcieli skorzystać z takich usług byli wprowadzani w błąd treścią komunikatów reklamowych oraz czy przedsiębiorca stosuje klauzule niedozwolone. Zgodnie z prawem, zamieszczane przez przedsiębiorców informacje o produkcie lub usłudze muszą być prawdziwe. Dodatkowo konsument powinien mieć zawsze jasną i rzetelną informację o cenie danej usługi. UOKiK przypomina o podstawowych zasadach dotyczących nie tylko zakupów w sieci.
Przed zawarciem umowy na odległość konsument powinien zostać poinformowany m.in. o:
• imieniu i nazwisku przedsiębiorcy;
• cenie i zasadach jej zapłaty;
• koszcie, terminie i sposobach dostawy;
• prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni;
• miejscu i sposobie składania reklamacji;
• prawie wypowiedzenia umowy.
Po zawarciu umowy wszystkie te dane przedsiębiorca powinien potwierdzić na piśmie. Urząd podkreśla, że jednym z podstawowych praw konsumentów korzystających z usług portali oferujących pobieranie plików czy kupujących w Internecie, jest prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Warto pamiętać, że jeżeli nie otrzymamy od przedsiębiorcy pisemnego potwierdzenia wszystkich wymaganych przepisami danych, termin ten wydłuża się do trzech miesięcy. Odstępujemy od umowy, składając odpowiednie oświadczenie na piśmie, podając swoje dane - nie musimy przy tym wskazywać powodu. Pamiętajmy, że przedsiębiorca nie ma prawa pobierać od nas opłat za odstąpienie od umowy.
Urząd przypomina, że przedsiębiorca oferujący darmowe produkty lub usługi, za które w rzeczywistości konsument musi zapłacić, wprowadza w błąd, a jego działanie jest nieuczciwą praktyką rynkową. Konsument, który został w ten sposób poszkodowany może dochodzić roszczeń na drodze sądowej. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić, że udzielił jasnej i rzetelnej informacji. Ponadto, zgodnie z prawem, każdy konsument będzie mógł zażądać od przedsiębiorcy: zaniechania praktyki, usunięcia jej skutków oraz naprawienia wyrządzonej szkody – w szczególności żądania unieważnienia umowy.
W przypadku każdej spornej sytuacji z przedsiębiorcą lub wątpliwości związanych z zawarciem umowy konsumenci mogą liczyć na pomoc miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem infolinii 0 800 800 008 begin_of_the_skype_highlighting**************0 800 800 008******end_of_the_skype_highlighting.
Dodatkowe informacje:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. (22) 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
Fax (22) 826 11 86
E-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Witam.I ja mam z nimi problem gdzie nigdy niczego nie ściągałam nawet nie wiem co to za "pobieraczek" a prze dwa miesiące mnie nękali meilami i teraz mam spokój,ale n ie wiem na jak długo...info które przeczytałam i inne komentarze dają mi pogląd na sprawę ,skorzystam z każdej formy pomocy,dziękuję
jarzebina22 jest off-line  
01-10-2010, 12:18  
dzidziol
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

witam
tez mam problem z tymi emaliami od firmy przebieraczek, nic z niej nie było pobierane ale emalie przychodzą, po pierwszym odpisałem im tak, gdzieś znalazłem na forum:
Dnia 05.09.2010 z komputera o adresie IP xxxxxxxxxxxxx zgodnie z Państwa regulaminem wyraziłem chęć zawarcia umowy
o świadczenie przez firmę usług okresowych
polegających na możliwości korzystania ze strony pobieraczek.pl
w zamian za miesięczny abonament.
Ponieważ do dnia dzisiejszego umowy nie dostałem
(wg. prawa umowa taka powinna zostać sporządzona na piśmie)
a ponadto otrzymuję od firmy e-maile z pogróżkami
rezygnuję z wyrażonej akceptacją regulaminu chęci
podpisania umowy. Informuję również, że jakakolwiek dalsza
korespondencja na podany w trakcie rejestracji e-mail
będzie zgłaszana odpowiednim organom ścigania
jako próba zastraszenia i wymuszania świadczenia nienależnego
oraz jako naruszenie podlegających ochronie danych osobowych.

P jakimś czasie dostałem znowu emalia tak samo odpisałem
A oni :
Szanowny Panie,

Informujemy, iż złożone przez Pana oświadczenie o odstąpieniu od zawartej ze spółką Eller Service umowy jest bezskuteczne, gdyż zostało złożone po terminie.

Spółka Eller Service działa na podstawie ustawy z dnia 18 lipca o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204). Przepisy powyższej ustawy stanowią podstawowe źródło wzajemnych praw i obowiązków stron związanych z wykonywaniem działalności polegających na świadczeniu i odbiorze usług drogą elektroniczną i stanowią lex specialis w stosunku do innych regulujących stosunki polegające na świadczeniu usług ustaw, w tym co wynika z brzmienia art. 11 ustawy w szczególności przepisów kodeksu cywilnego.

Art. 8 ust. 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, iż usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną w sposób zgodny z regulaminem. Należy nadmienić, iż regulamin jest cały czas dostępny na stronie internetowej i każdy użytkownik przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy powinien zapoznać się z jego treścią. Zgodnie z § 4 Regulaminu regulującym sposób zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną umowa zostaje zawarta poprzez rejestrację danych potencjalnego usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie realizacji usługi Usenet na wskazanej na stronie formularzu rejestracyjnym.

Wskazać należy, iż ani powyższy Regulamin, ani ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie zastrzegają dla ważności umowy ani formy pisemnej, ani tym bardziej pisemnego potwierdzenia jej istotnych elementów - zgodnie z treścią art. 2 pkt 4 ustawy świadczenie usługi drogą elektroniczną to wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość) poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

Wobec powyższego podnoszony przez Pana argument dotyczący obowiązku potwierdzenia przez usługodawcę na piśmie informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000, nr 22, poz. 271) jest bezpodstawny i nie znajduje uzasadnienia.

Należy zwrócić uwagę na fakt, iż zadaniem przepisów ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz 271 ze zm.) jest implementacja postanowień Dyrektywy 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie konsumentów w umowach zawieranych na odległość.

Z godnie z art. 5 Dyrektywy 97/7/WE przedsiębiorca jest zobowiązany dostarczyć potwierdzenie wymaganych informacji w formie pisemnej lub w taki sposób aby były one dostępne na innym trwałym materiale. Stanowi to wyraźne przeciwstawienie ulotnego sposobu przekazania tych samych informacji przed zawarciem umowy (np. telefonicznie) oraz po zawarciu umowy (na materiale trwale przechowującym informacje). Nacisk jest zatem położony na trwałość nośnika informacji, a nie na formę pisemną.

Nowelizacji ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny, dokonała korekty wykładni gramatycznej art. 9 ust. 3, gdyż zgodnie z argumentem a fortiori, skoro dla usług finansowych, przy których poziom ochrony konsumenta jest wyższy, (szerszy zakres informacji, dłuższy termin do odstąpienia od umowy, bezterminowe przedłużenie terminu do odstąpienia w braku potwierdzenia) dopuszcza się potwierdzenie na piśmie oraz innych , trwałych nośnikach, tym bardziej taki sposób potwierdzania jest adekwatny dla umów zawieranych drogą elektroniczną. W myśl postanowień ustawy za trwały nośnik informacji należy uznać twardy dysk komputera, w związku z czym za spełnienie obowiązku potwierdzenia informacji należy uznać udostępnienie informacji w postaci elektronicznej w taki sposób aby było możliwe zapisanie jej na twardym dysku konsumenta.

Ponadto wskazać należy, iż z natury stosunku prawnego, jakim jest świadczenie usług „Usenet”, wynika, że jego byt realizuje się poprzez dostęp do sieci Internet oraz posiadanie stacji roboczej (komputera) wyposażonego w system operacyjny, na którym możliwe jest użytkowanie udostępnianych na rynku programów komputerowych realizujących funkcję czytnika Usenet. Wobec powyższego sprzecznym z właściwością stosunku prawnego byłoby uzależnianie ważności takiej umowy od potwierdzania jej istotnych elementów usługobiorcy w tradycyjnej pisemnej formie. Wskazać należy, iż fakt zawarcia umowy z Eller Service został potwierdzony poprzez rejestrację i akceptację warunków Regulaminu, wobec czego nie było potrzeby ponownego ich przesyłania, tym razem w tradycyjnej formie pisemnej.
Powyższe stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, co potwierdza wypowiedź urzędnika UOKIK w audycji radiowej dostępnej pod adresem:
http://www.radiozet.pl/var/ezflow_si...990f9c9f6a.flv
W świetle powyższego, zgodnie z § 4 ust. 6 Regulaminu odstąpienie od umowy możliwe było tylko i wyłącznie w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia, a w chwili obecnej składanie przez Pana w tym zakresie oświadczeń nie wywołuje już zamierzonych przez Pana skutków prawnych.

W przypadku dalszych pytań prosimy o kontakt telefoniczny z numerem 58 553 12 32.

Z wyrazami szacunku,
Zespół Pobieraczek.pl
I zobaczymy ...
dzidziol jest off-line  
01-10-2010, 13:29  
steniek
Użytkownik
 
Posty: 77
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

Na ich stronie jest ewidentny cennik

Z każdym pakietem: anonimowy i szybki dostęp oraz znakomite oprogramowanie !
5GB miesięcznie
10GB miesięcznie
20GB miesięcznie
7,90 zł miesięcznie*
9,90 zł miesięcznie*
19,90 zł miesięcznie*
ważność: 12 miesięcy
ważność: 9 miesięcy
ważność: 3 miesiące

Moim zdaniem problem polega na nieprzeczytaniu REGULAMINU, który został zaakceptowany
steniek jest off-line  
01-10-2010, 20:27  
morob
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie re: Oszustwo przez internet - pobieraczek.pl

cennik, cennikiem, ale to nie jest spór o cennik, tylko o czas rezygnacji z usługi, pobieraczek twierdzi że czas rezygnacji z usługi jest okres 10 dni darmowych, gdzie interpretacja 10 dni darmowych powinno być darmowe, a po tym okresie powinien nastąpić ustawowy okres wypowiedzenia umowy z okresem 10 dni od zawarcia umowy. Czyli testujemy 10 dni za darmo, po tym okresie mamy 10 dni ustawowe do rezygnacji, tak w uproszczeniu i o to właśnie ten spór, dobrze że w UOKIK są ludzie którzy ten chwyt rozumieją.
morob jest off-line  
Zamknięty temat

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Oszustwo przez internet (odpowiedzi: 1) Witam Jakiś czas temu natknęłam się na ofertę pracy dotyczącą pisania opinii w internecie, według informacji jaką dostałam na e-mail miałam dostać 2...
§ Oszustwo przez internet. (odpowiedzi: 6) Witam. Chcialem zakupic telefon na aukcji olx. Sprzedawca stwierdzil iz on za pobraniem wysylac nie bedzie poniewaz ostatnio paczki ktore wyslal...
§ oszustwo przez internet (odpowiedzi: 3) Witam, Przelalem do pewnej osoby pieniadze 500zł za typy bukmacherskie, a osoba do której to wyslalem powiedziala mi ze mam doplacic jeszcze...
§ oszustwo przez internet (odpowiedzi: 8) witam mam problem ze sprzedającym na portalu txxxxxa.pl A mianowicie chciałam zakupić zabawkę dla syna dogadałam się ze sprzedającą na koszt...
§ oszustwo przez internet (odpowiedzi: 1) Witam sprawa wygląda tak Miałem się zamienić z gościem ja mu wysyłam na portfel elektroniczny 250 zł a on mi na konto bankowe 230zł. Jednak po...
§ oszustwo przez internet (odpowiedzi: 3) witam zostalem oszukany . zakupilem blat do fingerboardu na zamowienia na stronie andegrand.pl na poczatku kontakt byl dobry ale potem wplacilem kase...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:54.