Brak odpowiedzi banku na reklamację w terminie 30 i 60 dni
Dzień dobry,
Czy, ktoś z forumowiczów zna może orzecznictwo sądów w kwestii artykułu 8 USTAWY z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.
Mianowicie, została złożona reklamacja z tytułu niedziałającej bankowości internetowej.
Brzmiała miej więcej tak "z powodu braku dostępności do bankowości internetowej nie mogę kontrolować salda zadłużenia na karcie kredytowej, w związku z tym proszę o niezwłoczne umożliwienie korzystania z bankowości internetowej, a do czasu jej skutecznego włączenia i powiadomienia mnie o tym przez bank, zobowiązuje się on do pokrycia całości zadłużenia powstałego na karcie kredytowej.
30 dnia od dnia jej złożenia bank wysłał pismo, z informacją o tym, że potrzebuje więcej czasu. 63 dnia od dnia złożenia reklamacji bank przysłał odpowiedź, że bankowość internetowa działa, a żadna rekompensata się nie należy. W odpowiedzi były pouczenia ustawowe oraz informacja o tym jeżeli się nie zgadzam się z stanowiskiem banku to istnieje możliwość odwołania się od niego do rzecznika klientów banku.
Odwołanie zostało napisane i brzmiało miej więcej tak, że bankowość internetowa dalej nie działa, a odpowiedź została udzielona po terminie w związku z tym reklamacja została w całości uznana i proszę o zwrot środków jakie przeznaczyłem na pokrycie zadłużenia, a które to zgodnie z uznaną reklamacją powinien pokryć bank.
Po wysłaniu odwołania przyszedł autoresponder, że rzecznik odpowie najszybciej jak to możliwe nie później jednak niż w terminie 30 dni. We wskazanym terminie jednak żadna odpowiedź od rzecznika nie przyszła.
Pytanie jest następujące.
Bank ewidentnie ustawę złamał, gdyż odpowiedział po terminie. Zastanawia mnie jednak czy jest szansa wyegzekwowania przed sądem zwrotu pieniędzy wydanych na pokrycie zadłużenia na karcie?
Proszę mnie nie posądzać o "Januszostwo" i unikanie spłaty długów. Zastanawia mnie tylko to czy ustawa ta działa w praktyce. W tym wypadku na tak prozaiczną czynność jak włączenie bankowości elektronicznej bank potrzebował, aż 63 dni, a finalnie bankowość jak nie działała tak nie działa.
|