Brak odpowiedzi banku na reklamację w terminie 30 i 60 dni - Forum Prawne

 

Brak odpowiedzi banku na reklamację w terminie 30 i 60 dni

Dzień dobry, Czy, ktoś z forumowiczów zna może orzecznictwo sądów w kwestii artykułu 8 USTAWY z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Mianowicie, została złożona ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-03-2018, 07:14  
carew1
Użytkownik
 
Posty: 100
Domyślnie Brak odpowiedzi banku na reklamację w terminie 30 i 60 dni

Dzień dobry,
Czy, ktoś z forumowiczów zna może orzecznictwo sądów w kwestii artykułu 8 USTAWY z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.
Mianowicie, została złożona reklamacja z tytułu niedziałającej bankowości internetowej.
Brzmiała miej więcej tak "z powodu braku dostępności do bankowości internetowej nie mogę kontrolować salda zadłużenia na karcie kredytowej, w związku z tym proszę o niezwłoczne umożliwienie korzystania z bankowości internetowej, a do czasu jej skutecznego włączenia i powiadomienia mnie o tym przez bank, zobowiązuje się on do pokrycia całości zadłużenia powstałego na karcie kredytowej.
30 dnia od dnia jej złożenia bank wysłał pismo, z informacją o tym, że potrzebuje więcej czasu. 63 dnia od dnia złożenia reklamacji bank przysłał odpowiedź, że bankowość internetowa działa, a żadna rekompensata się nie należy. W odpowiedzi były pouczenia ustawowe oraz informacja o tym jeżeli się nie zgadzam się z stanowiskiem banku to istnieje możliwość odwołania się od niego do rzecznika klientów banku.
Odwołanie zostało napisane i brzmiało miej więcej tak, że bankowość internetowa dalej nie działa, a odpowiedź została udzielona po terminie w związku z tym reklamacja została w całości uznana i proszę o zwrot środków jakie przeznaczyłem na pokrycie zadłużenia, a które to zgodnie z uznaną reklamacją powinien pokryć bank.
Po wysłaniu odwołania przyszedł autoresponder, że rzecznik odpowie najszybciej jak to możliwe nie później jednak niż w terminie 30 dni. We wskazanym terminie jednak żadna odpowiedź od rzecznika nie przyszła.

Pytanie jest następujące.
Bank ewidentnie ustawę złamał, gdyż odpowiedział po terminie. Zastanawia mnie jednak czy jest szansa wyegzekwowania przed sądem zwrotu pieniędzy wydanych na pokrycie zadłużenia na karcie?

Proszę mnie nie posądzać o "Januszostwo" i unikanie spłaty długów. Zastanawia mnie tylko to czy ustawa ta działa w praktyce. W tym wypadku na tak prozaiczną czynność jak włączenie bankowości elektronicznej bank potrzebował, aż 63 dni, a finalnie bankowość jak nie działała tak nie działa.
carew1 jest off-line  
04-03-2018, 12:59  
carew1
Użytkownik
 
Posty: 100
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi banku na reklamację w terminie 30 i 60 dni

podbijam.
carew1 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak odpowiedzi na reklamację w terminie, odrzucone żądanie (odpowiedzi: 13) Witam. Oddałem towar na reklamację z tytułu rękojmi. Sprzedawca nie ustosunkował się do niej w ciągu 14dni.Jedyne co otrzymałem , to pismo z...
§ Brak odpowiedzi na reklamację w terminie a odmowa naprawy (odpowiedzi: 3) Witam Czy w sytuacji jeżeli został do serwisu wysłany produkt na reklamację, a serwis nie ustosunkował się do niej w terminie 14 dni, to czy może...
§ Brak odpowiedzi na reklamację po ponad 14 dniach, brak reakcji po monicie (odpowiedzi: 10) Zakupiłam telefon Iphone 7 32GB od dużego sklepu internetowego na firmę. Towar został zareklamowany z tyt. niezgodności z umową. Zakup...
§ Brak odpowiedzi na reklamację (odpowiedzi: 1) Witam. Zgłosiłem reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową na pewien sprzęt (towar kupiony przed grudniem 2014). Minęły już ponad 2 tygodnie od...
§ Brak odpowiedzi na reklamację w terminie (odpowiedzi: 10) Witam, sprawa dotyczy firmy nc+. 1. Mail reklamacyjny wysłany 18 listopada 2014r. poprzez oficjalny kanał reklamacyjny za pomocą maila. 2....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:13.