Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego. - Forum Prawne

 

Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

Witam po długiej nieobecności :) 8 lutego br. zakupiłem m.in. plastikową skrzynkę przez znany portal aukcyjny. Paczka dotarła 16 lutego (piątek), bez oznak uszkodzenia. Po otwarciu w domu okazało się, że jest popękana. Od razu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-03-2018, 16:18  
S_Kris
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

Witam po długiej nieobecności :)
8 lutego br. zakupiłem m.in. plastikową skrzynkę przez znany portal aukcyjny. Paczka dotarła 16 lutego (piątek), bez oznak uszkodzenia. Po otwarciu w domu okazało się, że jest popękana. Od razu sfotografowałem uszkodzenia. Telefon do kuriera z prośbą o spisanie protokołu szkody, ale już był dość daleko i obiecał spisać go w poniedziałek. W poniedziałek tel. do sprzedawcy z informacją, że towar uszkodzony, z jego strony prośba o zdjęcia skrzynki i protokołu. Wszystko wysłałem z prośbą o kontakt telefoniczny. Cisza. W środę zadzwoniłem, odebrał powiedział, że oddzwoni, co uczynił. Poprosił o zdjęcia paczki i paragonu, co wieczorem wysłałem, prosząc jednocześnie o wymianę skrzynki na pełnowartościową. Znów cisza. 27 lutego wysłałem maila z prośbą o ustosunkowanie się do mojej reklamacji do dn. 28-02. Brak reakji. W dn 01 marca wysłałem polecony za potwierdzeniem odbioru (odebrany 02 marca) z żądaniem uznania mojej reklamacji domagając się wymiany towaru na nowy (art. 561 § 1) oraz dotychczasową korespondencję mailową.
Nie miałem pewności co zrobić ze skrzynką. Jedne źródła podają, że należy odesłać na koszt sprzedawcy, inne że najpierw należy z nim ustalić co zrobić z reklamowanym towarem.

Ufff.... opis był, teraz pytania:
Czy moje postępowanie jest prawidłowe?
W mailu pytałem co zrobić ze skrzynką - brak odpowiedzi - "odesłać w ciemno"?
Art. 567. § 1. mówi, że należy to ustalić ze sprzedawcą - co jeśli nie ma współpracy? Natomiast na stronie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...acje/rekojmia/ widnieje informacja, że należy towar odesłać sprzedającemu na jego koszt. Której wersji się trzymać?
Od kiedy jest liczony czas na rozpatrzenie reklamacji ( i czy to jest nadal 14 dni)? Od odebrania zgłoszenia reklamacyjnego, czy od otrzymania uszkodzonego towaru przez sprzedawcę?
Sprawa trochę się ciągnie, prosiłbym o jakieś podpowiedzi, bo żona mnie gnębi otę skrzynkę (dla niej była).
S_Kris jest off-line  
07-03-2018, 16:24  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

Pokaż swoje zgłoszenie reklamacyjne.
 
07-03-2018, 16:44  
S_Kris
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

Reklamacja towaru

Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu 08 luty 2018r. na aukcji A*** towar jest wadliwy. Wada polega na mechanicznym uszkodzeniu zakupionej skrzynki. Wada została stwierdzona w dniu odebrania paczki tj. 16 luty 2018r. po godzinie 14. Informowałem o zaistniałej sytuacji w poniedziałek (19-02-2018r) w rozmowie telefonicznej w której poprosił Pan o protokół szkody. Następnego dnia wysłałem zdjęcia uszkodzeń, oraz protokołu szkody. W kolejnej rozmowie telefonicznej (21-02-2018r) poprosił Pan o zdjęcia paczki i paragonu, które tego samego dnia wysłałem domagając się jednocześnie uznania mojej reklamacji i wymiany skrzynki na nową.

W załączeniu korespondencja mailowa, na którą nie mam jakiejkolwiek odpowiedzi z Pana strony.

Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny żądam:

• wymiany towaru na nowy (art. 561 § 1)


Z poważaniem:

(imię i nazwisko, adres)


U góry adresat i data sporządzenia pisma.
S_Kris jest off-line  
07-03-2018, 16:46  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

I kiedy to pismo zostało odebrane przez przedsiębiorcę?
 
07-03-2018, 17:03  
S_Kris
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

Pismo wysłane 1 marca, doręczone 3 marca po południu.
EDIT
02 marca dotarło
S_Kris jest off-line  
07-03-2018, 18:29  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

No to czekaj na reakcję sprzedawcy. Jak jej nie będzie, to wróć tu 17 marca.
 
07-03-2018, 18:31  
S_Kris
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

A co z towarem? Wysyłać, czy czekać na odpowiedź?

Jak coś to dzięki za dotychczasowe :)
S_Kris jest off-line  
07-03-2018, 18:45  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

To już zależy od Ciebie - trudno przewidzieć zachowanie sprzedawcy.
 
07-03-2018, 18:49  
S_Kris
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

Czy termin reklamacji biegnie od otrzymania pisma przez przedsiębiorcę, czy można go uzależnić od zwrotu towaru?
S_Kris jest off-line  
07-03-2018, 18:49  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

Od otrzymania pisma.
 
07-03-2018, 18:51  
S_Kris
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

17 marca to sobota.... nie stanowi to problemu?

Policzyłem, 14 dzień to 16 marca
S_Kris jest off-line  
07-03-2018, 18:55  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

Cytat:
Napisał/a S_Kris Zobacz post
17 marca to sobota.... nie stanowi to problemu?
Jeśli będzie to dla Ciebie problem, to wróć tu w innym dniu
 
07-03-2018, 18:58  
S_Kris
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego.

Dla mnie nie, w pierwszej chwili myślałem, że 17 mija termin na rozpatrzenie reklamacji. Chwilę później policzyłem i jest to już dzień, gdzie przy braku odpowiedzi, reklamacja z mocy prawa zostaje uznana. A co dalej? Zobaczymy.
Pozdrawiam i dziękuję.
S_Kris jest off-line  
08-03-2018, 18:48  
JWF1506
Stały bywalec
 
Posty: 1.085
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Ale wnioski na przyszłość wyciągnij.
Wyciągnął. Uważa, że dzięki rękojmi ma prawo taki sprzęt oddać.
JWF1506 jest off-line  
08-03-2018, 22:28  
S_Kris
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie RE: reklamacje agd

Mam w tej chwili podobną sytuację, może nawet identyczną, tylko towar tańszy. Z tego co mi się udało wyczytać sprzedawca odpowiada za sprzęt nawet jeśli ulegnie uszkodzeniu w transporcie (chyba, że ja wybiorę dostawcę).
https://forumprawne.org/prawa-konsum...edajacego.html
S_Kris jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak danych sprzedającego - do rękojmi (odpowiedzi: 9) Dzień dobry, żona kupiła towar od osoby fizycznej, dogadując się za pośrednictwem facebooka. Otrzymała numer konta, wpłaciła pieniądze, otrzymała...
§ Odstąpienie od umowy kupna przez internet - brak reakcji sprzedającego (odpowiedzi: 5) a) status stron (obydwu) ja - osoba fizyczna sprzedający - przedsiębiorca (sklep internetowy wystawiający aukcję na allegro.pl) b) podstawy...
§ Brak reakcji sprzedającego - towar prawie zgodny z opisem. (odpowiedzi: 2) Witam, Może opowiem po kolei, będzie mniej chaotycznie (mam nadzieję). Szukałem dla dla dziecka motoru Yamaha PW50. Od razu zaznaczę, że w tej...
§ Brak reakcji sprzedającego na prośbę o reklamację (odpowiedzi: 0) Zakupiłem przedmiot na allegro od osoby prywatnej. Przedmiot otrzymałem uszkodzony, powołując się na poniższe artykuły zapytałem się czy sprzedający...
§ Ebay - kupno telefonu, brak reakcji sprzedającego (odpowiedzi: 11) Istnieje duże prawdopodobieństwo, że będę miał problemy z oszustem. 'Kupiłem' Iphone 5 za 1700 zł. Pan rzekomo znalazł mnie na forum, gdzie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:27.