wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę - Forum Prawne

 

wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

Witam serdecznie, dwa dni temu w sklepie budowlanym poprosiłam o tzw mozaikę której wzór widniał na wystawie, taką samą kupywaliśmy tydzień wcześniej, towar nie jest wystawiony na sali sprzedaży pracownik musiał pójść po niego na ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
19-03-2018, 01:18  
Lapetite
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

Witam serdecznie, dwa dni temu w sklepie budowlanym poprosiłam o tzw mozaikę której wzór widniał na wystawie, taką samą kupywaliśmy tydzień wcześniej, towar nie jest wystawiony na sali sprzedaży pracownik musiał pójść po niego na magazyn, zakupiłam więc ową mozaikę sztuk dwie, następnego dnia małżonek chcąc położyć je niestety po rozpakowaniu obu opakowań a także pocięciu na potrzebne nam częsci jednej z nich okazało się że owszem wzór jest wręcz identyczny materiał ten sam itd ale rozmiar kwadracików z których się składa jest mniejszy, co jest istotne gdyż nie pasuje do pozostałych, przy czym podkreślam że na wzorniku (wystawce) był ten który potrzebowałam, pytanie brzmi czy skoro zostałam wprowadzona w błąd mam prawo do jakichś roszczeń?
Lapetite jest off-line  
19-03-2018, 03:53  
man62
Stały bywalec
 
man62 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.597
Domyślnie RE: wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

Cytat:
Napisał/a Lapetite Zobacz post
czy skoro zostałam wprowadzona w błąd mam prawo do jakichś roszczeń?
Jakie roszczenia masz na myśli?
man62 jest off-line  
19-03-2018, 08:21  
soviet100
Stały bywalec
 
Posty: 420
Domyślnie RE: wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

W tym momencie to nawet zwrot nie wchodzi w grę .
soviet100 jest off-line  
19-03-2018, 08:25  
Regand
Praktyk
 
Regand na Forum Prawnym
 
Posty: 26.244
Domyślnie RE: wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

Jakie jest stanowisko sklepu? Duze markety budowlane maja raczej ploityke pro klienta.
Regand jest off-line  
19-03-2018, 09:04  
Lapetite
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a man62 Zobacz post
Jakie roszczenia masz na myśli?
Jakiekolwiek choćby zniżka na zakupienie następnych produktów, przez sprzedawcę zostałam wprowadzona w błąd, nie mam obowiązku wiedzieć ze ten sam wzór mozaiki jest w dwóch rozmiarach tym bardziej że na wystawie był ten odpowiedni a tego który dostałam nie ma wystawionego. Pytanie moje jest takie czy prawnie mogę się o cokolwiek wykłucać ze względu na to ze gdyby sprzedawca mnie poinformował ze są dwa rodzaje to wybrałabym właściwy. Nie doszłoby do umowy sprzedaży gdybym nie zaufała ze pracownik daje mi właściwy produkt ten o który poprosiłam.
Lapetite jest off-line  
19-03-2018, 09:04  
Lapetite
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a Regand Zobacz post
Jakie jest stanowisko sklepu? Duze markety budowlane maja raczej ploityke pro klienta.
Sklep to bardzo duża sieć supermarketów remontowo- budowlanych .
Lapetite jest off-line  
19-03-2018, 09:09  
brzoswinek
Zbanowany
 
Posty: 27
Domyślnie RE: wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

Jezeli jest to jedna z ogolnopolskich sieci tych bardzo duzych, to nie robia zadnych problemow ze zwrotami
brzoswinek jest off-line  
19-03-2018, 09:14  
soviet100
Stały bywalec
 
Posty: 420
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a brzoswinek Zobacz post
Jezeli jest to jedna z ogolnopolskich sieci tych bardzo duzych, to nie robia zadnych problemow ze zwrotami
o ile nie są uszkodzone jak w tym przypadku
soviet100 jest off-line  
19-03-2018, 09:58  
brzoswinek
Zbanowany
 
Posty: 27
Domyślnie RE: wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

A tego nie doczytałem. No coz, wystarczylo sprawdzic czy to dobra plytka przed pocieciem jej
brzoswinek jest off-line  
19-03-2018, 10:03  
2zona
Stały bywalec
 
Posty: 7.978
Domyślnie RE: wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

To mąż nie zorientował się, że są inne wielkości kwadracików przy odpakowaniu ?? Masakra ... trochę trzeba myśleć nad tym co się robi. Tak mogłaby Pani zwrócić bez problemu a tak ... podziękować mężowi...
2zona jest off-line  
19-03-2018, 10:42  
Lapetite
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a 2zona Zobacz post
To mąż nie zorientował się, że są inne wielkości kwadracików przy odpakowaniu ?? Masakra ... trochę trzeba myśleć nad tym co się robi. Tak mogłaby Pani zwrócić bez problemu a tak ... podziękować mężowi...
Kwadraciki różnią się milimetrem od poprzednich, na pierwszy rzut oka niewidzącej różnicy. Dziękuje ale nie potrzebuje pouczeń i bezsensownych komentarzy!
Lapetite jest off-line  
19-03-2018, 10:47  
Lapetite
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

Pozostałym dziękuje za odpowiedz, do sklepu i tak się udam po następne mozaiki i aby zgłosić zażalenie bez względu na to jaki będzie jego wynik.
Lapetite jest off-line  
19-03-2018, 11:17  
soviet100
Stały bywalec
 
Posty: 420
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a Lapetite Zobacz post
Pozostałym dziękuje za odpowiedz, do sklepu i tak się udam po następne mozaiki i aby zgłosić zażalenie bez względu na to jaki będzie jego wynik.
Sama sobie jesteś winna i jeszcze masz pretensje do wszystkich dookoła tylko nie do siebie.
soviet100 jest off-line  
19-03-2018, 12:35  
2zona
Stały bywalec
 
Posty: 7.978
Domyślnie RE: wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

Cytat:
Napisał/a Lapetite Zobacz post
Dziękuje ale nie potrzebuje pouczeń i bezsensownych komentarzy!
Bezsensowne to są pretensje do wszystkich dookoła tylko nie do siebie, że się nie sprawdza co się kupiło.
2zona jest off-line  
19-03-2018, 12:52  
Lapetite
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę

Do nikogo tutaj nie mam pretensji tylko nie życzę sobie bezsensownego naskakiwania na mnie, szukałam porady w sprawie prawa konsumenta a nie oświadczania ze jestem sama sobie winna, ale widzę ze poziom konwersacji wyszedl spod kontroli jeśli chodzi o niektore osoby. Ja nikogo nie strofuje i nie obrażam tutaj. Na koniec napisze tylko tyle ze nie jestem furiatką która idzie i krzyczy na ludzi pracujących tylko kulturalnie poszłam i wyjaśniłam grzecznie całą sytuacje i dzięki temu ze potrafię się zachować jak człowiek sklep przyznał mi zwrot otwartego opakowania jednej sztuk jeszcze z uśmiechem na twarzy. Druga pocięta sztuka została w domu. Tez pracuje w handlu i wiem jak to bywa z klientami. A państwa proszę o spokój bo nie mam pojęcia skąd te uniesienia.
Lapetite jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Celowe wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę (odpowiedzi: 5) Witam, chciałbym zasięgnąć bezstronnej porady prawnej dotyczącej celowego wprowadzenia w błąd przez sprzedawcę. Postanowiłem zakupić na popularnym...
§ Problem z dyskiem przenośnym - Wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę. (odpowiedzi: 1) Witam, W ostatni piątek zostałem posiadaczem nowego laptopa i dysku przenośnego. Okazało się, że dysk nie działa pod konsolą Wii U, mimo iż przy...
§ Wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę (odpowiedzi: 5) w lutym tego roku kupiłam wózek dziecięcy, kupując go zapytałam sprzedawcę o dodatkowe akcesoria - adaptery do wpięcia fotelika samochodowego....
§ Wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę (odpowiedzi: 4) Niedawno około 5 -6 dni temu stałem się posiadaczem wymarzonego notebook'a. Przed zakupem w sieci Komputronik, konsultowałem się osobiście ze...
§ wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę (odpowiedzi: 2) witam. w osiedlowym sklepie zaistaniała możliwośc otrzymania karty rabatowej po okazaniu paragonów na sume 500zl. Poniewaz moj kolega juz taka karte...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:54.