03-06-2018, 08:06
|
| Użytkownik | Opóźniony lot (czarter)
Witam,
Spotkała mnie taka sytuacja:
Pakiet wykupiony w TUI (tydzień w Egipcie z hotelem i przelotami). Wszystko było ok do momentu powrotu. Wylot z Marsa Alam do Warszawy miał odbyć się 30 maja o 2:30 i w Warszawie mieliśmy być o 7:00. Po różnych perturbacjach (samolot nie wyleciał nawet z Warszawy z powodu usterki technicznej) o ok godziny 4 zabrano nas do hotelu, gdzie mogliśmy się przespać i zjeść śniadanie, po czym o 8:30 zabrano nas z powrotem na lotnisko skąd o ok 12:00 wylecieliśmy do Warszawy. Dolecieliśmy o ok godz. 16 czyli opóźnienie wyniosło ok 9h.
Wiem, że można ubiegać się o odszkodowanie, pytanie od kogo?
Od TUI czy od przewoźnika (czarter)?
Czy można ubiegać się o odszkodowanie mimo, że nie poniosło się finansowych kosztów i przewoźnik zadbał o nocleg i wyżywienie?
Czy ktoś z Was próbował i udało mu się wywalczyć odszkodowanie?
A może warto skorzystać z pomocy jakiegoś pośrednika w zamian za % odszkodowania? Możecie jakichś polecić?
|
| |
03-06-2018, 15:04
|
| Gość | RE: Opóźniony lot (czarter)
Odpowiedz sobie na podstawowe pytanie: jakie szkody poniosłeś i czy potrafisz udokumentować ich wysokość w złotówkach, nie tylko słowem a dokumentem.
|
| |
03-06-2018, 15:28
|
| Stały bywalec | RE: Opóźniony lot (czarter)
amadis, a co ma dokumentować ? Odszkodowania za opóźnione loty są odgórnie ustalone. Z roszczeniem należy się zwrócić do przewoźnika.
|
| |
03-06-2018, 17:40
|
| Użytkownik | RE: Opóźniony lot (czarter) amadis, chociażby to, że straciłem 9h kolokwialnie mówiąc życia  mogłem je wykorzystać zdecydowanie efektywniej.
Dzięki WCJ.
|
| |
03-06-2018, 20:26
|
| Stały bywalec | RE: Opóźniony lot (czarter)
Jeszcze jedno ważne pytanie: jaki przewoźnik?
|
| |
04-06-2018, 17:27
|
| Użytkownik | RE: Opóźniony lot (czarter)
Czarter: Travel Service Polska
|
| |
04-07-2018, 14:16
|
| Użytkownik | RE: Opóźniony lot (czarter)
Ma ktoś może jakiś wzór pisma o odszkodowanie do przewoźnika? Może ktoś takie pismo składał?
Chciałbym póki co samodzielnie zwrócić się do przewoźnika o odszkodowanie.
|
| |
07-07-2019, 11:49
|
| Użytkownik | RE: Opóźniony lot (czarter)
Witajcie,
Odgrzebię temat, ponieważ potrzebuję porady.
W sprawie opóźnionego loty napisaliśmy pismo do linii lotniczych. Zgodnie z rozporządzeniem (WE 261) "należy" nam się po 400 euro na pasażera.
Przewoźnik (SmartWings Poland) odesłał nam pismo w którym pisze m.in: Cytat:
(...) opóźnienie lotu spowodowane było okolicznościami, które pozostają poza kontrolą przewoźnika. W ramach przeprosin oferujemy rekompensatę w wysokości 200 euro na pasażera (...)
|
I teraz pytanie, czy to "standardowa" polityka przewoźnika? "Dać połowę, może odpuszczą", tak jak to robią ubezpieczyciele, itp? Czy powinniśmy jednak zostać przy swoim i zażądać kwoty 400 euro za pasażera?
Stwierdzenie, że powód opóźnienia był poza ich kontrolą rozumiem jako swego rodzaju zabezpieczenie, że nie do końca przyznają się do winy.
|
| |
07-07-2019, 12:09
|
| Gość | RE: Opóźniony lot (czarter)
Gdyby mieli podstawy do odmowy bo rzeczywiście nie byłoby z ich winy np. strajk, problemy techniczne na lotnisku itp to byś dostał 0.
Jeżeli dla zamydlenia oczu dają ci 200 euro to znaczy, ze tak naprawdę należny się 400 i warto drążyć temat i się odwoływać.
|
| |
07-07-2019, 12:18
|
| Użytkownik | RE: Opóźniony lot (czarter)
Tak właśnie pomyślałem.
Jedyne co zostaje mi do rozważenia to koszt (czas, itp) na ciąganie się po sądach. Póki co wysłaliśmy pismo samodzielnie, bez pomocy prawników, którzy zazwyczaj za taką sprawę biorą ok 40-50% wygranej.
A w sądzie nie wiem czy damy sobie sami radę  jeśli będzie trzeba skorzystać z usług prawnych i wygramy po 400 euro, to prawie połowę będziemy musieli oddać |
| |
09-07-2019, 20:08
|
| Użytkownik | RE: Opóźniony lot (czarter)
Wg procedury do rzecznika można pisać najpóźniej rok po locie więc termin już minął, ale spoko, dzięki. Przegadam jeszcze temat ze znajomym prawnikiem w jaki sposób to rozegrać.
|
| |
25-07-2019, 17:15
|
| Początkujący | RE: Opóźniony lot (czarter)
Wydaje mi się, że powinieneś w tym wypadku skorzystać z usług firmy, która na co dzień zajmuje się odszkodowaniami za opóźniony lot.***na ich stronie www wystarczy uzupełnić bezpłatnie formularz. Ja korzystałam z ich usług już kilka razy, latam bardzo często i takie sytuacje nie są mi obce. moderacja |
| |
21-08-2019, 20:25
|
| Użytkownik | RE: Opóźniony lot (czarter)
Koniec końców przystaliśmy na propozycję przewoźnika. 400 euro (2x200) są już na moim koncie. Bez pośredników więc cała kasa dla nas.
|
| |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Opóżniony PIT (odpowiedzi: 4) Witam,
w poprzednim roku podatkowym, do lipca włącznie byłam zatrudniona na umowę-zlecenie. Do końca lutego nie dostałam PIT-u, wiec postanowiłam... | § Opóźniony PIT-11 (odpowiedzi: 6) Hej,
Mam mały problem. W tym roku nie wysłałem w terminie PIT-11 jednemu z moich podwykonawców (umowa o dzieło - po prostu przegapiłem jeden... | § opóźniony pit 11 (odpowiedzi: 2) witam
mój były pracodawca nadal nie przysłał mi PIT-u za zeszły rok. teoretycznie ma termin do wysłania do 28 lutego ale z tego co wiem to księgowa... | § Spóźniony PCC-3 (odpowiedzi: 3) Witam,
Piszę w pewnym problemem. Z mojej nieuwagi złożyłam spóźniony druk PCC-3 o jakieś 3-4 tyg. Niedawno otrzymałam pismo z US o nałożonej kary... | § Opóźniony lot (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie.
Wczoraj, a w zasadzie przedwczoraj przydarzyła mi się taka historia.
Lot Katowice - Cork (Irlandia), liniami Wizzair, który... | | |