już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi. - Forum Prawne

 

już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

Witam, Zakupiłem myszkę komputerową w sierpniu 2008. Nieszczęśliwie, we wrześniu tego roku, zepsuła się rolka myszki. Gwarancja producenta i sklepu - 1 rok. Ale pozostaje rękojmia. Z tym, że sprzedawca nie chce uznać rękojmi, ponieważ ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
04-10-2009, 23:43  
wiket
Użytkownik
 
Posty: 71
Domyślnie już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

Witam,

Zakupiłem myszkę komputerową w sierpniu 2008. Nieszczęśliwie, we wrześniu tego roku, zepsuła się rolka myszki. Gwarancja producenta i sklepu - 1 rok. Ale pozostaje rękojmia. Z tym, że sprzedawca nie chce uznać rękojmi, ponieważ "na pudełku jest kod, kod jest ważny jeden rok, producent poznaje towar po kodzie, już rok minął, nie można już odesłać myszki do producenta". Co w takim wypadku zrobić? Ciągła praca, dlatego najlepiej pójść raz i załatwić to dobrze. Sporo o tym czytałem, ale sprawa może być utrudniona, bo praca. No, i żeby nie ciągać się po sądach.

Jak więc wyegzekwować rękojmie?

Pozdrawiam
wiket jest off-line  
04-10-2009, 23:55  
AnJay
Moderator
 
Posty: 14.452
Domyślnie RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

Od kilku lat nie ma instytucji rękojmi jest natomiast niezgodność towaru z umową.
Jeśli towar był kupowany przez konsumenta (paragon lub FV na osobę fizyczną) to należy złożyć pismo u sprzedawcy wraz z kopią dowodu zakupu i popsutym towarem. Sprzedawca ma 30 dni na zajęcie stanowiska. Jeśli będą kłopoty to rzecznik praw konsumentów potrafi skutecznie wytłumaczyć sprzedawcy jakie są jego prawa.
Natomiast w przypadku zakupu przez przedsiębiorcę gwarancja się skończyła, a niezgodność towaru z umową przysługuje jedynie konsumentowi.
AnJay jest off-line  
04-10-2009, 23:59  
wiket
Użytkownik
 
Posty: 71
Domyślnie RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

no tak, pomyliłem pojęcia

dziękuje za odpowiedź, to dużo informacji. towar kupiony na konsumenta, nie firmę, mam paragon.

pismo, a w piśmie co ma się znajdować? może jest jakiś wzór? Można domagać się oddania pieniędzy za towar, czy tylko naprawy lub wymiany? I czy to prawda, że będę musiał sam dowieść, że tu jest wada? ale to chyba proste?
wiket jest off-line  
05-10-2009, 00:30  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

Pismo się nazywa "Reklamacja". Wiadomo, że należy napisać nazwę i adres sprzedawcy, imię, nazwisko i adres klienta, w treści podać nazwę towaru, datę zakupu, opisać wadę. Koniecznie powołać się na to, że towar w takim stanie jest niezgodny z umową. Żądać Pan może a)naprawy, b) wymiany, c) zwrotu pieniędzy - właśnie w takiej kolejności, bo wynika to z ustawy. Sklep w ciagu 14 dni (od daty otrzymania reklamacji) ma obowiązek MERYTORYCZNIE odnieść się do niej (tzn., wysłać odpowiedź klientowi). Gdyby się spóźnił, reklamacja zostaje uznana na mocy ustawy.
Jedynie przy objawieniu się wady w ciągu 6 miesięcy od dnia zakupu istnieje domniemanie, że istniała ona już w dniu wydania towaru klientowi. W przypadku wystąpienia później jest ryzyko, że uszkodzenie będzie uznane za naturalne zużycie się (np., żarówki, baterie itp.) lub uszkodzenie powstałe z winy użytkownika - ale wtedy sprzedawca powinien to udowodnić.
natalie-s1959 jest off-line  
05-10-2009, 09:07  
matti82
Ekspert
 
Posty: 4.525
Domyślnie RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

Cytat:
Napisał/a AnJay Zobacz post
Od kilku lat nie ma instytucji rękojmi jest natomiast niezgodność towaru z umową.
Zapewniam Cię, że rękojmia jest i ma się świetnie w obrocie B2B i C2C
matti82 jest off-line  
05-10-2009, 16:07  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

Z tego co przeczytałem, to sklepu już odpowiedział na reklamację odmownie. Nie ma obowiąku odpowiadać drugi raz i zostaje tylko droga sądowa. Nadal mylicie niezgodność towaru z gwarancją, to nie jest to samo.
 
05-10-2009, 21:28  
wiket
Użytkownik
 
Posty: 71
Domyślnie RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

Dziękuje za odpowiedzi!

Sklep nie przyjął gwarancji, ale pozostaje niezg. towaru z umową, zobaczymy, co z tego wyniknie
wiket jest off-line  
06-10-2009, 09:54  
xdcc
Stały bywalec
 
Posty: 1.300
Domyślnie RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

Cytat:
Napisał/a matti82 Zobacz post
Zapewniam Cię, że rękojmia jest i ma się świetnie w obrocie B2B i C2C
Właśnie też miałem zapytać AnJay skąd ma swój egzemplarz Kodeksu Cywilnego
xdcc jest off-line  
07-10-2009, 09:26  
par
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

Ile ludzi tyle interpretacji przepisów. To, że pojawiła się niezgodność towaru z umową to nie znaczy,że zniknęła rękojmia . Po prostu niezgodność wynikająca z ustawy o szczególnych warunka ch sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 22 lipca 2002 r. dotyczy odpowiedzialności przedsiębiorcy przed konsumentem, a rękojmia wynikająca z Kodeksu Cywilnego przedsiębiorcy przed przedsiębiorcą i konsumenta przed konsumentem. To jest wyjaśnienie dla ANJAY, który twierdzi, że rękojmi już nie ma.

WIKET
par jest off-line  
07-10-2009, 09:29  
par
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.

WIKET życzę ci powodzenia bo jeśli to jest jakaś mała firma to z reklamacją może być trudno bo nieznajomość przez nich przepisów popsuje ci dużo nerwów.
par jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sklep nie chce uznać niezgodności towaru z umową. (odpowiedzi: 4) Witam. Mam pewien problem z opinia sklepu. Ale najlepiej zacząć od początku. W dniu 02/02/2013 zakupiłem akumulator (Centra) w sklepie, na...
§ Serwis rozwalił mi telefon i na tej podstawie nie chce uznać gwarancji (odpowiedzi: 7) Witam. Mam następujący problem: tydzień temu zepsuł mi się prawie nowy telefon (wyświetlacz przestał działać). Natychmiast odesłałem go do serwisu...
§ Serwis Apple nie chce uznać naprawy w ramach gwarancji (odpowiedzi: 1) Witam, Posiadam telefonik marki Apple, jest on na gwarancji do dnia 11 kwietnia. Jako że ostatnimi czasy strasznie zaczął szaleć (wyłączanie i...
§ sklep internetowy nie chce uznać reklamacji (odpowiedzi: 1) Witam. Kupiłam w sklepie internetowym lodówkę. W obecności kuriera obejrzałam ją, wszystko było ok. Gdy ją ustawiłam, zdjęłam folię ochronną okazało...
§ Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi (odpowiedzi: 10) Witam Dnia 28 października 2009r. kupiłam kozaki znanej i ceniącej się podobno firmy..... za jedyne 299zł. Po dwóch miesiącach noszenia na zmianę z...
§ Serwis nie chce uznać gwarancji (odpowiedzi: 3) Prosiłbym bardzo o pomoc. W laptopie zostało uszkodzone gniazdo wejścia słuchawek. Wysłałem komputer do serwisu w ramach gwarancji. Dostałem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:13.