04-10-2009, 23:43
|
| Użytkownik | już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.
Witam,
Zakupiłem myszkę komputerową w sierpniu 2008. Nieszczęśliwie, we wrześniu tego roku, zepsuła się rolka myszki. Gwarancja producenta i sklepu - 1 rok. Ale pozostaje rękojmia. Z tym, że sprzedawca nie chce uznać rękojmi, ponieważ "na pudełku jest kod, kod jest ważny jeden rok, producent poznaje towar po kodzie, już rok minął, nie można już odesłać myszki do producenta". Co w takim wypadku zrobić? Ciągła praca, dlatego najlepiej pójść raz i załatwić to dobrze. Sporo o tym czytałem, ale sprawa może być utrudniona, bo praca. No, i żeby nie ciągać się po sądach.
Jak więc wyegzekwować rękojmie?
Pozdrawiam
|
| |
04-10-2009, 23:55
|
| Moderator | RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.
Od kilku lat nie ma instytucji rękojmi jest natomiast niezgodność towaru z umową.
Jeśli towar był kupowany przez konsumenta (paragon lub FV na osobę fizyczną) to należy złożyć pismo u sprzedawcy wraz z kopią dowodu zakupu i popsutym towarem. Sprzedawca ma 30 dni na zajęcie stanowiska. Jeśli będą kłopoty to rzecznik praw konsumentów potrafi skutecznie wytłumaczyć sprzedawcy jakie są jego prawa.
Natomiast w przypadku zakupu przez przedsiębiorcę gwarancja się skończyła, a niezgodność towaru z umową przysługuje jedynie konsumentowi.
|
| |
04-10-2009, 23:59
|
| Użytkownik | RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.
no tak, pomyliłem pojęcia
dziękuje za odpowiedź, to dużo informacji. towar kupiony na konsumenta, nie firmę, mam paragon.
pismo, a w piśmie co ma się znajdować? może jest jakiś wzór? Można domagać się oddania pieniędzy za towar, czy tylko naprawy lub wymiany? I czy to prawda, że będę musiał sam dowieść, że tu jest wada? ale to chyba proste?
|
| |
05-10-2009, 00:30
|
| Zbanowany | RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.
Pismo się nazywa "Reklamacja". Wiadomo, że należy napisać nazwę i adres sprzedawcy, imię, nazwisko i adres klienta, w treści podać nazwę towaru, datę zakupu, opisać wadę. Koniecznie powołać się na to, że towar w takim stanie jest niezgodny z umową. Żądać Pan może a)naprawy, b) wymiany, c) zwrotu pieniędzy - właśnie w takiej kolejności, bo wynika to z ustawy. Sklep w ciagu 14 dni (od daty otrzymania reklamacji) ma obowiązek MERYTORYCZNIE odnieść się do niej (tzn., wysłać odpowiedź klientowi). Gdyby się spóźnił, reklamacja zostaje uznana na mocy ustawy.
Jedynie przy objawieniu się wady w ciągu 6 miesięcy od dnia zakupu istnieje domniemanie, że istniała ona już w dniu wydania towaru klientowi. W przypadku wystąpienia później jest ryzyko, że uszkodzenie będzie uznane za naturalne zużycie się (np., żarówki, baterie itp.) lub uszkodzenie powstałe z winy użytkownika - ale wtedy sprzedawca powinien to udowodnić.
|
| |
05-10-2009, 09:07
|
| Ekspert | RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi. Cytat:
Napisał/a AnJay Od kilku lat nie ma instytucji rękojmi jest natomiast niezgodność towaru z umową. |
Zapewniam Cię, że rękojmia jest i ma się świetnie w obrocie B2B i C2C |
| |
05-10-2009, 16:07
|
| Gość | RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.
Z tego co przeczytałem, to sklepu już odpowiedział na reklamację odmownie. Nie ma obowiąku odpowiadać drugi raz i zostaje tylko droga sądowa. Nadal mylicie niezgodność towaru z gwarancją, to nie jest to samo.
|
| |
05-10-2009, 21:28
|
| Użytkownik | RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.
Dziękuje za odpowiedzi!
Sklep nie przyjął gwarancji, ale pozostaje niezg. towaru z umową, zobaczymy, co z tego wyniknie
|
| |
06-10-2009, 09:54
|
| Stały bywalec | RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi. Cytat:
Napisał/a matti82 Zapewniam Cię, że rękojmia jest i ma się świetnie w obrocie B2B i C2C |
Właśnie też miałem zapytać AnJay skąd ma swój egzemplarz Kodeksu Cywilnego |
| |
07-10-2009, 09:26
|
| Początkujący | RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.
Ile ludzi tyle interpretacji przepisów. To, że pojawiła się niezgodność towaru z umową to nie znaczy,że zniknęła rękojmia . Po prostu niezgodność wynikająca z ustawy o szczególnych warunka ch sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 22 lipca 2002 r. dotyczy odpowiedzialności przedsiębiorcy przed konsumentem, a rękojmia wynikająca z Kodeksu Cywilnego przedsiębiorcy przed przedsiębiorcą i konsumenta przed konsumentem. To jest wyjaśnienie dla ANJAY, który twierdzi, że rękojmi już nie ma.
WIKET
|
| |
07-10-2009, 09:29
|
| Początkujący | RE: już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi.
WIKET życzę ci powodzenia bo jeśli to jest jakaś mała firma to z reklamacją może być trudno bo nieznajomość przez nich przepisów popsuje ci dużo nerwów.
|
| | | |