Zwrot towaru - firma twierdzi, że go nie otrzymała - Forum Prawne

 

Zwrot towaru - firma twierdzi, że go nie otrzymała

Szanowni Państwo, bardzo proszę o pomoc gdyż sprawa wygląda następująco: Dokonałem zakupu towaru przez internet od firmy działającej i zarejestrowanej na ter. Polski, po czym dokonałem jego zwrotu za pośrednictwem wcześniej ustalonej metody z tymże ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
19-07-2018, 09:03  
kondziu124
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Zwrot towaru - firma twierdzi, że go nie otrzymała

Szanowni Państwo,
bardzo proszę o pomoc gdyż sprawa wygląda następująco:

Dokonałem zakupu towaru przez internet od firmy działającej i zarejestrowanej na ter. Polski, po czym dokonałem jego zwrotu za pośrednictwem wcześniej ustalonej metody z tymże sprzedawcą jaką miała być 'paczka w ruchu', po przesłaniu przez sprzedawcę odpowiednio zaadresowanej etykiety. Sprzedawca idzie w zaparte, że paczki nie dostał. Z kolei infolinia Ruchu twierdzi, że przy statusie 'zwrot do nadawcy' paczka trafiła z sortowni regionalnej do kuriera celem dostarczenia i sprzedawca powinien ją mieć u siebie. Nie ma jednak informacji typu 'odebrano przesyłkę' gdyż z tego co mi wiadomo w Ruchu takie informacje nie widnieją jak w innych firmach dostawczych.

Jest słowo przeciw słowo, a pomiędzy tym ja-klient, konsument. Na potwierdzenie posiadam statusy wraz z historią tej przesyłki jak i fakt, że Ruch ma dostęp do dokładniejszych danych systemowych i w razie co będzie potwierdzał wszystko.

Jako klient dokonałem wszelkich niezbędnych powinności związanych z prawidłowym zwrotem i nie odpowiadam ani za Ruch i to co się dzieje u nich w sortownii/z kurierami, ani za to w jaki sposób firma sprzedawcy pracuje.

Ostatni status przesyłki to był właśnie 'zwrot do nadawcy' dnia 02.07 br., mamy już 19, sprzedawca anulował mi zwrot z racji tego, że paczka do nich rzekomo nie dotarła i ma wyjaśniać to z Ruchem mailowo, nie telefonicznie - tak jakby grali na zwłokę, co może potrwać kolejne naście dni zanim wymienią się odpowiedziami, a ja usłyszę coś w stylu 'nie mamy paczki, nie dokonamy zwrotu', tak jak do tej pory.

Towar kupiłem za kwotę 200zł, zapłaciłem za niego, zwróciłem prawidłowo i miałbym tę kwotę stracić przez czyjąś niekompetencję albo inne, może i celowe działanie? Jestem stratny najbardziej, nie mam ani towaru, ani swoich pieniędzy, nie wspominam już o czasie jaki straciłem, i stracę na to wszystko.

Czy w takiej sytuacji przysługuje mi jakieś prawo do otrzymania zwrotu jeśli dajmy na to, sprzedawca albo nie dogada się z Ruchem, paczka okaże się zagubiona albo będzie szedł w zaparte, że nie dostał tej paczki? Czy za zwrot uważa się moment, gdy ta paczka ode mnie wyszła, a to co się z nią dzieje dalej jest kwestią dostawcy/odbiorcy i to najwyżej oni będą sobie wyjaśniać/sądzić się? Czy jestem chroniony jakimś prawem konsumenta? Co mogę zrobić w takiej sytuacji, na jakim prawie, artykule etc. mam bazować?

Pozdrawiam
kondziu124 jest off-line  
04-08-2018, 18:35  
robi1976
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Zwrot towaru - firma twierdzi, że go nie otrzymała

Jeśli etykieta była od sprzedawcy to sprzedawca odpowiada za przesyłkę i to On powinien składać reklamację w Ruchu a Tobie zwrócić pieniądze.
robi1976 jest off-line  
08-08-2018, 12:40  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.464
Domyślnie RE: Zwrot towaru - firma twierdzi, że go nie otrzymała

Cytat:
Napisał/a kondziu124 Zobacz post
sprzedawca anulował mi zwrot
nie może czegoś takiego zrobić. Umowy już nie ma, a zamiast tego są wzajemne zobowiązania do zwrotu. Ty, jak rozumiem swoje wykonałeś. Teraz pora na sprzedawcę - powinien niezwłocznie dokonać zwrotu ceny, nie później niż a w terminie 14 dni. Po tym terminie będą Ci się należały odsetki. Może poinformuj go o tym
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot towaru - sprzedający twierdzi że nie dostał całości zwracanego towaru (odpowiedzi: 1) Witam, W sklepie internetowym jest możliwość sprawdzenia towaru przed zakupem (okulary). Można zamówić 5 par do przymierzenia na max 5 dni...
§ Kupujący twierdzi, iż nie otrzymał towaru. (odpowiedzi: 2) Witam i jednocześnie gorąco proszę obeznane z tematem osoby o pomoc. Dnia wczorajszego, tj. 16 lipca wysłałam z firmy ojca telefon, który sprzedałam...
§ zwrot towaru - sprzedawca twierdzi, że go uszkodziłam (odpowiedzi: 4) Witam. Mam problem z transakcją zawartą poza allegro. Opiszę sytuację od początku: Znalazłam na allegro aukcję z torebką, której szukałam. Aukcja...
§ Firma twierdzi, że nie otrzymała paczki (odpowiedzi: 8) Sprawa wygląda tak, że firma zaproponowała mi zwrot towaru na co oczywiście się zgodziłam i wysłałam paczkę. Po długim oczekiwaniu na zwrot...
§ Zwrot towaru - odbiorca twierdzi ze nie otrzymał przesyłki (odpowiedzi: 16) Witam Mam taki problem. Jakiś czas temu na allegro zakupiłam dwie pary butów, jednakże gdy je otrzymałam stwierdziłam, że ich nie chce ponieważ nie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:05.