Ponowna reklamacja produktu, a odstąpienie od umowy
Witam,
Miesiąc temu w sklepie internetowym Avans zakupiłam telefon. Urządzenie dotarło do mnie z uszkodzonym slotem na kartę SIM, co uniemożliwiało korzystanie z telefonu. Za pomocą formularza dostępnego na stronie Sprzedawcy zgłosiłam reklamację. Po rozwlekłym procesie reklamacyjnym telefon został wymieniony na nowy egzemplarz. Z kolei w nowym urządzeniu po niecałym miesiącu użytkowania wystąpiła usterka głośnika (telefon samoczynnie i nieregularnie pogłaśnia się i przycisza, uniemożliwiając normalne korzystanie z multimediów i aplikacji.
Poprzez formularz reklamacyjny wysłałam nowe zgłoszenie reklamacyjne, tym razem domagając się zgodnie prawem, odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy za urządzenie (2 usterki na przestrzeni miesiąca nie świadczą dobrze o jakości tego sprzętu).
Obsługa sklepu zignorowała moje żądanie, powołując się na art. 560 Kodeksu Cywilnego stwierdzając, iż "sprzedawca skorzysta z uprawnienia ustawowego i usunie wadę fizyczną poprzez nieodpłatna naprawę."
Na moją odpowiedź, że przytoczony artykuł wyraźnie mówi o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy jeśli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, pracownik sklepu napisał następujące stwierdzenie:
" pragnę poinformować,iż złożona reklamacja jest traktowana jako reklamacja z żądaniami czyli reklamacja do sprzedawcy. W pierwszej reklamacji zostało spełnione Pani żądanie czyli wymieniono produktu na nową sztukę. W tej reklamacji sprzedawca skorzysta z przysługującego mu prawa i skieruje produkt do serwisu w celu przeprowadzenia bezpłatnej naprawy"
Czy sprzedawca ma prawo odmówić mi odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy za urządzenie?
Pozdrawiam serdecznie
|