Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy - Forum Prawne

 

Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Sprawa trwa już około półtora miesiąca i skrótowo od samego początku prezentuje się następująco: - 11.06 oddałem telefon na reklamację z rękojmi w salonie T-Mobile (rozlanie na wyświetlaczu + kłopoty z baterią) z żądaniem wymiany ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
24-07-2018, 20:15  
LambdaLambda
Użytkownik
 
Posty: 145
Domyślnie Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Sprawa trwa już około półtora miesiąca i skrótowo od samego początku prezentuje się następująco:

- 11.06 oddałem telefon na reklamację z rękojmi w salonie T-Mobile (rozlanie na wyświetlaczu + kłopoty z baterią) z żądaniem wymiany na nowy;
- kilka dni później zadzwoniono, czy zgadzam się na naprawę, powołując się na nadmierne koszty - zgodziłem się
- 26.06 telefon był do odbioru - okazało się, że naprawiono to, co zgłosiłem w reklamacji, ale powstała nowa wada, mianowicie nie doklejono prawidłowo klapki z tyłu; odmówiłem odbioru, podpisałem oświadczenie, że odmawiam z powodu powstałych wad, a sprzedawca spisał ze mną nowe zgłoszenie reklamacyjne odwołujące się do poprzedniego, jako żądanie nadal wpisując "wymiana na nowy"
- kilka dni później znów telefon, czy zgadzam się na naprawę, bo ponownie nadmierne koszty - zgodziłem się
- 13.07 telefon do odbioru - jak się okazuje, naprawiono klapkę, ale tym razem z kolei zepsuto przycisk włączania oraz powstała nowa plama na wyświetlaczu, tym razem po jego drugiej stronie; odmówiłem ponownie odbioru
- 14.07 dowiozłem do salonu moje oficjalne oświadczenie o odmowie odbioru podając jako powody wynikłe w toku reklamacji wady; do tego, przywiozłem też pismo o odstąpieniu od umowy ze względu na nieuczynienie zadość obowiązkowi wymiany na rzecz wolną od wad lub jej naprawienia, a także istnienie w przedmiocie wady o charakterze istotnym (wspomniana wyżej plama na wyświetlaczu) na mocy art 560§ 1 z żądaniem zwrotu ceny zakupu na mocy art. 566§ 1 w terminie 7 dni na moje konto; na obu pismach dostałem podpis i pieczątkę
- dziś (24.07) otrzymałem automatyczny SMS z sieci, że "sprzęt czeka na odbiór" - nie wiedząc, o co do końca chodzi, bo naprawiony sprzęt teraz już mnie nie interesuje oraz nie wnioskowałem już o jego naprawę, stawiłem się do salonu, gdzie poinformowano mnie, że telefon wrócił naprawiony z serwisu - po wytłumaczeniu, że nie kierowałem go 14.07 na kolejną naprawę, a zażądałem zwrotu ceny i odstąpiłem od umowy, sprzedawcy przyznali mi rację mówiąc, że jeden z kolegów popełnił błąd i odesłał telefon do serwisu zamiast do centrali (centrala jest wyraźnie wypisana jako adresat na piśmie o odstąpieniu) i dlatego został on naprawiony

Oczywiście tłumaczenia salonu mają w tym momencie drugorzędne znaczenie, bo na wszystkie powyższe punkty mam dokumenty, podpisy i pieczątki, a moje odstąpienie adresowane do centrali jeden z pracowników podpisał i podstemplował więc ewidentnie jest to ich błąd/niedopatrzenie/próba wymigania się. Niemniej, teraz muszę coś dalej zrobić z całym tym procesem, bo aktualnie nie wiem, czy centrala w ogóle wie, że jest zobowiązana zwrócić mi pieniądze.

Aktualnie wydaje mi się, że najlepszym wyjściem będzie wysłanie na adres centrali listu poleconego ZPO ze skrótowym opisem całej sytuacji od początku (jak w poście), załączając kserokopie wszystkich dokumentów poświadczających każdy z etapów i wzywając ponownie do zwrotu pieniędzy. Czy powinienem jednak teraz ponownie po prostu powołać się na art 560§ 1 jak przy piśmie z 14.07 i czekać cierpliwie nie wiadomo ile, czy wyznaczyć jakiś dodatkowy termin/żądać jeszcze odsetek? Termin na zwrot pieniędzy, który wyznaczyłem 14.07 już minął więc czy w ogóle wyznaczanie kolejnego ma jakikolwiek sens?

Z góry dziękuję bardzo za wszystkie porady odnośnie tego, jak dalej poprowadzić sprawę
LambdaLambda jest off-line  
24-07-2018, 21:49  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.597
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Cytat:
Aktualnie wydaje mi się, że najlepszym wyjściem będzie wysłanie na adres centrali listu poleconego ZPO ze skrótowym opisem całej sytuacji od początku (jak w poście), załączając kserokopie wszystkich dokumentów poświadczających każdy z etapów i wzywając ponownie do zwrotu pieniędzy.
Też mi się wydaje, że to najlepsze rozwiązanie.
gryffinian jest off-line  
24-07-2018, 22:11  
LambdaLambda
Użytkownik
 
Posty: 145
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Dziękuję za odpowiedź. Czy powinienem dodatkowo czegoś jeszcze żądać (oprócz zwrotu za list polecony) albo odwoływać się do jakichś nowych przepisów, czy po prostu, po nakreśleniu sytuacji, poinformować, że wzywam ponownie do zapłaty, ponownie wyznaczyć np. 7 dni i tyle?
LambdaLambda jest off-line  
24-07-2018, 22:18  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.597
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Wszystkich kosztów poniesionych w związku z reklamacją. Zastanawiam się tylko jak ugryźć kwestię kosztów dostarczenia rzeczy wadliwej sprzedawcy na jego koszt? W przepisach to on jest zobligowany je ponieść, a kupujący dostarczyć rzecz na koszt sprzedawcy.
gryffinian jest off-line  
24-07-2018, 22:40  
LambdaLambda
Użytkownik
 
Posty: 145
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Kosztami dostarczenia rzeczy raczej nie trzeba się będzie akurat tutaj przejmować, bo telefonu oczywiście nadal z salonu nie odebrałem więc jest on w posiadaniu sprzedawcy i to już jest wewnętrzna sprawa T-Mobile między salonem, a centralą, co dalej z tym telefonem będzie się działo.

Co do innych kosztów no to musiałem się trochę najeździć w tę i z powrotem do salonu, żeby wszystkie te wizyty, które opisywałem odbębnić, ale to akurat chyba będzie niemożliwe do wyegzekwowania, bo pewnie nie mogę sobie policzyć jakiejś kilometrówki za spaloną benzynę?
LambdaLambda jest off-line  
25-07-2018, 08:14  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.597
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Raczej nie, ale moim zdaniem najtańsza forma dostarczenia wadliwej rzeczy do sprzedawcy mogła by być do wyegzekwowania.
gryffinian jest off-line  
25-07-2018, 11:53  
LambdaLambda
Użytkownik
 
Posty: 145
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Byłoby miło, bo każda kwota do odzyskania jest lepsza niż zero, biorąc pod uwagę ile dojazdów do salonu ta reklamacja mnie już kosztowała. Tylko czy cokolwiek z kosztów dostarczenia jest faktycznie możliwe do odzyskania w takim przypadku (przywiezienia rzeczy samochodem)? Jak sam mówisz, na rozliczenie dojazdów autem nie ma raczej możliwości, a z kolei czy mogę sobie po prostu zażądać zwrotu np. 14zł, które kosztowałoby dostarczenie rzeczy paczką/kurierem skoro z tego sposobu nie korzystałem?
LambdaLambda jest off-line  
25-07-2018, 13:00  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.597
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Moim zdaniem powołując się na przepis o dostarczeniu rzeczy wadliwej na koszt sprzedawcy jak najbardziej można spróbować.
gryffinian jest off-line  
25-07-2018, 15:00  
LambdaLambda
Użytkownik
 
Posty: 145
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

To bardzo dobra informacja, tylko jak uważasz, czy mogę w tym momencie doliczyć ten koszt, mimo że w piśmie informującym o odstąpieniu od umowy z 14.07 tego nie zrobiłem? Teraz zasadniczo wysyłam tylko ponaglenie i wezwanie do zapłaty dot. pisma z 14. lipca, a nie nowe pismo o odstąpieniu (bo odstąpienia już dokonałem), a w piśmie o tymże odstąpieniu domagałem się jedynie zwrotu ceny przedmiotu. Doliczenie teraz opłaty za list polecony ma oczywiście sens, bo tym listem teraz wyślę ponaglenie, ale czy mogę też bez problemu doliczyć ten koszt pierwotnego dostarczenia rzeczy, mimo iż 14.07 go do swoich żądań nie wliczałem?
LambdaLambda jest off-line  
25-07-2018, 15:16  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.597
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

Ja bym tak postąpił i zobaczył jak zareagują. Moim zdaniem koszt wysłania ponaglenia nie podlega dyskusji choć wydaje mi się, że sprzedawcy należy dać na zwrot 14 dni zanim się go ponagli.
gryffinian jest off-line  
25-07-2018, 23:18  
LambdaLambda
Użytkownik
 
Posty: 145
Domyślnie RE: Zamieszanie przy zwrocie pieniędzy po odstąpieniu od umowy

OK, w takim razie spróbuję z tym zwrotem. Dzięki wielkie za pomoc i wszystkie porady
LambdaLambda jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot pieniędzy po odstąpieniu od umowy (odpowiedzi: 0) Witam Kupiłem telefon z dwuletnią gwarancją serwisową w Polsce na allegro od sprzedawcy zarejestrowanego jako firma. Urządzenie sprowadzane z Azji...
§ Zwrot pieniędzy po odstąpieniu od umowy (odpowiedzi: 2) Witam, kupiłem na allegro od firmy antenę CB za 169 zł + przesyłka gratis. Przed zakupem zapytałem się, czy w zestawie jest zdrapka potwierdzająca...
§ sąd właściwy przy odstąpieniu od umowy (odpowiedzi: 0) Witam, Mam taki problem, otóż odstąpiłem od umowy o dzieło (wykonanie oprogramowania) ponieważ zleceniodawca nie dostarczył mi niezbędnych...
§ Zwrot kosztów wysyłki przy odstąpieniu od umowy (odpowiedzi: 5) Wysłał mi pismo rzecznik praw konsumenta żebym koszta wysyłki zwrócił za przesyłkę pobraniową obrazu który zamówił u mnie klient. Klient stwierdził...
§ Zwrot sprzętu przy odstąpieniu od umowy- terminy. (odpowiedzi: 7) Witam wszystkich. Chciałbym zapytać, czy zwrot sprzętu po wysłaniu do sprzedającego odstąpienia od umowy wg terminu (10dni) musi nastąpić w jakimś...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:07.