Odpowiedź na reklamację z tytułu rękojmi
Dzień dobry
Tydzień temu zgłosiłem roszczenie z tytułu rękojmi. Dzisiaj dostałem wstępną decyzję o negatywnym rozpatrzeniu, cytuję " wstępnie ustalono, że nie ponosimy
odpowiedzialności z tytułu rękojmi za powstanie takiej wady.
Wskazujemy bowiem, iż zgodnie z zapisem art. 559 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi tylko za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego Iub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
Po dokonaniu wstępnego rozpoznania zgłoszonej reklamacji uznajemy, że powyższe okoliczności nie mają w tym przypadku miejsca.
Pragniemy jednak poinformować, iż zastrzegamy możliwość zmiany zajętego stanowiska po zapoznaniu się z dodatkową opinią zewnętrznego serwisu.
W związku z tym informujemy, iż zareklamowany towar zostanie dodatkowo przekazany do zewnętrznego serwisu. W przypadku ustalenia, że mają miejsce okoliczności uzasadniające odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wady produktu niezgodnego z umową, przekazany towar zostanie naprawiony w odpowiednim czasie, a o możliwości jego odbioru bezzwłocznie poinformujemy po jego dostarczeniu z serwisu."
Z związku z tym ile mogą trwać te ustalenia? Ile czasu ma sprzedawca na ostateczną decyzję.
pozdrawiam
Zbyszek
|