Sprzęt na gwarancji - unikanie kontaktu przez producenta - Forum Prawne

 

Sprzęt na gwarancji - unikanie kontaktu przez producenta

Witam, oto jak wygląda mój problem: Zakupiony sprzęt ma rok gwarancji od producenta, po 3 miesiącach użytkowania przestał działać prawidłowo. Wysłałem w tej sprawie trzy maile (zostały one odczytane - jak wskazuje mój program pocztowy) ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
22-09-2018, 10:56  
eunstachy
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie Sprzęt na gwarancji - unikanie kontaktu przez producenta

Witam,
oto jak wygląda mój problem:
Zakupiony sprzęt ma rok gwarancji od producenta, po 3 miesiącach użytkowania przestał działać prawidłowo. Wysłałem w tej sprawie trzy maile (zostały one odczytane - jak wskazuje mój program pocztowy) jednak nie dostałem żadnej odpowiedzi mimo zapewnień na stronie internetowej że "odpowiadają w ciągu 24h". Również przez facebooka nie ma żadnego kontaktu. Czy można to zgłosić np do UOKiK? Czy są na to jakieś paragrafy?

Przy okazji pytanie - jak to jest ze sprzętem elektronicznym zakupiony na terenie UE? Podobno podlega obowiązkowej gwarancji na okres 2 lat?

Z góry dziękuję za pomoc.
eunstachy jest off-line  
22-09-2018, 11:08  
wittka
Stały bywalec
 
Posty: 2.216
Domyślnie RE: Sprzęt na gwarancji - unikanie kontaktu przez producenta

Sprzęt ma tyle gwarancji, ile zechciał dać producent. Może nie być jej wcale, albo i 10 lat.
Rozważ reklamację z tytułu rękojmi do sprzedawcy.
wittka jest off-line  
22-09-2018, 13:28  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 19.031
Domyślnie RE: Sprzęt na gwarancji - unikanie kontaktu przez producenta

Cytat:
Przy okazji pytanie - jak to jest ze sprzętem elektronicznym zakupiony na terenie UE? Podobno podlega obowiązkowej gwarancji na okres 2 lat?
Nie myl rękojmi z gwarancją.


Cytat:
Wysłałem w tej sprawie trzy maile (zostały one odczytane - jak wskazuje mój program pocztowy) jednak nie dostałem żadnej odpowiedzi mimo zapewnień na stronie internetowej że "odpowiadają w ciągu 24h".
A to jest oficjalny, opisany w dokumencie gwarancyjnym, sposób zgłaszania usterki?
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Unikanie kontaktu z klientem przez prawnika - proszę o poradę (odpowiedzi: 1) Witam wszystkich, Ponad pół roku temu nawiązałem kontakt z prawnikiem, który zgodził się poprowadzić moją sprawę dotyczącą uzyskania odszkodowania...
§ Unikanie kontaktu przez sprzedającego (odpowiedzi: 0) Witam. Podpisałem umowę przedwstępną kupna/sprzedaży domu wraz z działką, wpłaciłe (jestm kupującym) zadatek w kwocie 4tys zł. Sprzedający pare...
§ Unikanie kontaktu przez Eurovia ws. odszkodowania. (odpowiedzi: 1) Witam Szanownych Formułowiczów. Dnia 10.11.2012 jadąc motorowerem wpadłem na niezabezpieczoną podłużną krawędź (uskok równoległy do osi jezdni)...
§ Reklamacja z tytułu gwarancji producenta/ustawy po zmianie właściciela sprzętu (odpowiedzi: 21) Witam serdecznie, przegooglowałem już tutaj kilkadziesiąt wątków, a częściowo zadowalającą odpowiedź znalazłem jedynie w tym poście:...
§ Sprzęt na gwarancji - brak kontaktu ze sprzedającym przez dwa miesiące (odpowiedzi: 4) Oddałem na gwarancję w połowie czerwca sprzęt komputerowy. Przez pierwsze dwa tygodnie normalnie konwersowałem ze sklepem internetowym. Po dwóch...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:34.