Reklamacja wycieczki turystycznej - Forum Prawne

 

Reklamacja wycieczki turystycznej

Witam, We wrześniu z żoną i dzieckiem wróciliśmy z tygodniowych wczasów, gdzie przez 2 dni pobytu przeżyliśmy istny koszmar... Otóż zakwaterowali nas - w podobno "bracie" hotelu docelowego. Dużo by opisywać, ale w skrócie (pogrubione ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
30-10-2018, 16:08  
Karol90
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Reklamacja wycieczki turystycznej

Witam,
We wrześniu z żoną i dzieckiem wróciliśmy z tygodniowych wczasów, gdzie przez 2 dni pobytu przeżyliśmy istny koszmar...
Otóż zakwaterowali nas - w podobno "bracie" hotelu docelowego.
Dużo by opisywać, ale w skrócie (pogrubione główne czynniki wyboru hotelu):
-w pokoju na ścianie grzyb
-wystrój jak za PRLu
-niby pokój 4 osobowy, ale przez to zagracone tak, że praktycznie 0 miejsca (miał być 2 osobowy + łóżeczko dla dziecka)
-brak AllInclusive 24h (przy rezerwacji podawali informację że jest)
-brak miejsca do spacerów z dzieckiem (domyślny miał dużo miejsca na spacery)
-plaża oddalona o jakieś 600m od hotelu drogą publiczną wyboistą że z wózkiem nie dało się przejechać praktycznie (a miała być przy hotelu)
-konieczność transferu do innego hotelu (miało być blisko od lotniska, aby nie męczyć córki dodatkowymi kilometrami autobusem).

-syf i bród przy "nieużywanych" budynkach z rozrywką typu pingpong itp - widać że nie czynne było
-brak animacji

Przyjechaliśmy w nocy, od razu się zorientowaliśmy, ale już i tak by nic nie zrobili. Poczekaliśmy do rana i zadzwoniliśmy do rezydentki i wtedy dopiero poinformowała nas że nie było miejsca w wykupionym hotelu i zostaniemy przetransportowani dopiero na następny dzień o 12. Spędziliśmy 2 doby denerwując się i marnując urlop. Po powrocie wysłałem pismo z reklamacją - przesyłka została zaawizowana i nie odebrana przez tydzień, ale na szczęście po 2 dniach gdy nie odebrali przesyłki napisałem maila wyjaśniając sytuację załączając skan pisma reklamacyjnego i zdjęcia. Pani z biura potwierdziła na moją prośbę przyjęcie reklamacji w dniu 28.09.2018.
W dniu 29.10.2018 przyszło pismo z informacją, że mogą nam wypłacić 473zł zadość uczynienia. Dodam, że oferowali nam to jeszcze na wczasach w zamian za podpisanie umowy by nie móc walczyć o rekompensatę - odrzuciliśmy. W piśmie nie odnieśli się do żadnych z argumentów - tylko do jednego punktu - 2 dni w zakwaterowania w innym hotelu i tłumaczyli się że również 5 gwiazdkowego (co z tego że syf, grzyb i ubóstwo).
Napisałem maila, że nie uargumentowali odpowiedzi poza tymże jednym argumentem transferu między hotelami.

To nie tak, że chcę żerować na biurze podróży, ale nerwów mi te wczasy zszarpały bardziej niż cokolwiek w tym roku.
Dla mnie 473zł są śmieszną kwotą, zapłaciliśmy około 5000zł za wczasy gdzie 2 dni nam przepadły i jeszcze się nieźle wkurzyliśmy i dodatkowo dziecko zachorowało - pewnie przez nie odgrzybioną klimę albo grzyba na ścianie... Podczas transferu kierowca ciągle pisał SMSy i prawie doprowadził do wypadku - a jechaliśmy z dzieckiem bez fotelika - a na prośbę o zaprzestanie używania telefonu po angielsku nic nie odpowiedział bo pewnie nic nie zrozumiał.
Czytałem o tabeli frankfurckiej i wpisałem kwotę roszczenia 2000zł (1500 za niedogodności i 500 za zmarnowane 2 dni urlopu).
Dodam, że po zakwaterowaniu w docelowym hotelu było już wszystko prawie ok - brakowało tylko ALL INC 24H

-Czy termin 30 dni został przekroczony jeżeli mam potwierdzenie 28.09, a poczta 29.10 (poniedziałek) dostarczyła mi list (wrzuciła do skrzynki) czy jednak liczy się dzień po niedzieli za terminowy?
-Co dalej robić jeżeli dotrzymali terminu? Udać się na drogę sądową ? Czy jest sens walczyć?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Karol90 jest off-line  
02-11-2018, 08:48  
Karol90
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Reklamacja wycieczki turystycznej

Przepraszam że trochę chaotycznie opisane, próbowałem odgrzebać coś w internecie i na forum lecz niestety nie znalazłem odpowiedzi na moją konkretną sytuację. Proszę zatem ponownie o pomoc.
Karol90 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja wycieczki turystycznej - Blue Styl (Sun&Fun) (odpowiedzi: 0) Witam, Miesiąc temu zakupiłam z mężem wycieczkę do Egiptu do hotelu, który rzekomo był 5*. Na miejscu okazało się, że nie ma polskiego animatora, a...
§ Prawo turystyczne - wadliwe wykonanie wycieczki turystycznej; Proszę o pomoc. (odpowiedzi: 8) Witam, pragnę przedstawić stan faktyczny z sytuacji, która spotkała mnie w ubiegłym miesiącu, związaną z usługami turystycznymi znanego biura...
§ Reklamacja imprezy turystycznej (odpowiedzi: 0) Witam. Nie wiem czy wybrałem dobry dział ale chciałbym przedstawić problem, który mnie spotkał w związku z moim wakacyjnym wyjazdem na wyspę...
§ reklamacja usługi turystycznej (odpowiedzi: 0) Witam. Mam kilka pytań dotyczących złozonej przeze mnie reklamacji i odpowiedzi odmownej. 1. Biuro turystyczne nie odniosło sie w piśmie odmownym do...
§ reklamacja wycieczki turystycznej (odpowiedzi: 2) mam zamiar napisać reklamację i proszę o sugestie..... a mianowicie.... znajoma była na wycieczce zagranicznej- objazdowej.... organizator...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:16.