Reklamacja z tytułu rękojmii złożona do producenta. - Forum Prawne

 

Reklamacja z tytułu rękojmii złożona do producenta.

Szanowni Państwo, w 2016 r złożyłem reklamację do producenta kotła, ponieważ nie działało większość funkcji sterownika. Zrobiłem to zaraz po zakupie. Producent kotła odpisał mi maila, że odsyła sprawę do producenta serownika. Ten poinformował mnie, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
14-11-2018, 00:18  
Lapiduh
Użytkownik
 
Posty: 80
Domyślnie Reklamacja z tytułu rękojmii złożona do producenta.

Szanowni Państwo,

w 2016 r złożyłem reklamację do producenta kotła, ponieważ nie działało większość funkcji sterownika. Zrobiłem to zaraz po zakupie. Producent kotła odpisał mi maila, że odsyła sprawę do producenta serownika. Ten poinformował mnie, że winnym jest producent kotła. Nie pojawił się u mnie ani serwisant producenta kotła, ani sterownika, nie dostałem też żadnej odpowiedzi na piśmie, oprócz informacji, jw. z e-maila. Przed upływem 2 letniej gwarancji chciałem złożyć ponownie reklamację, ponieważ wada nie została usunięta do sprzedawcy. Wydrukowałem pismo zatytuowane Reklamacja z tytułu rękojmii, domagając się naprawy lub wymiany kotła na nowy , wolny od wad. Sprzedawca nie przyjął tej reklamacji tłumacząc się, że producent jest gwarantem, ma serwis itp, po czym poinformował mnie, że wysłał to pismo do producenta. Chciałem być pewny, że reklamacja trafi do producenta kotła, więc sam też wysłałem ten dokument do producenta.
Producent początkowo, przysłał do mnie serwisanta, z nowym oprogramowaniem, ale to nic nie dało, bo nowe oprogramowanie tez nie miało reklamowanych funkcji. Nie dostałem odpowiedzi na złożoną reklamację. Ponieważ wizyta seriwsanta nic nie dała wezwałem producenta kotła po ponad 30 dniach od wizyty serwisanta, do wymiany kotła na nowy. Otrzymałem odpowiedź, że producent odrzuca moją reklamację w całości.
Proszę o informację, czy po przekroczeniu terminu na odpwoedź producent może tak postąpić, i po drugie, czy pismo zatytuowane reklamacja z tyt. rękojmii skierowane do producenta kotła a nie sprzedawcy może powodować nieważność tej reklamacji.
Pozdrawiam
Lapiduh jest off-line  
14-11-2018, 07:15  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja z tytułu rękojmii złożona do producenta.

Producent to co najwyzej z tytulu gwarancji moze odpowiadac. Twoje pismo do niego w sprawie rekojmy jest bezwartosciowe bo powinno byc ono skierowane do sprzedawcy.
 
14-11-2018, 08:16  
Lapiduh
Użytkownik
 
Posty: 80
Domyślnie RE: Reklamacja z tytułu rękojmii złożona do producenta.

OK, ale przecież składałem tą reklamację już w 2016 r. Wtedy nie było mowy o rękojmii.
Lapiduh jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja z tytułu rękojmii - połowicznie (?) uznana (odpowiedzi: 5) Cześć, niedawno reklamowałem laptopa, w piśmie reklamacyjnym stwierdziłem dwie wady: 1) niedziałający wentylator 2) niedziałające podświetlenie...
§ Przedawnienie roszczeń z tytułu rękojmii (odpowiedzi: 0) Krótkie pytanie: mebel (na zamówienie) kupiony w listopadzie 2016, dostarczony 11.04.2017. Podczas odbioru została stwierdzona i wpisana do protokołu...
§ Zwrot pieniędzy z tytułu rękojmii jeśli wcześniej korzystano z gwarancji producenta (odpowiedzi: 0) Drodzy Forumowicze, posiadam laptopa, którego muszę naprawić po raz kolejny. Znów wyłamuje się zawias ekranu. Laptop był już w serwisie...
§ reklamacja z tyt. rękojmii a brak sprecyzowania roszczeń (odpowiedzi: 14) Dzień dobry, zwracam się do Państwa jako ekspertów z prośbą o pomoc w poniższej kwestii. Klient dokonał zakupu pralki w moim sklepie. Z uwagi...
§ Reklamacja z tytułu gwarancji producenta/ustawy po zmianie właściciela sprzętu (odpowiedzi: 21) Witam serdecznie, przegooglowałem już tutaj kilkadziesiąt wątków, a częściowo zadowalającą odpowiedź znalazłem jedynie w tym poście:...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:44.