Odstąpienie od umowy z Orange - Forum Prawne

 

Odstąpienie od umowy z Orange

Witam. Dzisiaj podpisałem umowę z Orange w salonie,jednak rozmyśliłem się,czy mam możliwość odstąpienia od umowy?...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-11-2018, 17:50  
neolodz
Użytkownik
 
Posty: 94
Domyślnie Odstąpienie od umowy z Orange

Witam.
Dzisiaj podpisałem umowę z Orange w salonie,jednak rozmyśliłem się,czy mam możliwość odstąpienia od umowy?
neolodz jest off-line  
16-11-2018, 18:09  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.416
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Nie.
Kanas jest off-line  
16-11-2018, 18:14  
neolodz
Użytkownik
 
Posty: 94
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

A jeśli na koncie jest dodana usługa której nie zamawiałem w salonie?
Dojrzałem ją dopiero w domu na koncie w internecie na umowie jej nie ma.
neolodz jest off-line  
16-11-2018, 18:38  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.416
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Złóż reklamacje czy też zapoznaj się z wszelkimi regulaminami. Często usługi są dodawane bezpłatnie na pewien okres czasu.
Kanas jest off-line  
16-11-2018, 18:44  
neolodz
Użytkownik
 
Posty: 94
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

To nie jest bezpłatna usługa,nie poinformowano mnie o tym,tak samo konsultant w salonie dołożył dodatkowo 5gb internetu,teraz pytałem przez czat na stronie orange że nie mam tych dodatkowych 5gb.
neolodz jest off-line  
16-11-2018, 18:46  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.416
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
To nie jest bezpłatna usługa
Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
Złóż reklamacje
Cytat:
Napisał/a neolodz Zobacz post
tak samo konsultant w salonie dołożył dodatkowo 5gb internetu
Masz to w umowie ?
Kanas jest off-line  
16-11-2018, 18:58  
neolodz
Użytkownik
 
Posty: 94
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Nie ma tego w umowie,nie jest napisane ile mam giga,dowiedziałem się o szczegółach dopiero na koncie internetowym.
neolodz jest off-line  
16-11-2018, 19:31  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.416
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Idź do punktu, wyjaśnij, złóż reklamację w razie problemu i tyle. Jeżeli jest coś więcej niż w umowie, zostanie zapewne uwzględniona. Natomiast jeżeli coś mniej niż obiecywał sprzedawca, cóż... Umowa to umowa.
Kanas jest off-line  
16-11-2018, 19:42  
neolodz
Użytkownik
 
Posty: 94
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Czyli nie ma mozliwości odstąpienia od umowy?
To nie jest w porządku,w skepie jak cos kupię to mogę oddac zakupiony sprzęt.
neolodz jest off-line  
16-11-2018, 19:44  
Vexus
Stały bywalec
 
Posty: 696
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Cytat:
Napisał/a neolodz Zobacz post
To nie jest w porządku,w skepie jak cos kupię to mogę oddac zakupiony sprzęt.
Ale tylko przez internet, w zwykłym zwrot to tylko dobra wola sprzedawcy.



Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
Vexus jest off-line  
16-11-2018, 19:54  
aliex
Użytkownik
 
Posty: 280
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
Idź do punktu, wyjaśnij, złóż reklamację w razie problemu i tyle. Jeżeli jest coś więcej niż w umowie, zostanie zapewne uwzględniona. Natomiast jeżeli coś mniej niż obiecywał sprzedawca, cóż... Umowa to umowa.
Tak z czystej ciekawości dopytam co w przypadku, gdy Ty osobiście pójdziesz do salonu i słyszysz co masz proponowane, ale nie masz tego nagrane co konsultant mówi, masz co najwyżej świadka, czyli słowo przeciwko słowu i zapewnienie, że wszystko jest tak jak uzgodniliśmy i zobaczy Pan "na koncie" po zalogowaniu się, że wszystko jest w porządku. W umowie masz odesłania do kolejnych umów pod umów, regulaminów itd. i się okazuje po głębszej analizie, której możesz dokonać jedynie w domu, bo tam np. jest słaby zasięg i dochodzi do Ciebie, że zostałeś oszukany?

Pisemne reklamacje, czy też mailowe w takim przypadku są z hukiem odrzucane jako, że widziały gały co brały, a klient głowę zawraca łagodnie pisząc.

Teraz udowadniaj, że zostałeś oszukany, jestem ciekawy rozwiązania.
aliex jest off-line  
16-11-2018, 20:31  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.416
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Cytat:
Napisał/a aliex Zobacz post
ale nie masz tego nagrane
Nawet gdybyś miał, wiele to nie zmieni.
Cytat:
Napisał/a aliex Zobacz post
słowo przeciwko słowu
Nie słowo przeciw słowu, tylko słowo przeciw umowie. To baaardzo duża różnica
Cytat:
Napisał/a aliex Zobacz post
W umowie masz odesłania do kolejnych umów pod umów, regulaminów itd. i się okazuje po głębszej analizie, której możesz dokonać jedynie w domu,
Cóż, jak masz problem z zapoznaniem się z umową w miejscu, czy też z zasięgiem, możesz zawrzeć umowę na odległość, wtedy będziesz miał aż 14 dni na zapoznanie się z umową, regulaminami itd.
Cytat:
Napisał/a aliex Zobacz post
Teraz udowadniaj, że zostałeś oszukany
Zgodzę się, że konsultanci czasami wprowadzają w błąd świadomie, czy też nie. Jednak w zdecydowanej większości najzwyczajniej "najarany", że tak napiszę, konsument nawet nie słucha połowy tego, co się do niego mówi. Przekręci, źle zrozumie, coś sobie doda, potem żal, że został oszukany.
Kanas jest off-line  
16-11-2018, 20:40  
neolodz
Użytkownik
 
Posty: 94
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Często tak zgadają człowieka że później wychodzą takie szopki.
Ja poszedłem tylko po duplikat karty sim,a konsultant zaproponował że obniży mój abonament jeśli wezmę Orange Love.
Fakt płacę mniej ale nie wiem po co mi do tego Telewizja i internet jak mam to wszystko w domu
neolodz jest off-line  
16-11-2018, 21:23  
aliex
Użytkownik
 
Posty: 280
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
Nie słowo przeciw słowu, tylko słowo przeciw umowie. To baaardzo duża różnica
Ok jesteś w salonie Orange w jakimś większym mieście, gdzie jest te 100 tys. mieszkańców, jesteś odporny na uwagi innych klientów związane z Twoim długim przesiadywaniem i rozczytywaniem się w druczkach, kruczkach umownych itd. (skracam sobie, proszę nie łapać mnie za podanie błędnej terminologii), dochodzisz do wniosku, że na tą chwilę jest wszystko w porządku, jednak przy 1 bądź 2 przypadkach w umowie jest odesłanie do innych punktów w innych regulaminach etc., a gdy o nie prosisz to akurat się okazuje, że 1. "system się zawiesił", "Pani na infolinii nie odbiera telefonu na pewno jest czymś innym zajęta" (Pani z centrali, która miała tę nieścisłość wyjaśnić i ewentualnie przesłać gotowy plik do zapoznania się - często się tłumaczą konsultanci, że oni by chętnie pomogli no ale ta centrala brzydal 1 nie odpowiada, wszyscy z zarządu w Warszawie mają akurat teraz l4 do końca roku lub są w pilnej innej potrzebie i nie mogą na ten moment udzielić Ci wyczerpującej odpowiedzi) - sam doświadczyłem jak chciałem skorzystać z praw rękojmi i jakoś się ociągali z wydaniem nowego sprzętu.

Wierzysz na "słowo" i w dobrej wierze podpisujesz umowę, jako, że wszystko z nią jest zgodne, a tym świadkiem akurat jesteś Ty.

Jakby tak spojrzeć na wszystkich świadków, że słowo przeciwko umowie to każdy byłby na przegranej pozycji.

dlatego też
Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
możesz zawrzeć umowę na odległość, wtedy będziesz miał aż 14 dni na zapoznanie się z umową, regulaminami itd.

z tym się zgadzam w 100%, że przez praktyki jak wyżej sklepy stacjonarne przestają funkcjonować, bo coraz więcej ludzi jest świadomych i chce mieć tą możliwość w domciu na spokojnie w paputkach zapoznać się dokładnie z umową, przemyśleć i ostatecznie zdecydować, czy to jest tak jak powinno być, czy też nie, a kurierzy płaczą, że się nie wyrabiają, ale przy praktykach patrz jak wyżej w salonach będzie jeszcze gorzej

Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
ednak w zdecydowanej większości najzwyczajniej "najarany", że tak napiszę, konsument nawet nie słucha połowy tego, co się do niego mówi. Przekręci, źle zrozumie, coś sobie doda, potem żal, że został oszukany.
Zgoda, jednak jak się trafi klient taki jak Ja lub Ty no to już jest "trudnym klientem" w znaczeniu na rok 2018, bo dzisiaj zapytać o wszystkie szczegóły umowy i po prosić o wyjaśnienie to jest zawracanie komuś gitary, czy wręcz "trucie dupy".

Przenosząc się na grunt pytającego w temacie. Jest już po herbacie lub po fakcie dokonanym przytaczając troszkę zmodyfikowane warunki umowy jakbyś Kanas wybrnął z sytuacji, gdzie masz sytuację gwarantowanego nielimitowanego LTE co dzisiaj jest bardzo popularne i szeroko reklamowane przez większość sieci lub jako duży transfer, że tego nie wykorzystasz, ale nigdzie nie jest napisane co to znaczy nielimitowany internet LTE. Tutaj jest kolejny haczyk, bo każdy normalny człowiek rozumie, że nielimitowany to znaczy, że korzystam ile chce, kiedy chce i nic mu zrobić nie mogą, nawet niektórzy nie wyłączają w ogóle będąc przekonanym o tym, że mogą korzystać do woli.

Jednak przychodzi za chwilę rozczarowanie, bo się okazuje, że jest duży zjazd w prędkości internetu i już nie da się z niego korzystać normalnie, a w umowie tego nie było, dopiero podczas składania reklamacji się dowiadujesz, że internet wobec przekroczenia limitu 10 gb zwolnił Ci to 16 kb/s?

Druga sprawa. Podpisujesz umowę na odległość, wszystko się w umowie zgadza, akceptujesz ją, czyli nie odstępujesz od umowy, 14 dni mija, wchodzi w życie i teraz zaczynają się problemy z rozmowami, zasięgiem, bywa, że przez 2h jesteś niedostępny, a np. mieli do Ciebie z pracy dzwonić, a Ty jak zwykle jako jedyny pracownik nie możesz odebrać telefonu. Zrywa połączenia, smsy dochodzą z opóźnieniem itd.
Reklamacja złożona została skwitowana tak, że masz odczekać pół roku, bo nadajniki w Twojej miejscowości są do wymiany i nic na tą chwilę nie mogą poradzić, musi być tak jak jest - oficjalne stanowisko z infolinii podczas składania reklamacji na zasięg, połączenia itd.

Nawet wymieniono kartę sim na własny koszt i dalej to samo. Czy tutaj widzisz Kanas możliwość zerwania umowy z przyczyn leżących po stronie operatora sieci komórkowej?
aliex jest off-line  
16-11-2018, 21:31  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.416
Domyślnie RE: Odstąpienie od umowy z Orange

Cytat:
Napisał/a aliex Zobacz post
bo każdy normalny człowiek rozumie, że nielimitowany to znaczy, że korzystam ile chce
Czysta logika, skoro bez limitu po co pakiety ?
Cytat:
Napisał/a aliex Zobacz post
Czy tutaj widzisz Kanas możliwość zerwania umowy z przyczyn leżących po stronie operatora sieci komórkowej?
Nie.
Kanas jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ orange - odstąpienie od umowy (odpowiedzi: 0) Witam! Do mojej mamy zadzwonił konsultant z Orange i namówił na tablet z internetem i nowym numerem ( moja mama źle go zrozumiała i nie wiedziała, że...
§ Odstąpienie od umowy - Orange (odpowiedzi: 12) Część. Mam taki problem z Orange. Posiadam internet stacjonarny Neostrada do 10 MB/s. Mam problemy ze słabym transferem (poniżej zapisanego w umowie)...
§ Orange odstąpienie od umowy (odpowiedzi: 1) Witam Odstąpiłem od umowy w terminie do 10dni odesłałem telefon, umowę i oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Czy orange ma prawo obciążyć mnie...
§ odstąpienie od umowy z Orange (odpowiedzi: 6) Witam, potrzebuje pilnie pomocy. Posiadam umowę z Orange na tel, internet oraz tv. W lipcu zadzwoniła do mnie konsultantka z propozycją przejścia na...
§ odstąpienie od umowy z Orange (odpowiedzi: 7) Witam i proszę o pomoc, z związku z nadchodzącymi zmianami VAT, zmienią się także ceny naszych rachunków telefonicznych, słyszałem gdzieś kiedyś że w...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:06.