Uszkodzona przesyłka
Witam.
Dokładnie 13 dni temu dostarczono mi towar. Była to mała przesyłka, kurier bezczelnie trzymał ją tak bym nie zauważył rozdartego opakowania, podał terminal zapłaciłem, otrzymałem przesyłkę do rąk po czym od razu zauważyłem uszkodzenia. Z kurierem kłócić się nie chciałem, tylko powiedziałem że spisujemy protokół szkody, na co nie chętnie przystał, zaznaczyliśmy w nim, że było rozdarte opakowanie i uszkodzona plastikowa obudowa. W dniu dzisiejszym poinformowałem o tym sprzedawcę, zaproponował mi mailowo, że przeleje na moje konto kwotę będąca forma rekompensaty. Mam tutaj do Was kilka pytań.
1. Czy mogę zwrócić towar z tytułu rękojmi obciążając tym samym kosztami przesyłki sprzedającego. Czy mogę wybrać dowolną formę dostawy czy najtańszą oraz czy muszę kwestie wysyłki ustalać ze sprzedającym ?
2. Czy jeśli zdecyduje się na zwrot pieniędzy to mam mu dać termin np. konkretną godzinę dnia jutrzejszego, bo za kilka dni nie będzie podejmować żadnych działań mając świadomość, że prawo do 14 dni na zwrot minęło.
3. W jaki sposób mogę skutecznie zainterweniować u kuriera, by ukrócić takie nie uczciwe praktyki przy dostawie.
Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Wysłane z mojego Redmi 5A przy użyciu Tapatalka
|