Brak poinformowania o abonamencie RTV
Witam,
Nie jestem pewien czy wybrałem na to dobry temat. Bo to temat taki pół na pół z windykacją chyba...
Czy kupując telewizor w sklepie powinienem zostać poinformowany o abonamencie RTV?
Pytam, bo 23 listopada zamówiłem telewizor w RTV EURO AGD. Było to zamówienie online, bo miało być na raty itd. Kupowałem też soundbar, którego niestety nie mieli na stanie przez co zakup na raty przez internet nie był możliwy. Zrobili rezerwację i formalności miałem dopełnić w sklepie. 30 listopada dostałem maila by udać się do sklepu na co mam 3 dni. Udałem się dnia 2 grudnia, rat nie udało się pozyskać przez co musiałem kupić go za gotówkę. Dostawę ustaliliśmy na 7 grudnia.
I teraz kwestia tego abonamentu. Nikt mnie nie poinformował, że będę musiał płacić taki abonament i zarejestrować urządzenie.
Pytanie 1: czy taka informacja powinna zostać mi udzielona?
Co ciekawe, 11 grudnia otrzymałem pismo z Poczty Polskiej o przypomnieniu obowiązku dopełnienia formalności w wyżej opisanej sprawie. Na piśmie widnieje 30 listopada jako data nadania. Co więcej, adresatem jest moja firma, a nie ja sam, gdzie zamówienie było na osobę prywatną. Kolejną sprawą jest to, że pod tym adresem już jest jeden telewizor, a telewizor o którym mowa w temacie znajduje się pod zupełnie innym adresem.
Pytanie 2: skąd poczta miała te informacje i pewność, że telewizor faktycznie zakupię, skoro transakcja została sfinalizowana 2 grudnia, a tak na dobrą sprawę to 7 grudnia, bo przy odbiorze towaru zapłaciłem za niego.
I ostatnia kwestia. Telewizor ma służyć bardziej jako monitor do komputera, nie zamierzam podpinać do niego telewizji kablowej.
Pytanie 3: czy biorąc pod uwagę wszystko o czym tu wspomniałem mogę się jakoś odwołać o niepłacenie tego?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc i przepraszam za ewentualnie zły temat. Jeśli coś jest nie tak to dajcie proszę znać to pozmieniam.
|