Nieodebranie reklamacji przez sprzedawcę - Forum Prawne

 

Nieodebranie reklamacji przez sprzedawcę

Odnośnie przepisów kodeksu cywilnego o rękojmi, art. 561 5 mówi, że jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
05-02-2019, 20:39  
sketel
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Nieodebranie reklamacji przez sprzedawcę

Odnośnie przepisów kodeksu cywilnego o rękojmi, art. 561 5 mówi, że jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

Moje pytanie brzmi: jakie znaczenie przypisać temu, że sprzedawca nie odebrał listu poleconego ode mnie i poczta dokonała zwrotu? Czy najistotniejszy jest fakt, że sprzedawca mógł zapoznac się z treścią oświadczenia woli kupującego, ale tego nie zrobił, bo np był na wakacjach, czy też to, że sprzedawca, jako profesjonalista, bierze na siebie odpowiedzialność za nieodebranie przesyłki reklamacyjnej.

Jeśli istnieje w tym temacie jakieś orzecznictwo, bardzo proszę o sygnaturę.
sketel jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwłoka w odesłaniu reklamacji przez sprzedawcę (odpowiedzi: 0) Skrótowy opis sprawy: -10.08.2015r. otrzymałem buty kupione w sklepie internetowym, -25.07.2016r. zauważyłem wadę, -26.06.2017r. zareklamowałem...
§ Wezwanie przez sprzedawcę do odbioru reklamacji w salonie (odpowiedzi: 5) Reklamowałem z rękojmi łańcuszek w jednym z salonów jubilerskich 26 lutego. Dzisiaj mija zatem 17 dzień od momentu złożenia reklamacji i dostałem oto...
§ wprowadzenie konsumenta w błąd przez sprzedawcę przy reklamacji (odpowiedzi: 1) Witam, niedawno reklamowałem buty (Converse) posiadające dwu-letnią gwarancję po niecałym roku użytkowania. Reklamacji nie uznano pisząc, że zgodnie...
§ Niepodjęcie awizo przez sprzedawcę przy reklamacji (odpowiedzi: 6) Witam, 9 dni po otrzymaniu towaru od sprzedawcy (rzecz kupiona na allegro), odesłałem towar (jako, że był niezgodny z umową) do sprzedawcy na...
§ Zmiana sposobu załatwienia reklamacji przez sprzedawcę. (odpowiedzi: 1) Sprawa dotyczy koszulki polo. Kupiłem ją i następnego dnia reklamowałem ze względu na rozprucie szwów. Żądałem naprawy. Reklamacja została...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:51.