Allegro zwrot paczkomat - uszkodzona zawartosć - kto odpowiada ? - Forum Prawne

 

Allegro zwrot paczkomat - uszkodzona zawartosć - kto odpowiada ?

Witam Spotkałem się pierwszy raz z dość nieprzyjemną sytuacją, mianowicie: Konsument nabył u mnie produkt (szklany), który został do niego wysłany za pomocą "allegro paczkomatu inpost". Towar dotarł do klienta cały. Jednak klient postanowił produkt ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
06-02-2019, 16:15  
muadeep
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie Allegro zwrot paczkomat - uszkodzona zawartosć - kto odpowiada ?

Witam

Spotkałem się pierwszy raz z dość nieprzyjemną sytuacją, mianowicie:
Konsument nabył u mnie produkt (szklany), który został do niego wysłany za pomocą "allegro paczkomatu inpost". Towar dotarł do klienta cały. Jednak klient postanowił produkt oddać bez podania przyczyny - w koncu ma do tego prawo. Skorzystał z darmowego zwrotu paczkomatem (ja jako sprzedający z inpostem umowy podpisanej nie mam, wyłącznie z serwisem allegro) - przesyłka dotarła do nas w nienaruszonym stanie (dosłownie idealna) lecz zawartość jest zbita (100% szkody). Przesyłka została otwarta w momencie odbioru oraz spisany protokół szkody - jak należy. Wszsytko wskazuje na fakt, że została odesłana do nas uszkodzony produkt (ale to już tylko gdybanie).
Klient oczywiście ma pretensje do nas (choć żadnej tutaj Naszej winy).

Skontaktowałem się z obsługa allegro w tej sprawie (niestety allegro z uwagi na monopol ma praktyki całą winą obarczać sprzedającego - bo czemu nie ;/), opisałem problem jak wyżej i otrzymałem wymijającą odpowiedź:

"W naszej opinii za taką przesyłkę odpowiadają Państwo jako sprzedający, gdyż to Państwo umożliwiliście Kupującemu darmowy zwrot. - nie my, tylko allegro paczkomat inpost

Jedyne za co naszym zdaniem odpowiada tutaj kupujący to sam fakt nadania przesyłki i bezpieczne jej opakowanie na czas transportu. W związku z tym powinni się Państwo skontaktować się z firmą inpost i wyjaśnić sprawę. Nie można tego zrzucać na kupującego, który nie zawarł żadnej umowy z przewoźnikiem, a korzysta jedynie z udostępnionej możliwości darmowego zwrotu w ramach przesyłki oferowanej przez sprzedającego (za którą zgodnie z art. 548 p. 3 KC odpowiada przedsiębiorca). - dodam że ja z inpostem też żądnej umowy nie spisywałem. Funkcje allegro paczkomat inpost udostępnia serwis allegro.

Zgodnie z przepisami prawa to sprzedający, a nie operator (np. kurier czy firma przesyłkowa) jest odpowiedzialny za dostarczenie produktu bez wad. Wszelkie zapisy w regulaminie dot. zniesienia takiej odpowiedzialności z e-przedsiębiorcy są uznawane za klauzule niedozwolone. - dodam ze dostarczyłem produkt bez wad, za to wrócił do mnie uszkodzony,"

Na tą złotą odpowiedż odpisałem:
"My spakowaliśmy i dostarczyliśmy produkt w pełni sprawny i nie uszkodzony, klient odebrał go i nie nie miał żadnych uwag co do zawartości (gdyż wszytsko dotarło całe i zdrowe).
To klient odesłał do nas w ramach zwrotu produkt uszkodzony mechanicznie (nie wiem czy taki spakował, czy przewoźnik go uszkodził – opakowanie jest w idealnym stanie).

Nie kojarze również abym podpisywał jakakolwiek umowę z Inpostem – podpisałem ją z z serwisem allegro. Także wychodzi na to że to serwis allegro udostepnia możliwość dostawy „allegro paczkomatem inpost” z której my wyłącznie korzystamy.

W waszym centrum pomocy widnieje również wyraźnie informacja:
Kosz odesłania przedmiotu:
Jeśli odstąpisz od umowy bez podania przyczyny i Sprzedający poinformuje Cię o tym przed zawarciem umowy, koszt odesłania towaru będzie spoczywał na Tobie.
- co wyraźnie wskazuje ze to kupujący jest odpowiedzialny za przesyłke zwrotna."

Na to otrzymałem odpowiedź o treści:

"to, co napisałem wcześniej ma zastosowanie w momencie, gdy towar został uszkodzony z winy przewoźnika, a nie Kupującego.

Jeżeli Kupujący odstąpił w przysługującym mu terminie od zawartej umowy, ma Pan obowiązek przyjęcia zwrotu.

Oczywiście proszę pamiętać, że Kontrahent ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy. W związku z tym, może Pan wówczas obniżyć kwotę zwrotu.
"

Dość długi wątek, ale liczyłem że dostane jakieś szczegóły od allegro, niestety nie do końca czuje się usatysfakcjonowany

Powstają pytania:
A) Kto ma obowiązek w takiej sytuacji złożyć reklamacje w inpost (z doświadczenia wiem ze ciągną się one w nieskończoność, a inpost bardzo lubi odrzucać wszystko gdyż maja w regulaminie zapis: że nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia przesyłek z kruchą zawartością - choć pojecie słowa krucha jest dość leko rozumiane - informujemy o tym w regulaminie na aukcjach)?
B) Czy jako sprzedający ponoszę jakąś odpowiedzialność w tej sprawie ?


Z góry dziękuje za odpowiedź.
muadeep jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uszkodzona lodówka - kto za to odpowiada ? (odpowiedzi: 9) Witam, w kwietniu tego roku kupiłem nową lodówkę w jednym z marketów, lodówka przyszła, wszystko było ok ale parę dni temu zauważyłem że coś się...
§ Uszkodzona przesyłka - paczkomat (odpowiedzi: 18) Znajomy zakupił na allegro towar z opcją wysyłki paczkomatem. Jak to zwykle bywa odebrał szybko przesyłkę i zatwierdził w paczkomacie, że wszystko...
§ Droga uszkodzona przez wykonawcę - kto odpowiada (odpowiedzi: 0) Mam pytanie. W marcu br wynająłem firmę wykonującą u mnie przyłącze kanalizacyjne. Generalnie firma była szemrana. Problem w tym, że wokół studzienki...
§ Zakup sprzetu na Allegro, uszkodzona paczka i musze czekac 14 dni na zwrot pieniedzy! (odpowiedzi: 7) Witam Na allegro zakupilem w Fatalnym sklepie Ole Ole Mikrofalowke, poprosilem w wiadomosci dla sprzedajacego zeby dobrze zapakowac bo to prezent...
§ Własne zdjecia a ich zawartosć (odpowiedzi: 12) Witam bardzo potrzebna mi jest opinia znawcy dlatego pisze tutaj :) I odrazu z góry dziękuje za odpowiedz :) Podam na przykładzie bo tak łatwiej:...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:54.