Reklamacja z tytułu rękojmi po naprawie gwarancyjnej
Witam,
Jako konsument zakupiłem 20.06.2017 klawiaturę w stacjonarnym sklepie EURO, 28.12.2018 zgłosiłem reklamację z tytułu gwarancji w sklepie stacjonarnym, która została rozpatrzona pozytywnie i wg. serwisu sprzęt został naprawiony. 6.02.2019 stwierdziłem niezgodność tj. klawiatura nadal nie działa poprawnie, wyświetla kilkukrotnie dany znak gdy tylko raz krótkotrwale nacisnę klawisz. Pierwsza naprawa gwarancyjna była również z tego samego powodu oraz z powodu blokowania się klawiszy w taki sposób, że nie wyświetlały żadnego znaku.
Podczas oddawania na reklamację z tytułu rękojmi zgodnie z art. 560 § 1 oraz art. 561 § 1 Kodeksu cywilnego ( Dz. U. 2018, poz. 1025 ze zm.) (zażądałem wymiany towaru na nowy oraz nie wyraziłem zgody na naprawę) miły Pan ze sklepu poinformował mnie, że nie powinien w ogóle już przyjąć tego sprzętu na reklamację z tytułu rękojmi gdyż naprawa którą wykonał serwis była "naprawą warunkową z powodu uszkodzeń mechanicznych" wg. serwisu jak się dowiedziałem dwa z klawiszy były rzekomo pęknięte o czym nie wiedziałem. Dodatkowo serwis naprawił całą elektronikę. Oczywiście klawiatura nie działała tak jak ma działać.
Mam pytanie, mianowicie jak to prawnie wygląda pracownicy ze sklepu mogli w ogóle tak powiedzieć/zasugerować, że będzie odmowa reklamacji ?
|