Wysyłanie pisma reklamacyjnego wraz z towarem vs. listem ZPO - Forum Prawne

 

Wysyłanie pisma reklamacyjnego wraz z towarem vs. listem ZPO

Czy w przypadku wysyłania do sklepu towaru do reklamacji z tytułu rękojmi ma jakiekolwiek znaczenie, czy wyślemy towar np. kurierem, a samo pismo reklamacyjne (z adnotacją, że towar został wysłany innym sposobem) przy pomocy listu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
09-02-2019, 19:07  
LambdaLambda
Użytkownik
 
Posty: 145
Domyślnie Wysyłanie pisma reklamacyjnego wraz z towarem vs. listem ZPO

Czy w przypadku wysyłania do sklepu towaru do reklamacji z tytułu rękojmi ma jakiekolwiek znaczenie, czy wyślemy towar np. kurierem, a samo pismo reklamacyjne (z adnotacją, że towar został wysłany innym sposobem) przy pomocy listu ZPO, czy też po prostu obie rzeczy wyślemy w jednej przesyłce? Na moją logikę nie ma to żadnego znaczenia, ale już kilkukrotnie spotkałem się z poradą, że lepiej zrobić to w pierwszy z wymienionych sposobów. Czy są jakieś zalety wyboru którejkolwiek z metod, czy można spokojnie dołączać pismo do produktu i wysyłać razem?
LambdaLambda jest off-line  
09-02-2019, 23:10  
papieju
Użytkownik
 
Posty: 253
Domyślnie RE: Wysyłanie pisma reklamacyjnego wraz z towarem vs. listem ZPO

Wysyłasz w jednej przesyłce, nie musi być zpo bo i tak będą ślady w papierach że dotarła.
papieju jest off-line  
15-02-2019, 20:17  
LambdaLambda
Użytkownik
 
Posty: 145
Domyślnie RE: Wysyłanie pisma reklamacyjnego wraz z towarem vs. listem ZPO

Cytat:
Napisał/a papieju Zobacz post
Wysyłasz w jednej przesyłce
Tak też myślałem, dzięki

Cytat:
Napisał/a papieju Zobacz post
, nie musi być zpo bo i tak będą ślady w papierach że dotarła.
Za to tutaj już mam pewne wątpliwości. W papierach ślady zostaną, z tym że jeśli nie weźmiemy potwierdzenia odbioru to dostęp do tych papierów będziemy mieli (w przypadku poczty) bardzo utrudniony lub niemożliwy. Przy potwierdzeniu odbioru (ponownie - mam na myśli pocztę; w przypadku kurierów problem znika bo znamy numer paczki więc mamy podgląd śledzenia i informację o dacie dostarczenia za darmo) dostajemy jasną zwrotkę z podpisem, którą możemy się w ewentualnych późniejszych dochodzeniach przed sądem polubownym lub cywilnym podpierać, natomiast przy "zwykłej" przesyłce nie mamy zasadniczo nic poza domysłami, kiedy paczka mogła dotrzeć. Chyba, że źle myślę to bardzo proszę o sprostowanie, bo zawsze to parę złotych zaoszczędzone (przynajmniej do czasu aż uda nam się pomyślnie załatwić reklamację i tym samym odzyskać również poniesiony koszt dostarczenia rzeczy)
LambdaLambda jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Ustosunkowanie się do żądań po upływie 29 dni od złożenia pisma reklamacyjnego (odpowiedzi: 1) Witam, Ostatnio, buty zakupione internetowo od pewnej firmy dnia 5 listopada uległy uszkodzeniu, rozkleiły się. W piśmie reklamacyjnym, powołując...
§ Wysyłanie ofert listem (odpowiedzi: 1) Witam, bardzo proszę o poradę, czy jako firma mam prawo wysyłać oferty reklamowe za pomocą tradycyjnej poczty do innych firm, bez wcześniejszego...
§ Proszę o pomoc w napisaniu pisma reklamacyjnego po wadliwej naprawie samochodu w ASO (odpowiedzi: 2) Szanowni Państwo, Potrzebuję pomocy w sprawie reklamacji i w dochodzeniu moich roszczeń dotyczących naprawy samochodu w Autoryzowanym serwisie...
§ Reklamacja allegro - brak pisma reklamacyjnego (odpowiedzi: 6) Witam Zakupiłem na allegro telefon, który okazał się wadliwy. Zadzwoniłem do Sprzedającego i ustaliłem, że odeślę telefon i dołączę kartkę w...
§ Poprawa pisma reklamacyjnego. (odpowiedzi: 3) Witam ;) Zamierzam zareklamować słuchawki kupione w RTV AGD na podstawie Ustawy konsumenckiej. Przeczytałem ustawę i skleiłem pismo, ale proszę o...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:24.