Kurier wstrzymuje rozpatrzenie reklamacji - Forum Prawne

 

Kurier wstrzymuje rozpatrzenie reklamacji

Scenariusz: Nadałem przesyłkę kurierską za pośrednictwem brokera, którego nazwa sugeruje, że od dziś będzie co najwyżej drożej. Firma realizująca odbiór i dostawę przesyłki to Inpost. Przesyłka ubezpieczona była na kwotę 200 zł. Kurier zgubił zawartośc ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
19-02-2019, 14:46  
AniaZdzich
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Kurier wstrzymuje rozpatrzenie reklamacji

Scenariusz:

Nadałem przesyłkę kurierską za pośrednictwem brokera, którego nazwa sugeruje, że od dziś będzie co najwyżej drożej.
Firma realizująca odbiór i dostawę przesyłki to Inpost.
Przesyłka ubezpieczona była na kwotę 200 zł.
Kurier zgubił zawartośc przesyłki w tarkcie transportu, wpadł więc na pomysł aby puste opakowanie (kopertę) z dziurą wielkości pięści, zwrócić nadawcy.
Odmówiłem odbioru, gdyż interesowała mnie głownie zawartość.
Z powyższego wynikły dwa problemy:

Broker zażadał dopłaty w wyskoości oplaty za przeasyłkę z tytułu zwrotu przesyłki do nadawcy, jaką to opłata obciążyła brokera rzekomo firma kurierska.
Nie wnikam, płacić nie zamierzam, gdyż sam broker do odpowiedzialności za niedostarczenie pierwotnej przesyłki i utratę jej zawartości się nie poczuwa.

Ciekawszy jest wątek firmy kurierskiej.
Po złożeniu przeze mnie reklamacji kolejne osoby zajmujące się rozpatrywaniem reklamacji w firmie kurierskiej żądały podania danych obu stron, oświadczenia o byciu lub nie płatnikiem VAT - to rozumiem, dostarczyłem co chcieli.
Ale póżniej żadali też:

kopii zawartej umowy pomiędzy stronami (nadawca / odbiorca)
informacji z banku o wysokosci przelewu
dziś zaś "dokumentu potwierdzającego transakcję między stronami reklamowanej przesyłki, gdyż jest on podstawą do ustalenia wysokości ewentualnego odszkodowania, a tym samym wymaganym przez Sekcję Odszkodowań I ubezpieczyciela".

Na moje pytanie o podstawę prawną żadania kopii umowy, przelewu lub "dokumentu potwierdzjącego…" pracownik firmy kurierskiej nabiera wody w usta.
W stopce swojego pisma stwierdza wprawdzie, iż na uzupełnienie dokumentów mam 7 dni, po tym czasie reklamacja może pozostac nierozpatrzona, ale dialog trwa w najlepsze.

Jakie widzicie sposoby zkończenia tematu?
AniaZdzich jest off-line  
23-02-2019, 13:33  
andy2024
Użytkownik
 
Posty: 67
Domyślnie RE: Kurier wstrzymuje rozpatrzenie reklamacji

Mi kurier (dhl) reklamację odrzucił, że niby to broker ma składać reklamację, bo on jest stroną umowy z kurierem, a ja mam tylko umowę z brokerem...
andy2024 jest off-line  
12-05-2019, 05:19  
AniaZdzich
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Kurier wstrzymuje rozpatrzenie reklamacji

Rozwiazywanie sprawy trochę trwało, ale kurier firma Inpost - zachował sie elegancko i wypłacił odszkodowanie z tytułu utraconej zawartości przesyłki.

Brawo. (Fakt faktem troche musiałem ponapierać, ale koniec końców pieniążki wpłynęły na konto).

Pojawił się w międzyczasie inny wątek:

Po otrzymaniu wypłaty odszkodowania z tytułu utraty zawartości przesyłki z winy leżącej po stronie firmy kurierskiej zwróciełm się do firmy Inpost z prośbą o zwrot opłaty za nadanie przesyłki.

Pierwsza odpowiedź jaką otrzymałem z firmy Inpost wyrażała szczere zdziwienie i stwierdzała mniej więcej, iż przeceż otrzymałem właśnie wypłątę odszkodowania z tytułu utraty zawartości przesyłki.
Oczywiście wyjaśniełem grzecznie, iż odszkodowanie pokryło wartość / koszt utraconej zawartości, należy mi się jednak ponadto zwrot opłaty z tytułu niewykonanej skutecznie usługi dostawy przesyłki.
W kolejnej odpowiedzi firma Inpost poinformaowała mnie, ż zwrot w/w opłaty trafił już na konto płatnika, czyli firmy, za pośrednictwem której zamawiałem usługę dostarczenia przesyłki przez Impost, i na rzecz której wpłaciłem stosowną należność. W interesującym nas tu przypadku jest to firma:

[…]

W kolejnym więc kroku zwróciłęm się z pytaniem do firmy [tej], podając opis sytuacji, numer reklamacji jaką […] otworzyło w Inpost, i na podstawie której inpost zwrócił moją wpłatę firmie […]. Podałem także numer mojego oryginalnego zamówienia […]

Firma […] stwierdziło jakby nigdy nic, że jesli posiadam dowód iż przesyłka ucierpiała na wskutek utraty zawartości, to powinienem uruchomić zgłoszenie reklamacyjne w[…], wnioskując o zwrot pierwotnej wpłaty z tytulu niedoręczenia przesyłki na skutek utraty jej zawartości.

Grzecznie odpowiedziałem, iż wszystkie niezbędne informacje […] posiada już od jakiegoś czasu jako że uzyskało zwrot interesującej mnie wpłaty od firmy kurierskiej Inpost.

Czekam na dalszy ciąg wypadków, o którym poinformuję.
AniaZdzich jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Rozpatrzenie reklamacji (odpowiedzi: 2) Witam. Proszę o pomoc / poradę. Prowadzę jednoosobową DG. Sprzedaż przez internet. Klient (konsument) zakupił u mnie Monitor LCD, monitor przed...
§ 14 dni na rozpatrzenie reklamacji (odpowiedzi: 0) Witam składałem jakiś czas temu reklamację części samochodowej która była wadliwa dosyć droga i koszt robocizny również nie mały we wniosku...
§ 14 dni na rozpatrzenie reklamacji (odpowiedzi: 6) Witm Mam pytanie czy czas 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji biegnie od chwili złożenia reklamacji czy od następnego dnia?
§ 14 dni na rozpatrzenie reklamacji (odpowiedzi: 28) Witam wszystkich ;) Zakupiłem w marcu buty pewnej firmy które reklamowałem po 3 miesiącach oczywiście mi odrzucono reklamację ale pomógł rzecznik...
§ 14 dni na rozpatrzenie reklamacji? (odpowiedzi: 4) Witam, mam następujący problem - w ubiegłym roku kupiłem nowy samochód, auto w ciągu niespełna roku było dwukrotnie w serwisie i ani razu nie zostało...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:30.