Spore wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej - jakie mam prawo? - Forum Prawne

 

Spore wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej - jakie mam prawo?

Dzień dobry. Wysłałem wadliwą wiatrówkę do serwisu gwarancyjnego podanego w karcie gwarancyjnej, jak i wskazanego przez pracownika sklepu, w którym zakupiłem towar. Zapytałem po paru dniach czy jest już znany status (podlega naprawie, czy wymianie). ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
01-03-2019, 07:45  
AdamCzer
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Spore wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej - jakie mam prawo?

Dzień dobry.

Wysłałem wadliwą wiatrówkę do serwisu gwarancyjnego podanego w karcie gwarancyjnej, jak i wskazanego przez pracownika sklepu, w którym zakupiłem towar.

Zapytałem po paru dniach czy jest już znany status (podlega naprawie, czy wymianie). Dostałem odpowiedź, że "Państwa wiatrówka niestety musi wyjechać do serwisu w Niemczech, nie jesteśmy w stanie jej naprawić w naszym serwisie. Czas oczekiwania na jej powrót to około 30-50 dni".


Jakie mam prawo w danej sytuacji? Mogę na podstawie jakiegoś paragrafu zażądać zwrotu gotówki lub możliwości wymiany innego modelu ze sklepu?

Ta rzecz to zwykła zabawka, ale otworzyło mi to oczy na przyszłość, gdybym czekał na coś ważnego, lub zwyczajnie potrzebnego do funkcjonowania (np. istotna część do samochodu).


Miłego dnia,
Adam
AdamCzer jest off-line  
01-03-2019, 13:37  
wittka
Stały bywalec
 
Posty: 2.095
Domyślnie RE: Spore wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej - jakie mam prawo?

Rada na przyszłość - reklamuj z tytułu rękojmi u sprzedawcy.
Sprzedawca nie ma nic wspólnego z roszczeniami gwarancyjnymi, bo nie on jest gwarantem i nie on je formułuje. Póki co od skutecznie niczego nie możesz od niego zażądać.
wittka jest off-line  
01-03-2019, 13:50  
AdamCzer
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Spore wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej - jakie mam prawo?

Sprzęt rozleciał się po mniej więcej roku użytkowania z powodu niskiej trwałości.
Na jakiej podstawie mogłem użyć w tym wypadku rękojmi?

Czyli gwarantem jest serwis, do którego wysłałem sprzęt i jedynie z nimi mogę coś ustalać?
AdamCzer jest off-line  
01-03-2019, 14:04  
wittka
Stały bywalec
 
Posty: 2.095
Domyślnie RE: Spore wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej - jakie mam prawo?

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...acje/rekojmia/

W przypadku korzystania z uprawnień gwarancyjnych roszczenia kierujesz do gwaranta, nie do sprzedawcy.
wittka jest off-line  
01-03-2019, 15:05  
AdamCzer
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Spore wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej - jakie mam prawo?

Dzięki za odpowiedź i radę na przyszłość, mogłem skorzystać z rękojmi.

W obecnej sytuacji - jeśli na karcie gwarancyjnej nie ma zapisu dot maksymalnego terminu realizacji naprawy, albo jest krótszy niż podane przez pracownika 30-50 dni - co wtedy może zadziałać?


Cytat:
Gwarant musi wykonać swoje obowiązki (np. naprawić lub wymienić towar) w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu rzeczy przez konsumenta.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...cje/gwarancja/
AdamCzer jest off-line  
07-03-2019, 08:12  
AdamCzer
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Spore wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej - jakie mam prawo?

Mam jeszcze jedno pytanie.

Wysyłając towar na reklamację na podstawie rękojmi z tego co wyczytałem - koszty transportu pokrywa sprzedawca.

Bezpieczniej jest wysłać towar na koszt sprzedawcy, czy wysłać towar na swój koszt i e-mailowo zażądać zwrotu kwoty za wysyłkę?
AdamCzer jest off-line  
21-03-2019, 17:36  
AdamCzer
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Zignorowane pismo dot. rękojmi

Witam.

Zakupy zrobione przez internet u samego producenta.
Wysłałem sprzęt do naprawy gwarancyjnej dołączając pismo, iż zwrot jest na podstawie rękojmi, a nie gwarancji producenta. W piśmie zaznaczyłem, że 1. sprzęt był już naprawiany i żądam wymiany na nowy, 2. Proszę o zwrot 20zł za przesyłkę.

Sprzęt wrócił ten sam, naprawiony, bez zwrotu za przesyłkę ani żadnej innej informacji czy powiedzenia przeprowadzenia naprawy. Moje pismo w środku, nie tknięte.

Jak traktować takie "olanie sprawy"?
AdamCzer jest off-line  
21-03-2019, 19:01  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 13.627
Domyślnie RE: Zignorowane pismo dot. rękojmi

Cytat:
Napisał/a AdamCzer Zobacz post
Zakupy zrobione przez internet u samego producenta.
Wysłałem sprzęt do naprawy gwarancyjnej dołączając pismo, iż zwrot jest na podstawie rękojmi, a nie gwarancji producenta. W piśmie zaznaczyłem, że 1. sprzęt był już naprawiany i żądam wymiany na nowy, 2. Proszę o zwrot 20zł za przesyłkę.
Odesłałeś do sprzedawcy na podany na stronie lub uzgodniony z nim adres czy do gwaranta? Sprzedawca niekoniecznie jest gwarantem.
Shocked jest off-line  
21-03-2019, 19:24  
ktaczal
Użytkownik
 
Posty: 338
Domyślnie RE: Zignorowane pismo dot. rękojmi

masz jakiś dowód ze wysłałeś do nich pisemną reklamacje.
zazwyczaj wysyła się osobnym listem poleconym.
ktaczal jest off-line  
22-03-2019, 18:25  
AdamCzer
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Zignorowane pismo dot. rękojmi

Cytat:
Napisał/a ktaczal Zobacz post
masz jakiś dowód ze wysłałeś do nich pisemną reklamacje.
zazwyczaj wysyła się osobnym listem poleconym.

Wysłałem do serwisu wskazanego przez producenta, ale jest to serwis producenta.

Pismo było w paczce, nie mam żadnego potwierdzenia.


Chciałbym wysłać sprzęt znów, i dostać zwrot za dwie przesyłki. Jakie kroki podjąć i jakie są szanse?
AdamCzer jest off-line  
22-03-2019, 19:30  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 13.627
Domyślnie RE: Zignorowane pismo dot. rękojmi

Do serwisu gwaranta skierowałeś roszczenie z rękojmi?
Nie dziwię się reakcji. Zwyczajnie serwis odebrał to jako reklamację z gwarancji i naprawił.
Serwisant nie musi czytać listów nie skierowanych do niego (wręcz nie może).
Shocked jest off-line  
22-03-2019, 20:53  
AdamCzer
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Zignorowane pismo dot. rękojmi

Czyli, podejrzewam, że już następnym razem - zamiast na adres serwisu podany przez sklep/producenta - słać paczkę pod adres pierwotnego zakupu?
AdamCzer jest off-line  
23-03-2019, 04:28  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 13.627
Domyślnie RE: Spore wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej - jakie mam prawo?

Tak. Bezpiecznie jest uzgodnić ze sprzedającym na jaki adres odsyłać rzecz.
Shocked jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Znaczne przedłużenie czasu naprawy gwarancyjnej (odpowiedzi: 10) Witam, Około 2 tyg. temu wysłałem tablet do naprawy gwarancyjnej. Dzisiaj dostałem informację od serwisu: "Zgodnie z informacjami przekazanymi przez...
§ wydłużenie czasu spłaty zadośćuczynienia (odpowiedzi: 1) Witam Mam pytanie czy istnieje możliwość wydłuzenia czasu spłaty zadośćuczynienia ? jesli tak to z jakim wnioskiem i do kogo sie kierować ? ...
§ Wydłużający się czas naprawy gwarancyjnej SAMSUNG (odpowiedzi: 1) Witam. Od lipca jestem(byłem)posiadaczem nowego telefonu komórkowego model Samsung Galaxy. Telefon kupiłem na allegro od super sprzedawcy Na telefon...
§ wydłużenie czasu pracy (odpowiedzi: 2) Witam, bardzo proszę o poradę w następującej sprawie: instytucja w której pracuję - biblioteka, jest "pod ochroną" tzn. ma zainstalowany system...
§ wydłużenie czasu pracy (odpowiedzi: 1) Witam Mam takie pytanko dotyczące czasu pracy i jego wydłużania. Czy np: pracując w trybie 12 godzinnym na 2 zmiany w służbie zdrowia dokładniej...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:02.