Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji - Forum Prawne

 

Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Witam. Mam pewien problem... popsul mi sie jeden z komponentow komputerowych. Postanowilem oddac zakupiony towar na podstawie niezgodnosci towaru z umowa(wymiana na nowy, a jesli nie bedzie to mozliwe, to odstapienie od umowy), ale niestety ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
19-10-2009, 02:36  
bels12
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Witam. Mam pewien problem... popsul mi sie jeden z komponentow komputerowych. Postanowilem oddac zakupiony towar na podstawie niezgodnosci towaru z umowa(wymiana na nowy, a jesli nie bedzie to mozliwe, to odstapienie od umowy), ale niestety sprzedawca stwierdzil, ze nie ma podstaw do reklamacji, dlatego ze nie ma czesci numeru seryjnego(zdarta nalepka). Jak to wyglada prawnie? Czy w ustawie jest o czyms takim mowa? Chcialbym wiedziec na jakiej podstawie odmawia mi sie reklamacji. Skontaktuje sie oczywiscie z rzecznikiem praw konsumenta, ale moze ktos tutaj moglby mi pomoc. Na innych forach, ale takze i tutaj, twierdzono ze jesli na dowodzie zakupu(fakturze czy paragonie) nie ma tych numerowy seryjnych, to sprzedawca nie ma prawa do takich dzialan. Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
bels12 jest off-line  
19-10-2009, 21:08  
dominus31
Przyjaciel forum
 
Posty: 825
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

W jaki sposób możesz udowodnić ze dokładnie tak karta została zakupiona u tego sprzedawcy ?
dominus31 jest off-line  
09-12-2009, 16:27  
Samael6
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Podepnę się pod pytanie.
U mnie to wygląda troszeczkę inaczej:
Sklep przyjął mi część komputerową (dostałem potwierdzenie przyjęcia do serwisu (sklepu)), ale po tygodniu zadzwonił pan z tego sklepu i powiedział że "Im" tej karty producent nie przyjął z powodu braku numeru seryjnego. I nie mogą mi przyjąć reklamacji. Co zrobić jak sklep odmówi naprawy (wymiany). Z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
Samael6 jest off-line  
09-12-2009, 17:29  
Baseciq
Stały bywalec
 
Posty: 374
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

dominus31, a jak w przypadku innych towarów? Np. butów, odzieży jako takiej, itp? Nie wszystko ma numer seryjny.

Samael6, przeczytaj przyklejony w tej części forum poradnik konsumenta i skorzystaj z prawa do rękojmi. Przeszukanie archiwum powinno również przynieść Ci parę ciekawych wątków z praktycznymi uwagami innych forumowiczów.
Baseciq jest off-line  
09-12-2009, 19:09  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Cytat:
Napisał/a Samael6 Zobacz post
Podepnę się pod pytanie.
U mnie to wygląda troszeczkę inaczej:
Sklep przyjął mi część komputerową (dostałem potwierdzenie przyjęcia do serwisu (sklepu)), ale po tygodniu zadzwonił pan z tego sklepu i powiedział że "Im" tej karty producent nie przyjął z powodu braku numeru seryjnego. I nie mogą mi przyjąć reklamacji. Co zrobić jak sklep odmówi naprawy (wymiany). Z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
Skoro sklep przyjął reklamację,to znaczy że numer seryjny był i dał się odczytać.
Może kupiłeś leżaka magazynowego i nie ma już gwarancji??
jaka to grafika (producent/model/serial) ??
greg1003 jest off-line  
09-12-2009, 20:50  
Samael6
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

jest to Palit supersonic/8800GT a co do gwarancji to wyraźnie było napisane 24 miesiące, wystawione oczywiście przez sklep. A chodzi dokładniej o brak naklejki z numerem.
Samael6 jest off-line  
09-12-2009, 20:55  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Cytat:
Napisał/a Samael6 Zobacz post
jest to Palit supersonic/8800GT a co do gwarancji to wyraźnie było napisane 24 miesiące, wystawione oczywiście przez sklep.
Znam te modele
Mają gwarancję w postaci :
XNE/960SO+T379V608001859
lub obecnie skruconej np. T379V608001859
Musi być sticker z tym numerem na karcie.
Może źle zgłoszenie zrobili.
Dasz radę odebrać tą kartę i zrobić jej fotki z 2 stron ?
tak by widać było wszystkie nalepki.
greg1003 jest off-line  
09-12-2009, 21:01  
Samael6
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Byłem już raz w sklepie po telefonie o nie przyjęciu przez producenta karty i pokazywali mi kartę (rzeczywiście nie było numeru seryjnego, po prostu nie było tej naklejki). Ale czy jej nie było, czy ktoś ją zerwał, nie mam zielonego pojęcia
Samael6 jest off-line  
09-12-2009, 21:05  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Cytat:
Napisał/a Samael6 Zobacz post
Byłem już raz w sklepie po telefonie o nie przyjęciu przez producenta karty i pokazywali mi kartę (rzeczywiście nie było numeru seryjnego, po prostu nie był tej naklejki).
Może być problem.
Mogła się odlepić,ale może gdzie indziej została umieszczona?
Jeśli jeszcze jest działająca i widoczna przez kompa, można spróbować odczytać sn z karty programem.
Ale w każdej gwarancji masz zapisek, że usunięcie /brak możliwości odczytania numeru z nalepki powoduje odrzucenie gwarancji,bo nie można zidentyfikować sprzętu.
Jak oni przyjeli ten sprzęt?
nie sprawdzali numerów? Jeśli sprawdzili,to sticker mógł odpaść po drodze gdzieś.
Na rewersie/pokwitowaniu widnieje numer sprzętu?
odczytam odpowiedź rano pewnie dopiero
greg1003 jest off-line  
09-12-2009, 21:26  
Samael6
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Karta nie działała. Wiem że usunięcie /brak możliwości odczytania numeru z nalepki powoduje odrzucenie gwarancji, ale oddając kartę do sklepu Pan ją obejrzał wydał pokwitowanie przyjęcia do serwisu (w przyjęciu jako numer seryjny widnieje jako 8800GT), a po tygodniu dzwoni że nie ma naklejki. Ale tak jak pisałem nie wiem czy jej nie było, czy ktoś ją zerwał .Gdyby jej nie było to powinien mi powiedzieć przy przyjęciu, ja przecież nie muszę się na tym chyba znać.
Samael6 jest off-line  
10-12-2009, 06:58  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Cytat:
Napisał/a Samael6 Zobacz post
Karta nie działała. Wiem że usunięcie /brak możliwości odczytania numeru z nalepki powoduje odrzucenie gwarancji, ale oddając kartę do sklepu Pan ją obejrzał wydał pokwitowanie przyjęcia do serwisu (w przyjęciu jako numer seryjny widnieje jako 8800GT), a po tygodniu dzwoni że nie ma naklejki. Ale tak jak pisałem nie wiem czy jej nie było, czy ktoś ją zerwał .Gdyby jej nie było to powinien mi powiedzieć przy przyjęciu, ja przecież nie muszę się na tym chyba znać.
Powinni to zauważyć na miejscu i nie przyjąć reklamacji.
Teraz można się upierać, że u nich gdzieś to odpadło.
trzeba by prawnika zapytać jak to od przepisów wygląda.
Palit nie ma serwisu w polsce, dystrybutorzy je po prostu wymieniają/naprawiają w swoich serwisach
greg1003 jest off-line  
10-12-2009, 07:11  
Samael6
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

Czyli znaczy że jak przyjęli to była, i nie powinno mnie interesować że im to zginęło ?. I tu jest moje pytanie jeżeli odmówią naprawy , wymiany to co robić, a czego nie.
Samael6 jest off-line  
10-12-2009, 09:16  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

To powinni na samym początku sprawdzić.
Teraz raczej nie ma jak udowodnić czy była lub nie.
Ale dystrybutor od razu sprawdza czy ma numer,bo oni muszą wprowadzać nr. seryjny do baz serwisowych.
Trzeba poczekać aż się któryś z prawników wypowie
greg1003 jest off-line  
10-12-2009, 12:54  
Samael6
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

No nic jeżeli nie będą chcieli naprawić-wymienić będzie trzeba się udać do Rzecznika Praw Konsumenta
Samael6 jest off-line  
11-12-2009, 10:40  
OmniModo
Stały bywalec
 
OmniModo na Forum Prawnym
 
Posty: 739
Domyślnie RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji

... albo dzwnonić :
Infolinia konsumencka Pon-Piątek 9-17 0 800 800 008


Nalepki i te sprawy są chyba ważne tylko w przypadku korzystania z gwarancji , bo w umowie gwarancji są wskazane bzdurne ograniczenia typu "uszkodzenie powoduje utratę praw do bezpłatnej naprawy"

Natomiast ustawa o sprzedaży z udziałem konsumentów nie mówi nic o nalepkach i innych wymyślnych warunkach. Towar przy zakupie miał być sprawny i koniec, skoro się zepsuł to znaczy że któryś z elementów nie był sprawny, nie spełnił norm technicznych.
Zakup był nie zgodny z umową a to oznacza, że sprzedawca ma się teraz martwić, a uszkodzenie lub brak nalepki nie będzie żadnym usprawiedliwieniem ...
OmniModo jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak podstaw do reklamacji? Usługi GSM. (odpowiedzi: 10) Witam, moja znajoma, która prowadzi DG postanowiła ok 2 lat temu przedłużyć umowę przez internet. Rozmowa była prowadzona na chacie i przesłana...
§ Brak nalepki kontrolnej na przedniej szybie (odpowiedzi: 4) Witam mam takie pytanko nie dawno zostałem zatrzymany do kontroli policyjnej,i niestety policjant zauważył że nie mam nalepki kontrolnej (nalepka...
§ ztm wezwanie do zapłaty ważne bez numeru seryjnego dowodu?? (odpowiedzi: 5) Witam serdecznie, Ponownie goszczę na forum z zapytaniem:) Tym razem zdarzyła się szybka, niesympatyczna sytuacja. Rzadko korzystam z komunikacji...
§ Czy można skorzystać z gwarancji TYLKO na podstawie numeru seryjnego produktu? (odpowiedzi: 3) Witam Państwa! Moja sprawa jest dość delikatna. Jakiś czas temu dokonałem zakupu telewizora w pewnym sklepie.Towar wykazuje wadę i mieści się w...
§ Czy ważna jest gwarancja bez numeru seryjnego? (odpowiedzi: 3) Witam wszystkich. Mam taki problem. Zakupiłem wykaszarkę Partner jakiś rok temu. Gwarancja jest na 2 lata. Wykaszarka posiada wadę fabryczną która...
§ Brak nalepki na szybie samochodu zaparkowanym na parkingu i odmowa mandatu. (odpowiedzi: 12) Witam. Najpierw chcę się przywitać a Wami. :) Ale też mam i pytanie co dalej. tzn wygląda sprawa tak: Od wymiany szyby (kilka dni) jeździłem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:22.