19-10-2009, 02:36
|
| Początkujący | Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
Witam. Mam pewien problem... popsul mi sie jeden z komponentow komputerowych. Postanowilem oddac zakupiony towar na podstawie niezgodnosci towaru z umowa(wymiana na nowy, a jesli nie bedzie to mozliwe, to odstapienie od umowy), ale niestety sprzedawca stwierdzil, ze nie ma podstaw do reklamacji, dlatego ze nie ma czesci numeru seryjnego(zdarta nalepka). Jak to wyglada prawnie? Czy w ustawie jest o czyms takim mowa? Chcialbym wiedziec na jakiej podstawie odmawia mi sie reklamacji. Skontaktuje sie oczywiscie z rzecznikiem praw konsumenta, ale moze ktos tutaj moglby mi pomoc. Na innych forach, ale takze i tutaj, twierdzono ze jesli na dowodzie zakupu(fakturze czy paragonie) nie ma tych numerowy seryjnych, to sprzedawca nie ma prawa do takich dzialan. Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
|
| |
19-10-2009, 21:08
|
| Przyjaciel forum | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
W jaki sposób możesz udowodnić ze dokładnie tak karta została zakupiona u tego sprzedawcy ?
|
| |
09-12-2009, 16:27
|
| Początkujący | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
Podepnę się pod pytanie.
U mnie to wygląda troszeczkę inaczej:
Sklep przyjął mi część komputerową (dostałem potwierdzenie przyjęcia do serwisu (sklepu)), ale po tygodniu zadzwonił pan z tego sklepu i powiedział że "Im" tej karty producent nie przyjął z powodu braku numeru seryjnego. I nie mogą mi przyjąć reklamacji. Co zrobić jak sklep odmówi naprawy (wymiany). Z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
|
| |
09-12-2009, 17:29
|
| Stały bywalec | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
dominus31, a jak w przypadku innych towarów? Np. butów, odzieży jako takiej, itp? Nie wszystko ma numer seryjny.
Samael6, przeczytaj przyklejony w tej części forum poradnik konsumenta i skorzystaj z prawa do rękojmi. Przeszukanie archiwum powinno również przynieść Ci parę ciekawych wątków z praktycznymi uwagami innych forumowiczów.
|
| |
09-12-2009, 19:09
|
| Stały bywalec | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji Cytat:
Napisał/a Samael6 Podepnę się pod pytanie.
U mnie to wygląda troszeczkę inaczej:
Sklep przyjął mi część komputerową (dostałem potwierdzenie przyjęcia do serwisu (sklepu)), ale po tygodniu zadzwonił pan z tego sklepu i powiedział że "Im" tej karty producent nie przyjął z powodu braku numeru seryjnego. I nie mogą mi przyjąć reklamacji. Co zrobić jak sklep odmówi naprawy (wymiany). Z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam. |
Skoro sklep przyjął reklamację,to znaczy że numer seryjny był i dał się odczytać.
Może kupiłeś leżaka magazynowego i nie ma już gwarancji??
jaka to grafika (producent/model/serial) ??
|
| |
09-12-2009, 20:50
|
| Początkujący | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
jest to Palit supersonic/8800GT a co do gwarancji to wyraźnie było napisane 24 miesiące, wystawione oczywiście przez sklep. A chodzi dokładniej o brak naklejki z numerem.
|
| |
09-12-2009, 20:55
|
| Stały bywalec | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji Cytat:
Napisał/a Samael6 jest to Palit supersonic/8800GT a co do gwarancji to wyraźnie było napisane 24 miesiące, wystawione oczywiście przez sklep. |
Znam te modele 
Mają gwarancję w postaci :
XNE/960SO+T379V608001859
lub obecnie skruconej np. T379V608001859
Musi być sticker z tym numerem na karcie.
Może źle zgłoszenie zrobili.
Dasz radę odebrać tą kartę i zrobić jej fotki z 2 stron ?
tak by widać było wszystkie nalepki.
|
| |
09-12-2009, 21:01
|
| Początkujący | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
Byłem już raz w sklepie po telefonie o nie przyjęciu przez producenta karty i pokazywali mi kartę (rzeczywiście nie było numeru seryjnego, po prostu nie było tej naklejki). Ale czy jej nie było, czy ktoś ją zerwał, nie mam zielonego pojęcia |
| |
09-12-2009, 21:05
|
| Stały bywalec | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji Cytat:
Napisał/a Samael6 Byłem już raz w sklepie po telefonie o nie przyjęciu przez producenta karty i pokazywali mi kartę (rzeczywiście nie było numeru seryjnego, po prostu nie był tej naklejki). |
Może być problem.
Mogła się odlepić,ale może gdzie indziej została umieszczona?
Jeśli jeszcze jest działająca i widoczna przez kompa, można spróbować odczytać sn z karty programem.
Ale w każdej gwarancji masz zapisek, że usunięcie /brak możliwości odczytania numeru z nalepki powoduje odrzucenie gwarancji,bo nie można zidentyfikować sprzętu.
Jak oni przyjeli ten sprzęt?
nie sprawdzali numerów? Jeśli sprawdzili,to sticker mógł odpaść po drodze gdzieś.
Na rewersie/pokwitowaniu widnieje numer sprzętu?
odczytam odpowiedź rano pewnie dopiero |
| |
09-12-2009, 21:26
|
| Początkujący | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
Karta nie działała. Wiem że usunięcie /brak możliwości odczytania numeru z nalepki powoduje odrzucenie gwarancji, ale oddając kartę do sklepu Pan ją obejrzał wydał pokwitowanie przyjęcia do serwisu (w przyjęciu jako numer seryjny widnieje jako 8800GT), a po tygodniu dzwoni że nie ma naklejki. Ale tak jak pisałem nie wiem czy jej nie było, czy ktoś ją zerwał  .Gdyby jej nie było to powinien mi powiedzieć przy przyjęciu, ja przecież nie muszę się na tym chyba znać.
|
| |
10-12-2009, 06:58
|
| Stały bywalec | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji Cytat:
Napisał/a Samael6 Karta nie działała. Wiem że usunięcie /brak możliwości odczytania numeru z nalepki powoduje odrzucenie gwarancji, ale oddając kartę do sklepu Pan ją obejrzał wydał pokwitowanie przyjęcia do serwisu (w przyjęciu jako numer seryjny widnieje jako 8800GT), a po tygodniu dzwoni że nie ma naklejki. Ale tak jak pisałem nie wiem czy jej nie było, czy ktoś ją zerwał  .Gdyby jej nie było to powinien mi powiedzieć przy przyjęciu, ja przecież nie muszę się na tym chyba znać. |
Powinni to zauważyć na miejscu i nie przyjąć reklamacji.
Teraz można się upierać, że u nich gdzieś to odpadło.
trzeba by prawnika zapytać jak to od przepisów wygląda.
Palit nie ma serwisu w polsce, dystrybutorzy je po prostu wymieniają/naprawiają w swoich serwisach
|
| |
10-12-2009, 07:11
|
| Początkujący | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
Czyli znaczy że jak przyjęli to była, i nie powinno mnie interesować że im to zginęło ?. I tu jest moje pytanie jeżeli odmówią naprawy , wymiany to co robić, a czego nie.
|
| |
10-12-2009, 09:16
|
| Stały bywalec | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
To powinni na samym początku sprawdzić.
Teraz raczej nie ma jak udowodnić czy była lub nie.
Ale dystrybutor od razu sprawdza czy ma numer,bo oni muszą wprowadzać nr. seryjny do baz serwisowych.
Trzeba poczekać aż się któryś z prawników wypowie |
| |
10-12-2009, 12:54
|
| Początkujący | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
No nic jeżeli nie będą chcieli naprawić-wymienić będzie trzeba się udać do Rzecznika Praw Konsumenta |
| |
11-12-2009, 10:40
|
| Stały bywalec | RE: Brak numeru seryjnego(nalepki) i brak podstaw do reklamacji
... albo dzwnonić :
Infolinia konsumencka Pon-Piątek 9-17 0 800 800 008
Nalepki i te sprawy są chyba ważne tylko w przypadku korzystania z gwarancji , bo w umowie gwarancji są wskazane bzdurne ograniczenia typu "uszkodzenie powoduje utratę praw do bezpłatnej naprawy"
Natomiast ustawa o sprzedaży z udziałem konsumentów nie mówi nic o nalepkach i innych wymyślnych warunkach. Towar przy zakupie miał być sprawny i koniec, skoro się zepsuł to znaczy że któryś z elementów nie był sprawny, nie spełnił norm technicznych.
Zakup był nie zgodny z umową a to oznacza, że sprzedawca ma się teraz martwić, a uszkodzenie lub brak nalepki nie będzie żadnym usprawiedliwieniem ...
|
| | | |