Odstąpienie od umowy zawartej na odległość - Forum Prawne

 

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Dzień dobry, Kupiłem w sklepie internetowym ***.pl ekspres do kawy. Odpakowałem, zrobiłem kilka testowych kaw i stwierdziłem, że jednak nie. Odesłałem ekspres w ustawowym terminie. Sklep przyjął zwrot i odpisał w mailu: "Zwrócony towar nosi ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
08-03-2019, 15:00  
jarwarko
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Dzień dobry,
Kupiłem w sklepie internetowym ***.pl ekspres do kawy. Odpakowałem, zrobiłem kilka testowych kaw i stwierdziłem, że jednak nie.
Odesłałem ekspres w ustawowym terminie.
Sklep przyjął zwrot i odpisał w mailu:
"Zwrócony towar nosi ślady używania. W załączeniu zdjęcia dokumentujące stan otrzymanego towaru oraz Protokół sporządzony przy przyjęciu przesyłki. Oszacowany koszt utraty wartości zwracanego towaru to 20% wartości, co stanowi pomniejszenie jego ceny o kwotę xxx.
Zgodnie z art. 34 ust. 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta, w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy."
W protokole odbioru przez sklep jako usterka jest napisane: Ślady użytkowania przez Klienta, kawa na obudowie i w maszynie".
Moje pytanie - czy muszę się zgodzić z ich opinią czy też mogę żądać całości zapłaconej kwoty?
pozdrawiam,


moderacja
jarwarko jest off-line  
08-03-2019, 15:30  
ejtykoles
Stały bywalec
 
Posty: 1.121
Domyślnie re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Żądać możesz. Ale to nie zmienia faktu że prawo stoi po ich stronie. Artykuł który ci podali idealnie to opisuje.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.
ejtykoles jest off-line  
08-03-2019, 15:51  
jacek812
Użytkownik
 
Posty: 38
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a jarwarko Zobacz post
Dzień dobry,
Kupiłem w sklepie internetowym ***.pl ekspres do kawy. Odpakowałem, zrobiłem kilka testowych kaw i stwierdziłem, że jednak nie.
Odesłałem ekspres w ustawowym terminie.
Sklep przyjął zwrot i odpisał w mailu:
"Zwrócony towar nosi ślady używania. W załączeniu zdjęcia dokumentujące stan otrzymanego towaru oraz Protokół sporządzony przy przyjęciu przesyłki. Oszacowany koszt utraty wartości zwracanego towaru to 20% wartości, co stanowi pomniejszenie jego ceny o kwotę xxx.
Zgodnie z art. 34 ust. 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta, w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy."
W protokole odbioru przez sklep jako usterka jest napisane: Ślady użytkowania przez Klienta, kawa na obudowie i w maszynie".
Moje pytanie - czy muszę się zgodzić z ich opinią czy też mogę żądać całości zapłaconej kwoty?
pozdrawiam,
generalnie z produktem możesz zapoznać się w taki sposób, w jaki mógłbyś w sklepie stacjonarnym. czy w sklepie stacjonarnym mógłbyś zrobić sobie kawę w ekspresie a potem go spakować i odłożyć na półkę? (nie mówię tu o towarze ekspozycyjnym). Ich stanowisko jest jak najbardziej słuszne.
jacek812 jest off-line  
08-03-2019, 16:15  
jarwarko
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Dzięki za odpowiedzi. Rozumiem sytuację.
20% o które chcą zmniejszyć wartość rzeczy to wartość uznaniowa.
Czy z doświadczenia - warto coś negocjować?
jarwarko jest off-line  
13-03-2019, 11:51  
marta2
Użytkownik
 
Posty: 119
Domyślnie re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Tak, jest uznaniowa, choć mogli ją na czymś oprzeć. To zależy - ekspres jest jednak takim urządzeniem, które nie za dobrze znosi normalne użytkowanie (tj. powstaje wyraźne zużycie nawet po jednym zaparzeniu).

Ja miałam podobną sytuację z płytą główną do komputera - sprzedawca nakazał odesłać towar do hurtowni (zamiast do swojej siedziby).
Odesłałam kompletny, wraz ze wszystkim akcesoriami i oryginalnym pudełkiem.
Później okazało się, że hurtownia potwierdziła, że towar jest sprawny, ale odesłała do sprzedawcy już tylko samą płytę (bez akcesoriów i pudełka), a sam sprzedawca potrącił mi też jakieś 20% wartości za brak akcesoriów i oryginalnego pudełka.

Myślałam o podaniu go do sądu (to chyba jedyna ścieżka przy braku chęci polubownego rozwiązania), ale chyba nie mam wystarczającej ilości dowodów (zdjęcia). Zresztą nie jest to jakaś duża kwota.
marta2 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odstąpienie od części umowy zawartej na odległość (odpowiedzi: 5) Witam. W pewnym sklepie internetowym zamówiłem w łącznym zakupie (jedno zamówienie) słuchawki, pendrive i myszkę komputerową. Słuchawki nie...
§ Odstąpienie od części umowy zawartej na odległość (odpowiedzi: 3) Witam, Znowu jestem "zmuszony" skorzystać z Waszej pomocy. Wiadomo Polska :( Kupiłem 2 laptopy w sklepie internetowym. Okazało się że jeden jest...
§ Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (odpowiedzi: 10) Witam, 11 stycznia 2015 roku kupiłem na aukcji allegro komputer stacjonarny, który kosztował 1519 złotych + 20 złotych przesyłka kurierska....
§ Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (odpowiedzi: 93) Witam, sprawa wygląda następująco. Kupiłam bluzę w sklepie internetowym, jednak bluza "źle na mnie leży" i w związku z tym chciałabym odstąpić od...
§ Odstąpienie od umowy zawartej na odległość w ciągu 10 dni (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie! 08.08.2012 roku zawarłam umowę na odległość z przedstawicielem firmy X aby firma X starała się o odzyskanie dla mnie pięniędzy z...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:43.