Wymiana biletu z dopłatą - Forum Prawne

 

Wymiana biletu z dopłatą

Cześć, Niedawno zakupiłem kilka biletów na koncert za pośrednictwem serwisu ***. Opłatę dokonałem w części przelewem internetowym, a w części voucher'em, który posiadałem. W momencie zakupu, udostępnione były bilety tylko na dość odległe miejsca na ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
09-03-2019, 11:50  
JKamil
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Wymiana biletu z dopłatą

Cześć,

Niedawno zakupiłem kilka biletów na koncert za pośrednictwem serwisu ***. Opłatę dokonałem w części przelewem internetowym, a w części voucher'em, który posiadałem. W momencie zakupu, udostępnione były bilety tylko na dość odległe miejsca na stadionie. Około tygodnia później okazało się, że udostępnione zostały bilety na miejsca pod sceną (za wyższą kwotę). Postanowiłem więc napisać do ***, czy jest możliwość wymiany biletów na te pod sceną za dodatkową dopłatą (dołączam wiadomości, ponieważ ich dokładna treść może być kluczowa):

Cytat:
Na wydarzenie z zamówienia pojawiły się bilety z kategorii 4 - Golden Circle - miejsce stojące (cena 299zł). Czy była by możliwość wymiany aktualnie zarezerwowanych miejsc (miejsca siedzące kategorii 3 - 189zł) na te z kategorii 4 za dopłatą różnicy w cenie (110zł/os)?
Otrzymałem odpowiedź:

Cytat:
Oczywiście możemy dokonać wymiany biletów z tańszej kategorii na droższą, lub w tej samej kategorii cenowej. W tym celu należy zakupić nowe bilety za pośrednictwem ***. Po złożonym zamówieniu proszę o przesłanienie starego i nowego numeru zamówienia na ***.
W kolejnym kroku, proszę o wypełnienie formularza zwrotu:[Tu link]
I przesłanie na adres: ***.

Na podstawie e-maila z formularzem, stare zamówienie zostanie anulowane.
Zwrot kwoty za bilety dokonany zostanie do 14 dni od daty odebrania przez nas e-maila.
Po pozytywnej odpowiedzi zakupiłem nowe, droższe bilety i dopełniłem wszystkich formalności. Niedługo później otrzymałem informację, że zwrot różnicy w całości zostanie przelany na moje konto:

Cytat:
Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym przekazaliśmy polecenie zwrotu kwoty 585,91 zł. Na Twoje konto lub kartę kredytową.
Wszystko więc wskazywało na satysfakcjonujące załatwienie sprawy. Niestety tak jednak nie było Przelano mi jedynie część tej sumy, a resztę oddano w postaci voucher'a do wykorzystania w ***. Postanowiłem więc zapytać dlaczego nie otrzymałem pozostałych pieniędzy i otrzymałem następującą odpowiedź:

Cytat:
uprzejmie informuję iż zgodnie z metodą płatności wybraną przy zamówieniu przywrócono 200,00 PLN na voucher, którym opłacano zamówienie.
Voucher jest ważdny do dnia 21/12/2019.
Naturalnie więc zapytałem, nieco podirytowany:

Cytat:
W takim razie w jaki sposób mam wykorzystać ten zwrócony voucher na już opłacone bilety?

Całym sensem tego zwrotu zamówienia była wymiana biletów na droższe z dopłatą jedynie różnicy w ich cenie. Zostałem poinformowany, że nie ma z tym problemu jednakże ze względu na procedury najpierw muszę zakupić bilet od nowa za pełną cenę (nie mając jeszcze zwroconego vouchera), a następnie zostanie zwrócona na konto kwota, którą już wcześniej opłaciłem. Zwracanie vouchera nie ma dla mnie w tym momencie żadnej wartości ponieważ chciałem wykorzystać go na zakup właśnie tych biletów.
Odpowiedź otrzymałem dopiero po ponownej próbie kontaktu:

Cytat:
Nie ma możliwości zwrotu vouchera oraz naliczenia jego wartości na zamówieniu już złożonym.
Voucher, może Pan wykorzystać na dowolne wydarzenie, dostępne na naszej stronie.
Próbowałem wyjaśnić sprawę kontaktując się jeszcze z *** i zaznaczając, że z komunikacji mailowej wyraźnie wynika, że prosiłem o zrealizowanie transakcji z dopłatą jedynie różnicy w cenie (w wysokości 110zł/bilet) i otrzymałem odpowiedź pozytywną, bez informacji z której wynikało by że będę musiał zrezygnować z wykorzystania vouchera. Nie przedstawiono mi również żadnego regulaminu wymiany biletów. Prosiłem ponownie o jakieś polubowne załatwienie sprawy. Wtedy dostałem poniższą odpowiedź (myślę, że ta informacja powinna być podana w pierwszym mailu od ***, przed całym procesem zwrotu):

Cytat:
Wymiana biiletów, możliwa jest jedynie przez dokonanie nowego zamówienia oraz anulację poprzedniego.
Zwrot za poprzednie zamówienie realizowane jest zgodnie z metodą płątności, którą wykorzystał klient.
A na koniec otrzymałem jeszcze tą wiadomość:

Cytat:
wymiana biletów przez dokonanie nowego zamówienia, jest formą zwrotu zamówienia pierwotnego.
I tak, to jest cała wiadomość (z pominięciem nagłówka "Szanowny Panie"). Jest to dla mnie całkowity miszmasz Postanowiłem więcej nie drążyć tematu z ***, a zapytać was o poradę.

Czy jest jakaś szansa aby uzyskać jednak pieniądze zamiast voucher'a? Chciałem go wykorzystać właśnie na potrzeby zakupu tych biletów. Nie spodziewałem się, że podczas wymiany z dopłatą, ktoś może mi zwrócić voucher którym opłaciłem tańsze bilety. Jest to bardzo niekorzystna sytuacja dla mnie i zmusza mnie do ponownego korzystania z usług ***

Przejrzałem również regulamin sklepu *** i w par. 10 pkt 6 znajduję się następująca treść:

Cytat:
Zwrot pieniędzy za zakup Biletu odbędzie się przelewem lub w drodze zwrotu na kartę kredytową niezwłocznie, przy czym nie później niż w ciągu 14 dni od daty otrzymania wszystkich danych, o których mowa w pkt 3 i 4 powyżej, w zależności od sposobu dokonania zapłaty, przy czym Użytkownik może w Formularzu Zwrotu wskazać rachunek bankowy, na który chciałby otrzymać zwrot.
Cały regulamin: ***.

Wiem też, że:
Cytat:
zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta „przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami”.
Jednak czy prawo konsumenta nie jest stworzone po to by chronić włąśnie konsumenta a nie sprzedawce? Co mogło by oznaczać, że jeśli sprzedawca w zapisie własnego regulaminu ma korzystniejszą formę zwrotu, to konsument może oczekiwać właśnie tej formy?

Co o tym myślicie? Jeśli tylko jest jakaś szansa to chciałbym pozytywnie załatwić tą sprawę. Nie chciałbym po prostu odpuścić, bo w przyszłości tak "wykiwane" zostaną również kolejne osoby.

Z góry wam bardzo dziękuję za pomoc.




moderacja
JKamil jest off-line  
11-03-2019, 19:03  
JKamil
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Wymiana biletu z dopłatą

Ktoś ma pomysł jak by można tą sprawę rozwiązać?

Nawet jeśli nie jesteście pewni lub nie wiecie jak by to można było pociągnąć to będę bardzo wdzięczny za podzielenie się swoimi odczuciami. Jestem ciekaw co myślicie, czy uważacie, że oddanie voucher'a zamiast pieniędzy jest w porządku? : )
JKamil jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Dopłata do ceny biletu (odpowiedzi: 0) Witam, 1 marca miała miejsce internetowa sprzedaż biletów na wydarzenie. Bilety były w rożnych cenach żalenie od puli. Pierwsza pula biletów była za...
§ Wymiana z dopłatą (odpowiedzi: 1) Witam. Pan z olx chce dać mi pewien telefon + 250zł za mój telefon. Nie ma on możliwości przyjazdu do mojego miasta, więc w grę wchodzi tylko poczta....
§ Wymiana telefonu z dopłatą. (odpowiedzi: 2) Witam, jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem się z "kumplem" na telefony, ja dałem mu Galaxy S2 + 50 zł i 150zł miałem mu dopłacić po wypłacie, a ja...
§ Dopłata do biletu ulgowego, mimo posiadania legitymacji (odpowiedzi: 2) Witam, Wczoraj miała miejsce dość nieprzyjemna sytuacja. Jadąc pociagiem TLK, musiałam dopłacić do całego biletu. Nie miałam przy sobie "zielonej"...
§ Wymiana za dopłatą (odpowiedzi: 10) Witam Dnia 08.06.2011 zakupiłem w jednej z duzych sieci marketów ze sprzętem elektronicznym CB radio. Jako że byłem "świeży" w tym temacie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:09.