Ukradziona zawartość przesyłki Pocztex - Forum Prawne

 

Ukradziona zawartość przesyłki Pocztex

Witam. Dnia 2019-02-14, skontaktowałem się z serwisem urządzeń Xiaomi we Wrocławiu. Przedstawiłem objawy mojego telefonu. Osoba, z którą rozmawiałem zaproponowała, żeby wysłać telefon do nich na diagnozę i ewentualną naprawdę. Tak też postanowiłem zrobić. Telefon ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
14-03-2019, 18:07  
Dyzson
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Ukradziona zawartość przesyłki Pocztex

Witam.

Dnia 2019-02-14, skontaktowałem się z serwisem urządzeń Xiaomi we Wrocławiu. Przedstawiłem objawy mojego telefonu. Osoba, z którą rozmawiałem zaproponowała, żeby wysłać telefon do nich na diagnozę i ewentualną naprawdę. Tak też postanowiłem zrobić.

Telefon zapakowałem w oryginalne pudełko, wraz ze wszystkimi niezbędnymi rzeczami. (Faktura, Wniosek do serwisu z opisem usterki itd.) Całość dodatkowo zabezpieczyłem folią bąbelkową oraz zawinąłem w biały papier, aby nie dało się rozpoznać zawartości. Dokładnie 2019-02-15 14:43, nadałem przesyłkę na Poczcie Polskiej. Została nadana Pocztexem, Pani przy okienku zaproponowała ubezpieczenie za 1 zł, na które się zgodziłem. Następnie podała mi kopertę, w którą zapakowałem wcześniej przygotowaną paczkę i zakleiłem ją. Oczywiście dostałem potwierdzenie nadania przesyłki.

Dnia 2019-02-18, już parę godzin po odbiorze przesyłki przez serwis zadzwoniła do mnie osoba, która odbierała paczki tego dnia w serwisie. Zapytała mnie co było w paczce, ja oczywiście odpowiedziałem. Następowanie poinformowała mnie, że koperta, w której znajdowała się moje przesyłka jest pusta. Dowiedziałem się również, że w kopercie była dziura wielkości 5,5 cm, przez którą raczej nie dałoby się wyciągnął zawartości przesyłki. Drogą e-mailową dostałem zdjęcia pustej, uszkodzonej, otwartej koperty. Następnego dnia ta sama osoba oddzwoniła z informacją, iż rozmawiała z listonoszem, który przyniósł paczkę i poinformował mnie, że nie może spisać wstecznie protokołu uszkodzenia. Powiedział, że kontaktował się z Pocztą Polską i dostał informacje, że to nadawca musi zgłosić reklamację do ww. urzędu. Odesłał mi pustą, uszkodzoną, otwartą kopertę kurierem do domu. Tego samego dnia dzwoniłem na infolinie i dowiedziałem się, że jedyne co mogę zrobić to zgłosić reklamacje.

Dnia 2019-02-19, zebrałem wszystkie zdjęcia, potwierdzenia i wysłałem reklamację do Poczty Polskiej drogą elektroniczną.

Dnia 2019-03-14, dostałem odpowiedź, iż w skrócie: Biuro Wsparcia Klientów informuje, że reklamacja została rozpatrzona i uznana za nieuzasadnioną. W tym samym piśmie zostałem poinformowany, że paczka jest ubezpieczona i mogę dochodzić odszkodowania z tytułu ubezpieczenia. Niestety po wejściu na stronę "https://www.poczta-polska.pl/finanse/ubezpieczenia/ubezpieczenia-przesylek/", można przeczytać, że "Szkodę może zgłosić wyłącznie nadawca, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia uzyskania informacji o szkodzie." O czym wcześniej nikt mnie ani odbiorcy przesyłki nie poinformował. Ja osobiście myślałem, że składając reklamację wezmą pod uwagę ubezpieczenie. Zaraz po tym, jak przeczytałem odpowiedź skontaktowałem się z ubezpieczycielem. Zostałem poinstruowany i odesłany do wniosku na ww. stronie. Wniosek wypełniłem i wyślę go prawdopodobnie w ciągu kilku dni. Zadzwoniłem również do serwisu i przedstawiłem sytuację. Ten sam mężczyzna wysłuchał mnie i zaproponował, że sporządzi jakiś dokument potwierdzający, że kopertę odebrał bez zawartości. Zasugerował, aby odwołać się od decyzji Poczty Polskiej i mimo upływu terminu wysłać zgłoszenie do ubezpieczyciela z dołączonym pismem, które sporządzi i wyśle mi w ciągu kilku dni.

Co w takiej sytuacji powinienem dalej zrobić? Jakie pisma przygotować? Starać się dalej odwoływać od decyzji PP i zgłosić całą sytuację do ubezpieczyciela, czy może sporządzić jakieś pismo do serwisu i od niego domagać się rekompensaty/zwrotu wysłanego towaru?
Dyzson jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Poczta Polska Przesyłka Ubezpieczona ukradziona zawartość (odpowiedzi: 3) Dzień dobry, Pozwolę sobie opisać sytuację która mnie spotkała 1. Nadałem paczek pocztową priorytetową. Ze względu na wartościową zawartość...
§ Błędna zawartość przesyłki. (odpowiedzi: 4) Witam. Przeszukałem całe forum w celu znalezienia odpowiedzi, próbowałem też przekopać się przez regulamin allegro i nic nie znalazłem co dałoby mi...
§ Sprawdzenie zawartości przesyłki. (odpowiedzi: 7) Witam, czy kurier ma obowiązek poczekania po odbiorze paczki na sprawdzenie zawartości, aby w razie wypadku spisać protokół? Szukałem informacji...
§ Pocztex wyższe koszty przesyłki (odpowiedzi: 4) Witam. Mam taki problem. Wysłałam przesyłkę za pobraniem pocztexem. Na kwicie przewozowym kurier wpisał kwotę 56zł za transport, podczas gdy odbiorca...
§ Pocztex - a odpowiedzialność za przesyłkę (odpowiedzi: 4) http://www.pocztex.pl/pocztex_odp_za_przes.htm Witam, powyżej wstawiłem link do strony o której mowa w temacie. Mój brat nie odebrał przesyłki,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:08.